punahelttaa kyyhkyille

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

ismail

punahelttaa kyyhkyille

Viesti Kirjoittaja ismail »

Ajatelin koikeilla punaheltta kyyhkyille,kun kaveri sanoi että on todella hyvä kyyhkylleki kuin kanoilla.mä en ole nähny minkä näköinen punaheltta oikein on.Olisi joku näytää kuvan siitä ja kertoi millaisissa pakauksessa se on ja minkä hintanen se on? kiitän kovasti
tiina

Re: punaheltta

Viesti Kirjoittaja tiina »

Sitä myydään 40 kg säkeissä ja muistaakseni hinta oli noin 30 euroa. Esim Nurmijärven Rautiassa on sellainen systeemi, että menet tiskille ja sanot vaikka säkki punahelttaa, maksat ja ne antaa lapun, minkä kanssa menet varaston puolelle. Siellä annat lapun varastomiehelle ja se kantaa sulle säkin autoon. Tarkoitan vaan että ei tarvitse tietää miltä se säkki näyttää, henkilökunta kyllä kaivaa sen sieltä hyllystä.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä olen syöttänyt Iso-Punahelttaa, koska se on isompirakeista. Eli pyydä iso-punahelttaa, joka on rae-muotoista. Pikkupunaheltta on muremuotoista eli käytännössä lähes jauhoa. Tuo rae on sellaista pientä pellettiä ja kyyhkyt syö sitä mielummin.

Joku on joskus väittänyt, että kyyhkyille voi tulla kuputulehduksia tms. kananrehusta, mutta mä en ole koskaan huomannut omillani tällaisia ongelmia.
ismail

mä en paljon tunne näitä maatalauskaupujen nimea.oisiko joku täällä pääkaupungin seudulla.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Tässä on suora linkki K-Maatalouden sivulle http://www.k-maatalous.fi/yhteystiedot/ ... aupat.aspx sieltä löydät osoitteita.
siimis

Pääkaupunkiseudulla ei varmaan ole enää yhtään. Oliskohan sua lähinnä Lohjan K-Maatalous? Löydät niiden nettisivulta ajo-ohjeet.

Porvoossa ja Hyvinkäällä on Agrimarket, jotka ainakin myy Punahelttaa.
tane

Viesti Kirjoittaja tane »

rautakaupoistakin saattaa saada, ainakin kirkkonummella varubodenista löytyy ihan ok rehuvalikoima. helsingistä voi olla hankalampi löytää mutta ympäryskunnista onnistunee.
siimis

Aivan! Ja monet rautakaupat voi tilatakin niitä, jos ei ole hyllyssä. Jos vain kuuluu keskusvaraston valikoimiin.
Hazze

Viesti Kirjoittaja Hazze »

Eihän Punahelttaa kannata ostaa K-Rauta ketjusta vaan nimenomaan Agrimarketista joka on Suomen rehun kanssa kytköksissä!
Hyvinkään Argissa http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_Tm ... cfm?ID=812 ainakin on laaja valikoima rehuja ja taitaa olla Helsinkiä lähin myymälä mikä Punahelttaa myy!
Esimerkkinä minun ostama Pikku-Punaheltta maksoi 445,70€/1000kg eli 40kg säkki * 0,4457€/kg = 17,83 eli huomattaasti halvempi kuin K-Rautaketjusta ostettu vai tuleeko maakuntiin ihan oikeasti tuotteelle tuplasti hintaa kuljetuskustannusten takia?
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tuohon agrimarket Porvoo ikäväkseni todennut aina kun kysyn koskaan siel ei oo. Mutta k-maataloudessa on ja saa säkin suoraan kyytiin-tarkoitan tässä munitus-punahelttaa
siimis

Hyvinkään Agrimarketissa on aina ollut iso-punahelttaa varastossa aina kun olen tarvinnut. Se on vielä sellainen artikkeli, mitä ei monesta maatalouskaupastakaan saa. Hyvinkäältä saa myös riistahernettä! Sitä ei aina ole varastossa, mutta tilaavat tarvittaessa. Kannattaa soittaa ja varmistaa saatavuus etukäteen. Minulle ainakin palvelu on aina ollut erinomaista, ovat jopa soittaneet kun tilaamani tavarat ovat tulleet.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Eipä mun ainakaan kannata Hyvinkäälle asti yhen rehusäkin takii lähtee.............. :smt041
siimis

No ei sun ehkä :smt002 mut ismailia se taitaa olla lähempänä.
ismail

joo.asia selvisi meen huomenna hakee porvoosta.harrastaja kysyiko joku sulta jotain? Mitä ihmeitä vaivaa ihmisa.miksi aina pitää etsiä aiheta mistä riidellään.. damn..
ismail

kiitoksi kaikille.
Vastaa Viestiin