Voi harmi.. Noi on kyllä just keuheimpia katsella.. Siinä mielessä emon alla haudonta on kyl hyvä, kun eihän siellä nää, mitä tapahtuu..
Eilen kyl mullakin kävi kanan haudonnassa harmillinen vahinko.. Mä oon aina antanut hautojan olla ihan avopesässä oman parven seassa. Mutta nyt noi jotkut mammat on niin hirveässä haudontahulluudessa, että kun Millan haudonta on just loppusuoralla (eilen kuoriutui 4 tai 5 tipua, tänään loput), niin toinen mamma väkisin änkesi sinne samaan pesään, vieritti munia Millan alta alleen ja murisi mulle, kun yritin ottaa pois!

Sitten Milla alkoi puolustaa tipujaan ja kanat nokkivat toisiaan. Mä sitten väkisin otin ylimääräisen kanan pois sieltä ja laitoin verkon pesän suulle. Mutta jo löytyi just sellainen erilaisen näköinen tipu kanaemojen välistä pari nokkaisua saaneena.. Se oli vielä aiemmin ihan reipas tipu, sillä olin sitä jo katsellut kädessäni.. Se oli saanut pari isoa nokkaisua ja toinen jalka ei ottanut enää alle.. Hengitteli raskaasti eikä juuri piipittänyt.. Mietin, että yritänkö hoitaa lämpölampun alla, mutta sitten ajattelin, että jos se kuolee tai tervehtyy, niin joka tapauksessa sen on parempi emon siiven alla. Sinne sen siis autoin.. Ja sinne se kuoli..
On muuten kummallista, että usein, kun oikein ihastuu johonkin eläinvauvaan, sille varmasti käy huonosti!