punahelttaa kyyhkyille
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
punahelttaa kyyhkyille
Ajatelin koikeilla punaheltta kyyhkyille,kun kaveri sanoi että on todella hyvä kyyhkylleki kuin kanoilla.mä en ole nähny minkä näköinen punaheltta oikein on.Olisi joku näytää kuvan siitä ja kertoi millaisissa pakauksessa se on ja minkä hintanen se on? kiitän kovasti
Re: punaheltta
Sitä myydään 40 kg säkeissä ja muistaakseni hinta oli noin 30 euroa. Esim Nurmijärven Rautiassa on sellainen systeemi, että menet tiskille ja sanot vaikka säkki punahelttaa, maksat ja ne antaa lapun, minkä kanssa menet varaston puolelle. Siellä annat lapun varastomiehelle ja se kantaa sulle säkin autoon. Tarkoitan vaan että ei tarvitse tietää miltä se säkki näyttää, henkilökunta kyllä kaivaa sen sieltä hyllystä.
Mä olen syöttänyt Iso-Punahelttaa, koska se on isompirakeista. Eli pyydä iso-punahelttaa, joka on rae-muotoista. Pikkupunaheltta on muremuotoista eli käytännössä lähes jauhoa. Tuo rae on sellaista pientä pellettiä ja kyyhkyt syö sitä mielummin.
Joku on joskus väittänyt, että kyyhkyille voi tulla kuputulehduksia tms. kananrehusta, mutta mä en ole koskaan huomannut omillani tällaisia ongelmia.
Joku on joskus väittänyt, että kyyhkyille voi tulla kuputulehduksia tms. kananrehusta, mutta mä en ole koskaan huomannut omillani tällaisia ongelmia.
mä en paljon tunne näitä maatalauskaupujen nimea.oisiko joku täällä pääkaupungin seudulla.
Tässä on suora linkki K-Maatalouden sivulle http://www.k-maatalous.fi/yhteystiedot/ ... aupat.aspx sieltä löydät osoitteita.
Pääkaupunkiseudulla ei varmaan ole enää yhtään. Oliskohan sua lähinnä Lohjan K-Maatalous? Löydät niiden nettisivulta ajo-ohjeet.
Porvoossa ja Hyvinkäällä on Agrimarket, jotka ainakin myy Punahelttaa.
Porvoossa ja Hyvinkäällä on Agrimarket, jotka ainakin myy Punahelttaa.
rautakaupoistakin saattaa saada, ainakin kirkkonummella varubodenista löytyy ihan ok rehuvalikoima. helsingistä voi olla hankalampi löytää mutta ympäryskunnista onnistunee.
Aivan! Ja monet rautakaupat voi tilatakin niitä, jos ei ole hyllyssä. Jos vain kuuluu keskusvaraston valikoimiin.
Eihän Punahelttaa kannata ostaa K-Rauta ketjusta vaan nimenomaan Agrimarketista joka on Suomen rehun kanssa kytköksissä!
Hyvinkään Argissa http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_Tm ... cfm?ID=812 ainakin on laaja valikoima rehuja ja taitaa olla Helsinkiä lähin myymälä mikä Punahelttaa myy!
Esimerkkinä minun ostama Pikku-Punaheltta maksoi 445,70€/1000kg eli 40kg säkki * 0,4457€/kg = 17,83 eli huomattaasti halvempi kuin K-Rautaketjusta ostettu vai tuleeko maakuntiin ihan oikeasti tuotteelle tuplasti hintaa kuljetuskustannusten takia?
Hyvinkään Argissa http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_Tm ... cfm?ID=812 ainakin on laaja valikoima rehuja ja taitaa olla Helsinkiä lähin myymälä mikä Punahelttaa myy!
Esimerkkinä minun ostama Pikku-Punaheltta maksoi 445,70€/1000kg eli 40kg säkki * 0,4457€/kg = 17,83 eli huomattaasti halvempi kuin K-Rautaketjusta ostettu vai tuleeko maakuntiin ihan oikeasti tuotteelle tuplasti hintaa kuljetuskustannusten takia?
Tuohon agrimarket Porvoo ikäväkseni todennut aina kun kysyn koskaan siel ei oo. Mutta k-maataloudessa on ja saa säkin suoraan kyytiin-tarkoitan tässä munitus-punahelttaa
Hyvinkään Agrimarketissa on aina ollut iso-punahelttaa varastossa aina kun olen tarvinnut. Se on vielä sellainen artikkeli, mitä ei monesta maatalouskaupastakaan saa. Hyvinkäältä saa myös riistahernettä! Sitä ei aina ole varastossa, mutta tilaavat tarvittaessa. Kannattaa soittaa ja varmistaa saatavuus etukäteen. Minulle ainakin palvelu on aina ollut erinomaista, ovat jopa soittaneet kun tilaamani tavarat ovat tulleet.
Eipä mun ainakaan kannata Hyvinkäälle asti yhen rehusäkin takii lähtee.............. 

joo.asia selvisi meen huomenna hakee porvoosta.harrastaja kysyiko joku sulta jotain? Mitä ihmeitä vaivaa ihmisa.miksi aina pitää etsiä aiheta mistä riidellään.. damn..