Kelluvat munat

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ushva

Kelluvat munat

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Meillä muni kanat jossain vaiheessa erikoisia munia. Ne oli tosi kevyitä ja kuori tuntui oudolta käteen, jotenkin huokoiselta. Kun oon nyt keittänyt niitä, niin ne kelluivat! Mikä tämän vois aiheuttaa? Kalkkia on koko ajan tarjolla ja lisäksi saavat munankuoret. Nyt on tullut ihan normaaleja munia taas. Oon ihmeissäni. :smt017 (Oon näköjään aina, sillä oon selvästikin tullu riippuvaiseksi tuosta päänraapijasta. Oli jo ikävä! :smt003 )
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Huomasitko oliko niissä mitenkään poikkeava se ilmakupla siellä päässä.
Mulla tuli Viiruilta tuollaisia, ja niissä oli iso ilmakupla.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Joo, ilmakupla oli tosi iso. Kun niitä kuori keittämisen jälkeen, niin melkeen puoli munaa tyhjää ja keltuainen näkyi kunnolla.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Muna, joka ei oo ihan eilen munittu menettää kosteuttaan vaikka ei ois hedelmöittynyt tai haudottu...

Miten on sattunutkin jäämään kuukaudeksi lämpimään meillä joskus munasanko :smt009 ,.. noo possuja ootellessa.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Luulisi kellumisen johtuvan juuri tuosta huokoisesta kuoresta, kun jos kuori ei ole ihan priima, niin haihtuminen lisääntyy. Munien tuoreudenkinhan voi hyvin todeta juuri vedessä, tuoreimmat on pohjalla ja vanhimmat pinnassa.
Vastaa Viestiin