Perjantaina tulee..

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Mimmi

Perjantaina tulee..

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

..mun ekat rokkitiput! :occasion7: :love7: :occasion9: :hello1:

Tämän kanan alla on 12 munaa ja nyt sitten normaalista poiketen niitä äsken otsalampun valossa vilkaisin.. Ja 11:ssä on sikiö!! (Jos nyt kiireessä oikein katsoin, mutta lähelle menee kuitenkin..) Jipii jipii jipii!

Ja sitten lauantaina saan hakea pupupojan Nellin kaveriksi. :bunny:

Ja sitten viikon päästä on toisella kanalla la ja silläkin on 3 rokkimunaa ja lisäksi 4 Elviksen (=valkoisen kukon) haaremin munaa ja 4 pilkullisen kanan munaa.. Kivaa! :smt003
semppu

Viesti Kirjoittaja semppu »

Voi kun kivaa! Siellähän eletään jännittäviä aikoja.
:smt002

(Meillä kanat kasvaa ja nuoria ei erota vanhemmasta. Mutta munia ei näy :smt009 vaikka viikon ovat syöneet munitusruokaa, kissakin oli kanalassa viime yön (vaikka suhtautuu pelkääväisesti kanoihin, on kyllä hyvä rottakissa) ja viikon olen käynyt yksin ruokkimassa siinä pelossa että ne stressaavat lapsista. Mutta toivossa on hyvä elää, eiköhän niitä munia joskus tule.)
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jihaa! Hienoa! Nyt peukutusta kovasti, että kaikki ja varsinkin ne rokkitiput onnistuisivat :thumbup:
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Semppu: Ne nuoremmathan on lokakuussa kuoriutuneita, eli muninta alkaa tuossa 14.3 - 14.4. välisenä aikana. Mutta eikö se vanhempi kanakaan ole alkanut uudelleen munia? :smt017
semppu

Viesti Kirjoittaja semppu »

Ei oo Klaara alkanut munia, tai sitten meille on muuttanut rotta tms. Meillä on ongelma kun kissalla ei oo vapaata kulkua kanalaan ja ei se osaa siellä "teljettynä" olla, pelkää kanoja jne. Mutta meillähän on aikaa odottaa, ei sillä. Jos se ei vain ole oikeasti sen kanan terveyden kannalta jotakin huolestuttavaa...
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No en mä usko, eiköhän se vain sitten ole muutoksesta johtuvaa taukoilua.. Tarkkaile sen perää vähän, ettei ole sotkuinen tai pykellä sieltä jotain, mikä ei mahdu ulos tms.. Onko se muuten käytökseltään ihan reipas, kuopsuttelee, syö, nousee yöksi orrelle jne? Entä käykö se pesässä istunnoilla?
semppu

Viesti Kirjoittaja semppu »

Ihan normaali on mun mielestä, eikä peräpäässäkään näy mitään, näin pintapuolisesti. Ei ole käynyt pesässä minun tietääkseni.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Joo, no mä etsin tuossa tietoa muninnan loppumisen syistä ja yleisin on rehun vaihdos..
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Toivotaan että kuoriutuminen sujuu hyvin ja onnittelut uudelle rotukanaharrastajalle! :wav:
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Onnea vain tulevista rokeista!! :smt007 Ihanaa, että sait Nellillekkin kaverin ja vielä poikakaverin!! Voi sitä pikkupupujen määrää!! :smt002
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Juu, pitää sitten pupuvillitä sua ja Ushvaa ja muita täkäläisiä pikkupupujen kuvilla.. :smt002
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä kävin kuuntelemassa, joko rokit piipittää, vaan ei kuulunut mitään.. Otin sitten emon alta yhden munan käteen niin siinä olikin särö! Äkkiä takas kanan alle!

Tuleekohan joku jo tänään? :smt004 :smt047
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Mulla piippaa jo munat ja eka särö tuli äsken.laitoin ne sillon pe iltana alle.Vissiin samaan aikaan ku sä?
Eiks oo jännää? mä jännitän niitä sun rokkeja yhtä paljon ku sääkin :smile:
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Joo, mä laitoin perjantaina joskus neljän-viiden aikaan.. Ihan hitsin jännää.. Tulispa joku jo tänään.. Ei malta odottaa..
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Arvatkaapas mikä se tässä tököttää:

Kuva

:smt055
Vastaa Viestiin