Kanan lento
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Kanan lento
Suunnittelin laittavani kanoille ulkotarhan niin, että tarhan sisälle jäisi monirunkoinen omenapuu. Mutta kiipeeäkös kanat puuhun ja lentäävät pois tarhasta? Puu olisi ihan tarhan reunalla.
Riippuu varmaan kanoista ja aidan korkeudesta..
Kanoilla on mun mielestä aika pieni reviiri ja jos ulkotarha on mielenkiintoinen ja siellä ravintoa ja puuhaa riittää, ei niillä ole välttämättä mitään tarpeita karkailla. Mutta esim. maatiaiset lentää aika kevyesti suoraan ylös kahteen metriin ja pitkällä matkalla kooooooorkealle puuhun. Vaan sieltähän nuo on aina alas tulleet..
Sitä en oikein usko, että puun sijainti tarhan sisällä mitenkään lisäisi karkaamisia..
Sehän on vain mukava yöpuu ja päivänvarjo.

Sitä en oikein usko, että puun sijainti tarhan sisällä mitenkään lisäisi karkaamisia..

Maatiaisiahan meillä on hakusessa, mutta jos nyt luottaisi hyvään onneen ja toivoisi, että ne sitten pysyisivät tulevassa tarhassa. Sinällään karkailu ei haittaa, mutta kun toinen koira on sen verran lintuhullu että nappaisi varmalla hiukopalaksi pullukan kanasen...
Olisiko muuten ideaa mitä tarhaan voisi laittaa kasvamaan, semmoista siis mitä kanaset voisivat napsia suuhunsa? Herukoita oli jonkun kana syönyt joten sitä voisi sinne laittaa, mutta mitä muuta kestävää? Omppuja satelee sitten syksyllä jos niitä syövät.
Olisiko muuten ideaa mitä tarhaan voisi laittaa kasvamaan, semmoista siis mitä kanaset voisivat napsia suuhunsa? Herukoita oli jonkun kana syönyt joten sitä voisi sinne laittaa, mutta mitä muuta kestävää? Omppuja satelee sitten syksyllä jos niitä syövät.
No kylläpä, jos se aidan vieressä on. Jos vaikka aita on 2m korkea ja aidan sisällä asuvat osaavat lentää 1,5m korkealle, niin nehän lentävät metrin korkeudella olevalle oksalle aidan viereen ja siitä sitten metrin verran ylös aidan yli.Mimmi kirjoitti: Sitä en oikein usko, että puun sijainti tarhan sisällä mitenkään lisäisi karkaamisia..![]()
Kestääkö mikään kasvi kanatarhassa?

Meillä on kaksmetrinen aita tarhassa ja _silti_ jotkut yksilöt tulee sieltä yli kuin kotkat konsanaan. Eli jos siinä olis vielä puu meillä hommaa helpottamassa, muuttuis koko tarha ihan turhaksi, ne ei pysyis sielä ikinä
Ja kanathan meillä on ilmajokisia maattareita.
Täällä juttua yhden sankarittaren edesottamuksista:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?t=3292

Ja kanathan meillä on ilmajokisia maattareita.
Täällä juttua yhden sankarittaren edesottamuksista:
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?t=3292
Kyllä mä sen ymmärsin, mä vaan en oikein usko, että se silti lisäisi karkaamista. Tai en mä tiedä, mutta mulla ei ole ykskään oikeastaan karannut mihinkään.Muusa kirjoitti:No kylläpä, jos se aidan vieressä on. Jos vaikka aita on 2m korkea ja aidan sisällä asuvat osaavat lentää 1,5m korkealle, niin nehän lentävät metrin korkeudella olevalle oksalle aidan viereen ja siitä sitten metrin verran ylös aidan yli.Mimmi kirjoitti: Sitä en oikein usko, että puun sijainti tarhan sisällä mitenkään lisäisi karkaamisia..![]()
Meillä on puu aidan vieressä ja sitä kautta tulee yks kukko ja yks kana jatkuvasti pihalle. Mutta, ne kyllä menevät itse iltapäivällä takaisin kanatarhaan vaikkei puuta olekaan pihan puolella hyppelyä helpottamassa. Luulen että jotku kanat/kukot tulee tarhasta ulos, on puuta tai ei. Ja toisetkin älyävät puun mutta eivät karkaa. Karkailevien roduista älkää kysykö, meillä kaikki sekarotusia 
Juu ja syövät kaikki puut ja pensaat ja lehdet mitä nokkiinsa saavat. Meillä syödään kaikki sitruunapuun lehdistä alkaen

Juu ja syövät kaikki puut ja pensaat ja lehdet mitä nokkiinsa saavat. Meillä syödään kaikki sitruunapuun lehdistä alkaen

Voiko kanat tappaa omenapuun
Kammoan verkkoja kun aina on peloteltu, että rastaat sun muut tiipertäjät jää niihin kiinni, mutta onko olemassa verkkoa mitä voisi hyvällä omalla tunnolla käyttää tarhan kattona? Siis muuta kuin teräsverkkoa. Ja jääkö pikku lintu verkkoon kiinni jos se on pingotettua tarhan päälle?
Mies on haukoilla pelotellut, ja niitä täällä kyllä on, joten katoton tarha vähän painaa mieltä...

Kammoan verkkoja kun aina on peloteltu, että rastaat sun muut tiipertäjät jää niihin kiinni, mutta onko olemassa verkkoa mitä voisi hyvällä omalla tunnolla käyttää tarhan kattona? Siis muuta kuin teräsverkkoa. Ja jääkö pikku lintu verkkoon kiinni jos se on pingotettua tarhan päälle?
Mies on haukoilla pelotellut, ja niitä täällä kyllä on, joten katoton tarha vähän painaa mieltä...
Meillä on mylardverkkoa 10-15 sentin silmäkoolla. Olisko lohiverkkoa. Siihen ei jää isommatkaan linnut kiinni, kun se on vedetty kireälle.
Mä olen suunnitellut tarhaan mustamarja-aroniaa. Se on aika satoisa, piikitön ja kanat tykkää niistä marjoista. Sen voi myös pitää leikkaamalla halutun korkuisena.
Mä olen suunnitellut tarhaan mustamarja-aroniaa. Se on aika satoisa, piikitön ja kanat tykkää niistä marjoista. Sen voi myös pitää leikkaamalla halutun korkuisena.