tiput

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
harrastaja

tiput

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

en muista kerroinko sen ahkeran kanan tarinan se levitti ympäriinsä haudottavat munat niistä ei tullu mitään kun söi ne aina muna päivässä ja uusia tilalle munat oli tuoreita melkein kaikki tais viikon olla mut ei hän suostunu hautomaan ja sit täl toisella on 4 tipua laitoin viiliä happanee etsaa tiput ruokaa kyllä niillä nälkä onkin syövät jo jyviäkin :smt017
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Leikitäänkö nyt äikän opettajaa, mutta kieli voisi olla vähän selvempää.
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

:smt017 O que, desculpe, como??? Jotta tuata anteeks m-täh? :smt017
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No mä muistan lukeneeni noita juttuja. Että yritti olla kaksi hautojaa, toinen sai tipuja aikaiseksi ja toinen alkuinnostuksen jälkeen jatkoikin vain munintaa ja söi osan haudottaviksi laitetuista munista. Sillä kanalla ei vain yksinkertaisesti tainnut olla vielä hautomakuumetta.

Ei kaikki kanat ala ihan noin vain hautoa, vaikka munia veisikin houkuttimeksi. Houkutusmunia voi pitää ihan muutamaa munaa ja vaikka pidemmänkin aikaa, kun tositoimien alettua vaihtaa alle tuoreet siitosmunat. Kannattaa merkata sekä houkutusmunat että sitten varsinaiset haudontamunat "vyöllä" munan ympäri, niin erottaa sitten, jos joku munii sinne uusia ja voi ottaa ne normaalisti käyttöön.

Hyvä, että tipuja kuitenkin tuli edes sille toiselle kanallle! Onnea vain tipuleista! Niille hyvää ruokaa on tietysti tipurehu, mutta myös keitetty murskattu kananmuna, kaurahiutaleet ja ruohosilppu. Ja viili toki myöskin!
semppu

Viesti Kirjoittaja semppu »

Onnea tipuista!

Tosiaan, pakko kommentoida myös, että jos oikeasti haluaa saada asiansa toisten luettavaksi ja ymmärrettäväksikin, niin välimerkit ja tarpeelliset sanat eivät liene liian suuri vaiva. :smt002

Täytyy myöntää, että aika kauan minulla meni, ennen kuin ymmärsin, mitä Harrastaja viestissäsi tarkoitit.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

jaa kiitos kommenteista mutta minkä murteelleni mahdan
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Kyllä kai murteeseenkin voi laittaa välimerkit ja isot kirjaimet. Helpompi tajuta, kun teksti on rytmitetty. :)
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Ei ollut murteesta kysymys. Välimerkit vaan voisivat helpottaa asiaa :smt004
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Välimerkit= . , :smt005
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Esmes kolmella pisteellä voi.... sillain... kuvata miettivänsä jotain :smt005 , vai mitä mimmi? Siehän rakastat mun pisteitä :smt003
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

yritetään seuraavalla kerralla muistaa ne välimerkit jos tulee jotain kirjotettavaa
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

maunu_muori kirjoitti:Esmes kolmella pisteellä voi.... sillain... kuvata miettivänsä jotain :smt005 , vai mitä mimmi? Siehän rakastat mun pisteitä :smt003
Joo, mähän todella rrrrrrrakastan niitä! Jos olen reippaalla tuulella, luen viestin ja täytän ...-kohdat mitä ihmeellisimmillä omilla johtopäätöksillä ja ajatuksilla. Ja jos en ole niin reippaalla tuulella, niin ne kolmet pisteet saavat minut äkkiä vaihtamaan sivua ja viesti jää siis lukematta (ja ymmärtämättä, mitä se ilmeisesti kyllä jää, luinpa tai en).

Mutta harrastaja, ei kannata möksähtää tai olla kommentoimatta. Kukaan ei tarkoita pahaa, mutta kun täällä ei voi nähdä toisen ilmeitä eikä kuulla äänenpainoja jne, niin olisi vain pakko yrittää kirjoittaa niin, että toistenkin on se helppo ymmärtää.
Vastaa Viestiin