Viiriäisen jalan koko?!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Viiriäisen jalan koko?!
Hei kaikki viiriäisen omistajat! Kertokaa minkä paksuiset kintut on teidän aikuisillä viiriäisillä!
Mun pitäis rengastaa noita tulevia tipuja jotta pysyvät järjestyksessä alkuperän mukaan. Mutta minkä kokoisia renkaita tilaan..? Mulla on neljä n. 3-viikkoista tipua, ja niillä on jo n. 5mm paksut kintut ja mietinkin tässä, että onko 6 milliset renkaat liian pieniä? Seuraava koko on 8 milliä, onko se liian iso...? Kuinka paljon nuo jalat vielä kasvavat kokoa?
Olen etsinyt kaikki kulmakunnan rautakaupat värillisiä nippusiteitä, mutta en ole löytänyt. Muuten voisin laittaa niillä. Mutta mistä niitä saa? En ole löytänyt kuin valkoisia ja mustia eli värit loppuu kesken. En viitsis kauheen montaa killutinta laittaa koipiin, olis paljon kivempi että olis vaan yks värirengas. Ja aina parempi, jos ei tarttis kikkailla oikea jalka - vasen jalka systeemillä, kun vauhdissa niitä on paljon vaikeampi erottaa.
Mun pitäis rengastaa noita tulevia tipuja jotta pysyvät järjestyksessä alkuperän mukaan. Mutta minkä kokoisia renkaita tilaan..? Mulla on neljä n. 3-viikkoista tipua, ja niillä on jo n. 5mm paksut kintut ja mietinkin tässä, että onko 6 milliset renkaat liian pieniä? Seuraava koko on 8 milliä, onko se liian iso...? Kuinka paljon nuo jalat vielä kasvavat kokoa?
Olen etsinyt kaikki kulmakunnan rautakaupat värillisiä nippusiteitä, mutta en ole löytänyt. Muuten voisin laittaa niillä. Mutta mistä niitä saa? En ole löytänyt kuin valkoisia ja mustia eli värit loppuu kesken. En viitsis kauheen montaa killutinta laittaa koipiin, olis paljon kivempi että olis vaan yks värirengas. Ja aina parempi, jos ei tarttis kikkailla oikea jalka - vasen jalka systeemillä, kun vauhdissa niitä on paljon vaikeampi erottaa.
Re: Viiriäisen jalan koko?!
Meilläpäin ainakin Tarjoustalosta löytyy värillisiä nippusiteitä. Muuten en osaa asiaan sanoa mitään, kun en ole kai ikinä edes viiriäistä nähnyt. 

Ei meidän Tarjoustalossa vaan...
Mutta mutta! Samantien kun tuon viestin kirjoitin, niin hoksasin mennä katsomaan Bilteman nettisivuilta löytyiskö sieltä. Ja sieltähän löytyy! 1000 kappaletta 4" erivärisiä nippusiteitä 8,99
Näkyi olevan monen montaa väriäkin purkissa. Nettikaupan kautta lähetyskulut tulis vaan turhan tyyriiksi, joten täytyy varmaan yhdistää johonkin mummolareissuun nippusideostokset...
Eli ei hätiä mitiä, ostankin tuollaisen. Onpahan säädettävä koko sitten ja jos jää pieneksi niin on helppo uusia.
Mutta mutta! Samantien kun tuon viestin kirjoitin, niin hoksasin mennä katsomaan Bilteman nettisivuilta löytyiskö sieltä. Ja sieltähän löytyy! 1000 kappaletta 4" erivärisiä nippusiteitä 8,99

Eli ei hätiä mitiä, ostankin tuollaisen. Onpahan säädettävä koko sitten ja jos jää pieneksi niin on helppo uusia.
Clas Ohlosilla on myös joskus värillisiä nippusiteitä ollut. Hannattaa tälläisiä sekatavarakaukkoja syynäillä.
Juu, kaikki "halpa-hallit" eli robin hoodit, tarjoustalot yms myy varmasti myös värillisä. Mä voin muutamaa väriä laittaa vaikka postillakin tulemaan, on just joku honkkarin pyöreä purkki, missä on montaa kokoa ja väriä. Laita yksärillä osoitetta jos tarvetta vielä.. Paljonkohan niistä sun suurhaudonnoista kuoriutuu, pidetään
ja kerro miten kävi. Toivottavasti meidänkin Topi-kukko ja Topi II on tehneet hommansa 

Kiitos tarjouksesta, mutta mun iskä on tänään käynyt ostoksilla ja tuo mulle huomenna sellaisen bilteman 1000 nippusiteen purkin
Että vaikka kaikki 84 munaa kuoriutuis, niin ei olla pulassa, ei!
Mikäköhän vika meidän halpahalleissa on, kun en niistä mistään ole noita löytänyt?!

Mikäköhän vika meidän halpahalleissa on, kun en niistä mistään ole noita löytänyt?!
pitää sit muistaa ottaa omat nippusiteet mukaan, kun tulee niille kulmille taas mökkeilemään *miettii mihin niitä vois tarvita* 

Miten siellä Siimis voidaan, paksusti toivon mukaan
(munat siis). Koska on laskettu aika? Oletko onnistunut pitämään munat erillään vai onko menneet sekaisin *odottelee kärsimättömänä tuloksia*

Täällä voidaan vielä paksusti
eli odotellaan. Laskettu aika olis varmaan maanantain kieppeillä ja juuri tässä mietin, milloin lopetan kääntämisen..? En ole viitsinyt kääntää kuin kahdesti päivässä, kun kone on niin täynnä ettei sormet tahdo sekaan mahtua. Saas nähdä millä konstein onnistuu kosteuden nosto, kun ei tuonne enää mitään lisäpurkkeja mahdu. Taitaa olla ainoa keino ripustaa rättejä seinille
Munat on edelleen erillään, olen erottanut ne toisistaan matalilla pahviseinillä. Ja vähän korkeammat seinät on odottamassa kuoriutumisen alkamista. Nyt on niin matalat, että pikkanenkin tipu rämpii yli mennen tullen, mutta en viitsinyt laittaa korkeampia näin haudonnan ajaksi, kun ajattelin että se saattaa estää ilman kulkua. Kun tuo on seisovailmainen kone.
Nippusiteet on valmiina ja ne on ihania
Niitä on kymmentä eri väriä, tosin tumma ja vaalea keltainen sekä punainen ja oranssi on niin lähellä toisiaan, että likaantuneena ne voi olla vaikea erottaa. Mutta jääpä tuohon vielä kahdeksan hyvää väriä. Levittelin niitä eteeni ja ihastelin kuin lapsi jouluna, mies ajatteli että nyt se on vihdoin kajahtanut lopullisesti 

Munat on edelleen erillään, olen erottanut ne toisistaan matalilla pahviseinillä. Ja vähän korkeammat seinät on odottamassa kuoriutumisen alkamista. Nyt on niin matalat, että pikkanenkin tipu rämpii yli mennen tullen, mutta en viitsinyt laittaa korkeampia näin haudonnan ajaksi, kun ajattelin että se saattaa estää ilman kulkua. Kun tuo on seisovailmainen kone.
Nippusiteet on valmiina ja ne on ihania

Täällä peukutellaan urakalla, varpaatkin pystyssä
Ihanaa, pitää osata nauttia elämän pienistä iloisista asioista, eri väriset nippusiteetkin on vähän kuin joulupaketteja, eiks juu

Ihanaa, pitää osata nauttia elämän pienistä iloisista asioista, eri väriset nippusiteetkin on vähän kuin joulupaketteja, eiks juu