Hyvä hautomakone?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Hyvä hautomakone?
Mietinnässä ostaa Maino MPS 35A fasaaneille ja kanoille. Onko kokemusta tai mitään suosituksia tai varoituksia tämän TAI jonkun muun hautomakoneen suhteen. Harrastekäyttöön, joten ei ihan älyttömän kallista mikäli siihen ei ole hyviä perusteita...
Re: Hyvä hautomakone?
minä tilasin saman koneen itselleni, toivottavasti sillä sais jonkin tipun tehtyä, että jos siihen päädyt niin käyttökokemuksia ja ongelmia otan ilomielin vastaanJohanna76 kirjoitti:Mietinnässä ostaa Maino MPS 35A fasaaneille ja kanoille. Onko kokemusta tai mitään suosituksia tai varoituksia tämän TAI jonkun muun hautomakoneen suhteen. Harrastekäyttöön, joten ei ihan älyttömän kallista mikäli siihen ei ole hyviä perusteita...
kuulostaa lupaavalta, eli lämmöt ja kosteus pysyy kohdallaan ilman mitää omatekoisia lisävirityksiä?jopekka kirjoitti:Hyvä kone on ja toimintavarma. Olen kaksi erää kananmunia, yhden kalkkunan/kananmunia ja yhden viiriäisiä hautonut ja erä kalkkunanmunia odottaa haudontaa. Kun muistaa täyttää vesiastian niin muuta ei tarvitse tehdä.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Mulla on pöhissyt nyt kolme-neljä viikkoa Covatutto 16, pikkuisen käytettynä ostin. Lämmöt siinä on pysyneet hyvin (kolmen mittarin mukaan), mutta kosteus on ollut tosi ongelmallinen. Kaksi mittaria on, mutten osaa luottaa kumpaankaan. Molemmat vesitilat sai olla täynnä, että kosteus nousi tarpeeksi. Nyt, kun muka kuoriudutaan, niin märkiä rättejä on melkein enempi kuin munia. Että hyvä vaan, kun et kanamummo tuon enempi munia laittanut
sopii paremmin lisävesiastioita.

Mikä ihme siinä on, että tuntuu että melkein kaikissa tehdastekoisissa koneissa on alimitoitettu nuo vesiastiat? Keskusteluja kun seuraa, vähintään joka toinen joutuu lisäilemään koneeseensa jotain lisävirityksiä.
Pistäkääs listaten sellaiset koneet, joissa kosteuskin on helppo pitää oikeissa lukemissa! Mulla on nyt lainakone käytössä, mutta jossain vaiheessa tekis mieli ostaa oma ja olis kiva jos sais kerralla kunnon pelin.
Pistäkääs listaten sellaiset koneet, joissa kosteuskin on helppo pitää oikeissa lukemissa! Mulla on nyt lainakone käytössä, mutta jossain vaiheessa tekis mieli ostaa oma ja olis kiva jos sais kerralla kunnon pelin.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
siimis: mun muistilokeroista löytyy joskus aikoinaan maunu_muorin kirjoittama totuuden jyvä! Elikäs suurin osa koneista valmistetaan maissa, joissa ei ole mitään ongelmia riittävän kosteuden suhteen...<---jotenkin noin se meni. Huvikseni vilkuilin Covatuton kotimaan eli Italian ilmankosteuksia jostain matkailusivuilta ja siellä jokaikisenä kuukautena on yli 60%. Eipä siinä oo hikikään konehautoa 

Kiitos paljon Hilta! Eipä muuta kun kellarin lattioita kastelemaan! Mulla on tuo nikkarinverstas hautomahuoneena, sementtilattia, vakiolämpö (pannuhuone naapurina) eikä muuta kun yks ikkuna. Eipä paljon vakiommat olosuhteet voi olla plus vielä se ettei mies eikä kersat pääse näpräämään konetta
Toisaalta, mitähän multa jää tapahtumattomien kämmien takia saamatta

Toisaalta, mitähän multa jää tapahtumattomien kämmien takia saamatta