No, tässä pää sauhuaa kun mietin niin kovin tätä asiaa...
Mutta onkohan noin puoli vuotias kukko turhan iäkäs tuotavaksi vanhan kukon laumaan? Ajatellen, että jos on kiikarissa komea kukkopoika, ja ehkä joululomilla mahdollisuus se hakea, mutten ole vielä saanut Ralffia pois päiviltä? Se nyt täytyy viedä elukkalääkärille lopetettavaksi kumminkin, ei minusta semmoseen ole. Voisko ajatella, että jos eivät sopeudu, viedään Ralf heti lopetettavaksi, mutta jos sopeutuvat, Ralf saa kuntonsa mukaisesti lisäaikaa?
Mutta kokemuksia, mielipiteitä? Ja tuon idean saa teilata huonona, minä en oikeasti tiedä miten nämä ikäkysymykset menee.
(tuossa on muuten kauhea ristiriita, että täytyy viedä eläinlääkärille viimiselle piikille. Kun siitä matkastahan se eläin stressaa aivan varmasti kun ei ole tottunut. Mutta en minä siltikään voi siltä itse henkeä pois ottaa.)
*
Pakko palata vielä aiheeseen, kun rupes oikein tosissaan mietityttämään... Eli mistä tietää, että kukon on aika lähteä? Siis vanhan kukon?
Meidän Ralf on tosiaan pian 8v, se syö, juo, kuopsuttaa, kylpee, suojelee kanojaan uhaksi kokemiltaan asioilta. Ainoa on se, ettei se näytä enää pääsevän orrelle. Lehahtaa sinne kyllä, mutta ei pysy siellä. Ei vissiin saa kunnon otetta.
Aloin miettimään tuota Ralfin lopetusta, mutta minusta se on ennenaikaista. Enkä nyt tarkoita, että haluan odottaa siihen, että se on jo puolikuollut. Ei, kyllä minä sille arvokkaan lopun haluan, mutta en halua sitä lopettaa vain sen vuoksi, että se on vanha.
Ymmärtääköhän tästä kukaan yhtään mitään...