Hmm.. mun mielestä sileälastaiset linnut on nimenomaan strutseja, emuja jne. Eli normisiipikarja ei ole sileälastaista. Mutta en ole tässä asiassa ekspertti.
Tilannepäivitystä: Munanmyyjä on löytynyt Ruotsista, ellei sitten peru myyntiaiettaan. Soitin Eviraan, ja rekisteröitymismaksu munantuojaksi on 91 euroa. Sen mukana saa tarkat ohjeet. Munantuontiohjetta päivitetään parhaillaan, mutta kuulosti samanlaiselle kuin aiemmin. Salmonellatestaus tehdään ulosteista.
Mua jotenkin stressaa kaikesta huolimatta munien tuonti. Tai oikeammin se, että olen epävarma että miten saan uudet ankkavaavit (jos munat lähtevät kehittymään) nykyisen parveni kanssa sinuiksi. Jos ne tutustuttaa toisiinsa siten että juoksuvaakut ovat pieniä, esim. kolme-neljöviikkoisia, niin jos nykyiset ovatkin kauhean aggressiivisia niitä kohtaan..
Toinen asia on se, että kun meillä ei ole vieläkään omaa paikkaa missä pitää lintuja talvella. joudun siis hoidattamaan linnut muualla. Onko siis oikein hamstrata lisää lintuja, ja sysätä ne muiden hoiviin? Olenko liian hätäinen, kun haluan linnut hetinyt

Toisaalta, olisiko myöhemmin yhtä hyvää tilaisuutta hankkia niitä, kun myyjät ovat aika haluttomia tautitestauksiin ja byrokratiaan.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.