Täälläkin alkaa viiriäisprojekti nyt

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
ann75

Täälläkin alkaa viiriäisprojekti nyt

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Kun tuo toinen puolisko on vastustellut ja kiemurrellut... sanoi et saan ottaa viiriäisen munia syötäväks, mut en lintuja, mä sit selittämään, et ei ku munivia viiriäisiä tietenkin ja sit ne tarvii kukon kans... ekaks se kauhistui et kukkokin vielä (huom erävoitto :smt003 ) ja sit totesin, että kyllä sinne kanalaan se viiruhäkki mahtuu muutamalle viirulle (saan sellaisen kork. n. 60 mitä Jamppakin suositteli ja syv. saman verran ja pituutta metrin tai sinne päin). Eihän se nyt mikään hulppea tila ole, mut kun tuo kanalakin pitää ensi kesänä laajentaa joka tapauksessa, niin tehdään sitten viirulaaki isommaksi samalla (vai jääkö tuo kanala viirulaksi ja kokonaan uusi kanala kanoille..)

Mutta siis selviä myöntymisen merkkejä ilmassa, mähän tietty teen niinkuin mä haluan mutta silti kiva jos toinen nyt ei haraa ns. neljällä tassulla vastaan :smt002

Että sitten vaan mistäs niitä viiruja etsimään todenteolla... :smt017
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Se viiruhomma pukkaa kyllä alkamaan sillä, että ostaa hautomakoneen.. Ne nimittäin ei haudo itse, joten vähän väliä niitä pitäisi sitten kuitenkin olla lisää laittamassa.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No mutta jos niitä pitää ihan vaan muutaman ja ostelee silloin tällöin jokusen lisää. Mullakin oli monta vuotta sillai viirui joskus aikoinaan.
Ja voihan sitä viedä munia haudottavaks vaikka Jampalle :smt002
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Niin, sieltä jampalta saa sitten jo valmiiksi savustetut viiriäiset mukaansa :smt005 SoriSori.
jamppa

:smt005
Paljon mahdollista :smt002
Viirut ja tiput muuttavat autotalliin ens viikolla, etten savusta niitä enempää :smt003 Pitäis vissii itekkii sinne muuttaa :smt017
ann75

HiltaHelikopteri kirjoitti:Niin, sieltä jampalta saa sitten jo valmiiksi savustetut viiriäiset mukaansa :smt005 SoriSori.
Miksköhän meidän isäntä oli ihan innoissaan tästä ajatuksesta...
ann75

älä nyt Jamppa mee ite sinna autotalliin, kaikki ei ole yhtä kestäviä kuin ne puolitehot... ja sulla tuntuu tuo savustus kulkevan mukana.. :smt005

Mitenkäs muuten puolitehotytöt/pojat jakselee?
jamppa

Tuollahan nuo, täynnä energiaa! Hyviltä nuo näyttää!
Kovasti on alkanu sulat puskee esille, niistä tuleekin hienon värisiä!
ann75

kuvia kuvia kuvia...Hihii, onpas tää kana-homma hauskaa, mitä mä ennen tein oikein kun ei ollut kana-uutisia ja munista seurattavana ja tietysti kanojen kanssa seurustelua :smt007
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Vähän aihetta sivuten: Mun työkaveri on nukkunut vuosikaudet autotallissa. Siis ihan lämmittämättömässä ja kuulemma siellä nukkuu loistavasti. Se on navetassa talvellakin pelkkä t-paita ja avohaalari päällä vaikka mulla on villapuserot sun muut ja vielä takki. Ei kuulemma palele ku nukkuukin "pihatossa".
ann75

Viileässähän sitä nukkuu tietty paremmin, mut jotain rajaa sentään, hih :smt002

Meillä on viirujen koti alkamassa saamaan muotoa, pituus 114, syvyys n. 70 ja korkeus 63. Laitan kuvaa, kun saan verkot vielä paikoilleen, täytyy tota luukkua vähän :smt017 et olis helppo sit avata sopiva määrä, ehkäpä liukuovet tai jotain muuta, että saa osissa ja tarvittaessa isona auki.

Nyt vaan viiruja metsästämään :smt003
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Terveisiä vaan meidän avovinniltä, josta puuttuu yks ikkuna.. :smt006 viimeyön olin kyllä sisässä ja hyi että oli tympee olla aamulla.. saas nähdä taretaanko uutenavuotena, pitäis olla jo -18 .. mut täytyy ainakin testata----en oo vielä ehtinyt väsään niitä vällyjä, jotka on mielessä tätä extreme harrastusnukkumista silmälläpitäen....ihan tavis peittoja vaan...
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Nyt ollaa ihan pihalla :smt017 Meinaako se Maunu-muori pakastaa ittensä :smt005 tuleville sukupolville?
Ei meilläkään mikään lämmin ole sisällä, koskaan. joku sellanen +17 korkeintaan. Ilmankos niin hyvin nukuttaa. Mutta mulla on noita kissoja lämmikeenä. Ja voihan sitä sillon tällön ottaa jotain sisäistäkin lämmitystä. Pysykää nyt hyvät ihmiset sisätiloissa , lupasi melko myrskyisääkin!
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meillä on aina 19-24 johtuen puulämmityksestä.
Mies viihtyisi 24 oikein hyvin, mutta minä en kun olen se joka siivoa ja touhuaa kotona..
Ikkunat auki pitää olla aina kun jotain tekee :smt012
Vastaa Viestiin