APUVA!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kanamummo

APUVA!

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

EN ALA ENÄÄ! Nyt on 22 päivän aamu eikä tipun tipua!!! Mites on, onko kellään haudonta venyny tälleen joskus?
Neljäs kana seittemästä kylläkin alko istua joten ei tää ihan kiville menny!
Näin jo unta viime yönä että meiän ikiwanha Ellu oli vielä hengissä, se muni omenankokosia ja muotosia munia ja niistä tuli pikavauhtia semmosia puolikasvusen sussexin näkösiä ja kokosia dipusia. Muiden kanojen munista ei tullu mittää. Enneuni? :smt017
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Meillä meni 23. päivään, ennen kuin alkoi tulla ekat tiput. Ja tällainen talvihaudonta oli, johtuiskohan kylmästä ympäristöstä?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

No höh! Jospa ne sieltä vielä kuoriutuvat! Meillä nuo kanamummon munat muuntuivat tipuiksi jopa hieman laskettua aikaa nopeammin. Ois pitänyt tulla ke-iltana, niin yksi oli jo ti-aamuna maailmassa ja loputkin ke-aamuna kuoriutuneina ja ihan kuivinakin jo.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulla noita rokkeja tullu yhteensä seitsemän, eka jo torstaina iltasella ja viimeisin eilen (sunnuntaina) aamusella, 21 pv oli perjantaina. On sillä vieläkin kolme munaa alla, kun ainakin yhdessä on täysiaikainen sikiö.. Saapa nähdä sitten, jaksaako kuoriutua.

Noin muuten pitkäksi mennyt haudonta on kyllä ollut sen merkki, että tipuja ei ole tullut.. Kannattaisiko nyt läpivalaista?

Mäkin läpivalaisin eilen toisenkin hautojan munat, kun epäilin, onko niissä ketään. Kolme rokkimunaa nimittäin joutuivat odottamaan melkein viikon tätä toista hautojaa ja Elvis on vielä aika nuori isäksi, mutta laitoin silti muutaman sen munan kokeeksi.. No, läpivalaisu kertoi, että tulossa olisi yksi tai kaksi rokkia (toisesta olin vähän epävarma?), yksi Elviksen lapsi (neljästä munasta) ja neljä pilkullisten alhojen lapsia.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kiitos!! Pirättelen itteäni vielä pari päivää. Läpivalasu olis hyvä mutta kun en osaa! Yritystä ei oo puuttunu...
Äsken kävin taas kierroksella, muuta ei ollu tapahtunu kun että Seuraneiti on p--konu kaikki munansa ja esitti yksiössä hysteeristä. :smt013 heitin sen kopista ulos ja kyllä sen pää on nyt niin löysällä että ykskin hörsötys vielä niin... :smt021
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Eikö vieläkään kuulu tai näy mitään? Hedelmöittymisen noissa luulisi olevan edelleen huippulaatua, kun kanamummon postaamista 21:stä munasta vain yksi ei lähtenyt 'itämään'.
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Kylä ne sieltä viälä tulee,mä luulen.Ja niiden haudontavuorokausien määrähän riippuu siitä että laskeeko sen päivän mukaan millon laitto alle. Ja että laittoko aamulla vai illalla.Jos kerran postitetut iti niin hyvin niin pakkohan sieltä on tulla!
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Komppaan Gizzmoa, maltti on valttia Kanamummo :smt006
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Jee jee jee, joku piippaa jo tänä aamuna jollei se sit oo mun pääni!!! \:D/
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Hyvä! Kärsivällisyys kannattaa :smt002
Kristiina

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kiva kiva, kohta saadaan tipukuvii
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Noh,piipasiko siellä muitakin kun sun polla? mulla on tänään kahdella kanalla 22 p ja munissa on hiljaista kuin laihialaisessa lahjatavaraliikkeessä.
Milloin tarkkaan ottaen laitoit ne munat alle? kellonaikaa myören,niin voidaan verrata.
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Munki munat on hiljaa. Kaikki oli lähteny kehittymään ku läpivalaisin aiemmin, isot tipun alut. Enää eilen en uskaltanu vesitestiä tehdä, jos kumminki jotain viel tapahtuis. Kana alkoi hautoa 8.2. eli mun laskujen mukaan eilen oli 23. pvä. sniff.
Illalla oli pesässä haudanhiljasta, en oo uskaltanu nyt aamulla viel käydä, ku jos nyt ei oo mitään ni sit ei kai tuukkaa.
Surettaa ku toinen on tehny turhaa työtä.
mikkero

Viesti Kirjoittaja mikkero »

Mulla on alkanu munat kuoriutumaan. ovat päivän etuajassa.
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Siellä ne munat möllöttää ilman yhtään säröä.
Yhtä koitin kuunnella ja musta sieltä kuulu napautus, mut voi olla, et päässä vaan naksuu. Mut Elsa, (entinen Onnenpekka, joka synty akvaariossa) kuoriutu vasta 26. päivänä ja oli ihan ok ja terve, eli siihen 26. pvään asti ainakin annan olla ja elättelen toiveita.
Vastaa Viestiin