Hanhista kysyttävää

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

pekko

Hanhista kysyttävää

Viesti Kirjoittaja pekko »

Jee,nyt sitten saan hanhia :smt007 Huomenna tulee uudet tulokkaat! Tässä mietin vaan,että kauankohan olisi hyvä pitää hanhet aitauksessa,jotta vapaaksi päästyään pysyvät omalla pihalla/reviirillä :smt017 Tietenkin haluaisin mahdollisimman pian päästää pois häkistä :smt012
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Kesäkuun 1. päivä voit päästää ne vapaaksi pihalle, siihen asti sisällä tai katetussa tarhassa. Lintujen ulkonapitokielto nääs !
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Onnittelut uusista lintusista. :smt002
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mä en nyt mitenkään kehota rikkomaan lakia, mut varmaan viikko riittää hyvin.
Mä päästin omat aikoinaan jo seuraavana päivänä vapaaksi ja hyvin pysy tarhan lähettyvillä. Hanhet on aika helppoja siinä mielessä, että hyvin pysyvät kotona!
pekko

Kiitti kaikille tiedoista :smt002
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Minä päästin omat hanheni kotiutumista seuraavana päivänä jo pihamaalle vapaana tepastelamaan. Hyvin ovat pihassa pysyneet.
pekko

Hyvä juttu.Kovasti suhisevat vielä meikäläiselle :smt003 Täytyy yrittää lahjoa jollain herkuilla tutustumaan :smt002
MattiH
tipu

kotona kunnes syksy...

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Mulla pysyivät hanhet hyvin kotona ja kesämökinkin rannassa, mutta syksyllä iski niille varmaan geeneissä oleva muuttolevottomuus ja joskus sai soudella järvenselän toiselta puolelta. Oppi arvostamaan, että oli jalostettu valkoisia... (tosin saivat joskus laulujoutsenilta turpiin)
pekko

Näytti äsken toinen myskeistä jo olevan aitauksen ulkopuolella :smt002 Verkko on lammas verkkoa,niin tiesin kyllä,että sorsat sieltä mahtuvat,jos haluavat.Kova kiire tuli sukeltaa takaisin raosta,kun menin lähemmäs :smt003 Eikös tuo suhina noilta hanhilta ole vähän niin kuin uhkaus? En yhtään tiedä hanhien käyttäytymisestä,mutta jotenkin vaan tuli semmonen tunne,että parempi pysyä aluksi hieman kauempana :notworthy:
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mulla olis sellainen kyssäri hanhista, että nekö söis etanoita / kotiloita..? Kaveri oli sellaista jostain kuullut, kun tuskaili kotilo-ongelmaansa. Pari hanhea pihaan ja kuulemma kotilot menee parempiin suihin. Onko näin? Ankoille nuo nilviäiset taitaa olla liian kova pala?
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mun hanhet eivät ainakaan koske mihinkään eläinperäiseen(en ainakaan ole nähnyt), mutta ankat kyllä rouskuttavat ihan innoissaan etanat, kotilot, madot, sammakot ym öttiäiset.

Täällä asuu sellaisia "jättiläiskotiloita" ja hetkessä nuo vakut ne imasee tyhjiin :smt003 ei ne niitä niiden koteloita syö.
siimis

Niinkö?! No sehän olis todella onnellista, koska ankat olis niiiin kivoja. Ja jos kaveri ottais kesäks pari ankkaa hävittämään kotiloita, niin tokihan jonkun pitäis ottaa ne talveksi hoitoon, eikö niin..?! Siis täähän olis oiva keino ujuttaa meille pari vaakkua :smt005 :smt002 Sitten niitä pitäis tietenkin vähän lisätä tai vaikka salakuljettaa kaverilta meille niitä pirun kotiloita, jolloin meidänkin olis pakko ottaa ankkoja! Siis mielettön sotasuunnitelma! Älkää kertoko mun miehelle... :smt002
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

siimis toi oli hyvä idea, ei kerrota sun miehelle... :smt005 :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 Voisiksä Siimis postittaa niitä kotiloita vähän meillekkin...ois hyvä syy ruinata noita ankkoja itelleen. Kun niitä nyt on jo tuol hautomossa tulollaan. Muuten syökös kanat noita kotiloita ,kun etanoita ainakin vetelevät meneen. En oo niitä ikinä nähnyt täällä.
siimis

Hah, täytyy vihjaista kaverille, että sillä vois olla hyvä bisnes tiedossa :smt002 Postittelis kotiloita munanettiläisille, jotka hinkuaa ankkoja, mutta joiden puolisot on vastaan! Toimii aina paremmin, jos puoliso on hurahtanut puutarhanhoitoon :smt005
Vastaa Viestiin