Ehkä luin väärällä jalalla aiemmat viestit!
Nuo kolme munaa on leiman perusteella L:rannasta ja Hy-Line rotuun kuuluvia.
Googlen perusteella ne on niin tylsän näköisiä, et haluisin et ne "oikeat" munat vasta onnistuisi!
Mä kun en kanoista muuta tiedä kuin et miten siitä tulee hyvä soppa, niin luotan siihen kun kaverini (joka ei tiedä edes keitoista) kehui et hän tietää tilan missä on raidallisia luomukanoja? En tiedä onko hän haistellu liikaa metallihöyryjä, mut joudun luottaa hänen sanaan.
Hän kävi jo sieltä kyselee ja he lupasivat kerätä mulle munia.
Toivon että samalla saan tiedon et mitä rotua ne on.
Onko kukaan tilannu koskaan munia ulkomailta?
Mä kyselin noin kuukausi sitten joltain papukaijan kasvattajalta afrikasta, et saisiko tuoda kaijan munia suomeen, niin hän väitti että saa, kun hänellä on luvat kunnossa. En sit tiedä onko nuo huijari firmoja?
Kyselin hintoja, niin esimerkiksi 4 Senegalikaijan munaa, pieni akkukäyttöinen hautomakone (matkakäyttöön) ja postimaksu olis ollu noin 230 dollaria.
Aika halvalla olis saanu papukaijoja jos he eivät huijaa?
Mut sanoisin et tollaisissa firmoissa rahojen lähettäminen on kuin lottois. Ehkä vaan menetät rahat ja saat vastapalkaksi jännitystä.
Nii joo, mittareista.
Mä olen nyt yrittäny luottaa tuohon alkuperäiseen mittariin. Kosteutta olen mittaillu Anttilasta ostamallani kosteusmittarilla, mutta en luota siihen kun kaikki kaupan mittarit näytti eri lukemaa.
Eli aina kaupoissa käydessä tutkin mittarihyllyt.
Tuon huuhaa-mittarin perusteella jos alatason molemmat vesisäiliöt on täytetty, niin kosteus on 50 hujakoilla. Laitoin lisäksi munakupissa (ironiaa) lisää vettä.
Yritän etsiä sellaisen digitaalisen mittarin joka mittais lämmön ja kosteuden. Tehokas läpivalaisulamppukin on hakusessa.