Läpivalaisulamppu

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
tiina

Läpivalaisulamppu

Viesti Kirjoittaja tiina »

Tilasin Färgarsilta läpivalaisulampun viikonloppuna ja se tuli nyt jo :smt003 Onpahan muuten kätevä vehje, ei tartte enää tihruta munia pimeässä, vaan sen voi hoitaa ihan päivänvalossakin ja hyvin näkee onko siellä tapahtunut mitään vai ei. Eikä maksanutkaan ku 25,50.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Toi lamppu on ihan ehdoton!!
Älyttömän hyvä! Viiriäisenkin munat valaisee ihan helpolla!
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Mäkin himoitsen sitä vaikkei ole lähitulevaisuudessa sille tarvettakaan :smt003 Saa nähdä milloin repsahdan. No, ehkä se on parempi erehtyä tilaamaan läpivalaisulamppu kuin jotain kallista kosmetiikkaa...
herttahelmeri

Viesti Kirjoittaja herttahelmeri »

Mulla on vanha diaprojektori. Pelittää loistavasti se :smt003
Kotopullaki

Re: Läpivalaisulamppu

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

tiina kirjoitti:ei tartte enää tihruta munia pimeässä, vaan sen voi hoitaa ihan päivänvalossakin
:smt005 Sarjassamme Jos-olis-jonku-muun-forumin-keskusteluissa :smt005
tiina

Re: Läpivalaisulamppu

Viesti Kirjoittaja tiina »

Kotopullaki kirjoitti:
tiina kirjoitti:ei tartte enää tihruta munia pimeässä, vaan sen voi hoitaa ihan päivänvalossakin
:smt005 Sarjassamme Jos-olis-jonku-muun-forumin-keskusteluissa :smt005
Juuh, arvasin että joku tarttuu tuohon, ihan piruuttani sen sillälailla muotoilinkin :smt003
Raudunkulman pappa

Läpivalaisusta.???.

Viesti Kirjoittaja Raudunkulman pappa »

Olen sitä pimeässä, täysin säkkipimeässä mm. otsalampulla yrittänyt. Tietyistä kulmista valaisten olen minä senverta huomannut että muna ei näin olekkaan läpinäkymätön mutta en minä sieltä munan sisältä kyllä mitään erottanut, en ilmakuplaa tms.

Onko siinä vielä jotakin konsteja vai onko se vain niin että kun pappa ei enää mitään kuule eikä näe niin siksi sille on ostettu MOPO, että olisi jotakin tekemistä...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voisit kokeilla tehdä siihen lampun ja munan välille pahvisuppilon esim. wc-pap.rullan hylsystä. Sen avulla valo ohjautuu munan sisään eikä valaise vain ulkopintaa. Valo kannattaa suunnata hiukan viistosta eikä ihan suoraan tylpästä päästä. Tuoreen munan ilmatila on aika pieni, joten tarkkaan saapi katsoa. Keltuainen näkyy tummempana "möykkynä".
Kepa

Hyvä läpivalaisulamppu?

Viesti Kirjoittaja Kepa »

Olisiko kellään suositella mitään hyvää läpivalaisulamppua lähinnä viiriäisen munille? Niissä meinaa olla niin paksu kuori, ettei tähän mennessä millään kokeilemallani lampulla ole nähnyt kovin hyvin läpi.

Onko kellään muutes kokemuksia Färgarsin läpivalaisulampusta, joka on tarkoitettu paksukuorisille munille?
Tällä hetkellä kun Färgarsin sivuja katsoin niin siellä ei näytä sitä olevan nyt myynnissä, mutta itse tilasin sen muutamia viikkoja sitten (kun niitä vielä oli) ja tällä viikolla pitäisi tulla. Mutta tosiaan olisi kiva kuulla kokemuksia, jos joku tuollaisen omistaa / on omistanut. :smt001
Moilanen

haudonta ja tipujen hoito

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Minä olen munat yleensä läpivalaissut Mac Liten pikkulampulla; riittää kovakuorisille maatiaiskanan munille.
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

Minullakin on mini MagLite, eilen läpivalaisin sillä onnistuneesti myös viiriäisen munia. Joistakin kovin reilusti pilkullisista munista ei kyllä silläkään näe läpi, mutta pääasiassa toimiva tapa on kyllä.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

mulla on Färgarsilta tilattu lamppu ja on älyttömän hyvä ainakin maattareiden munille. Arvosana 10+
jaanahi

Re: Hyvä läpivalaisulamppu?

Viesti Kirjoittaja jaanahi »

Kokeilin ite aika voimakkailla ledivaloilla varustettua otsalamppua, toimi yllättävän hyvin ainakin maatiaiskanan munilla.
tiina

Re: Hyvä läpivalaisulamppu?

Viesti Kirjoittaja tiina »

Joo mäkin käytin ennen otsalamppua, mutta tuo Färgarsin lamppu on ihan huippu hyvä.
Kepa

Re: Hyvä läpivalaisulamppu?

Viesti Kirjoittaja Kepa »

Tänään tuli testattua tuota Färgarsin lamppua ja täytyy sanoa, että paras kokeilemani lamppu tähän mennessä. (Viirunmunilla)
Vastaa Viestiin