Mimmin hautomayritelmää..

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Mimmi

Mimmin hautomayritelmää..

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulla on kyllä mun mielestä aika huono hautomakone.. Koekäytin sitä muutaman päivän, niin lämpötila heitteli to-del-la paljon huoneen lämpötilan mukana. Meillä kun on vain puulämmitys ja uunia lämmitetään joka kolmas päivä, on yhtenä päivänä tosi lämmin, sitten normaali ja sitten viileä ja taas alusta uudelleen..

Keksin sitten lainata Villeltä kannellisen Superman pahvilaatikon koneen ympärille tasoittamaan tilannetta ja se tuntui toimivan.. Lastasin sitten koneeseen viiriäisenmunia.

Mutta eilen lämmitin illalla ja aamulla tarkistin mittarista yön lämpötilat.. Ja sehän oli käynyt 40 asteessa yön aikana. Kiva. Mutta koska niin on käynyt muillekin ja tipuja tullut, vedän ton haudonnan loppuun.. Katsotaan nyt sitten, tuleeko mitään..

Mutta Mimmi ainakin tykkää:

Kuva
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hehe :smt005 Hauska kissa. Mites ilmanvaihto, toimiiko se? Että happea vain olisi riittävästi. Eikös se hautomakoneissa muuten ole normaalia, että lt vaihtelee ulkolämpötilan mukaan, eikös niiden pitäisi olla mahdollisimman tasaisessa lämpötilassa?
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Mimmi

Pidän pahvilaatikon kantta auki aika paljon, eli ne lämpimät ja normaalit päivät.. Lisäksi auon kuitenkin konetta vähintään kaks kertaa päivässä, kun se on käsikääntöinen. Lisäksi koneen ja laatikon välissä on ilmatila. Luulisin, että ilma vaihtuu silleen tarpeeksi nyt aluksi.. Sittenhän ilman tarve tietysti lisääntyy, kun sikiöt kasvaa.. :smt017

Joo, noissa styrox-koneissa ainakin tuo lämpö heittelee, mutta ei kai muovi/puu/metalli yms. koneissa?

*Muoks* Joo, kissa tyytyväisenä odottelee supertipuja? :smt005
Viimeksi muokannut Mimmi, 17 Joulu 2008, 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mulla on kanssa sama vika omassa koneessa. Lämpötila heittelee ihan törkeesti huoneenlämmön mukaan!
Ja mulla on puinen missä automaattikääntö. Sen piti olla hyvä ja tarkka :smt017 Ja katin kontit :smt013
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oih Mimmi-killiä :smt050 Onpa se keksinyt hyvän loikoilupaikan, varmaan mukavan lämmin.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Ihan ot, mutta ihana tuo kissa. :smt007 Meillä myös kissa käyttää hautomakonetta lämpöalustana jos akvaariovalo ei ole päällä tai uunia lämmitetty tai kukaan ei nuku että pääsisi peiton alle. :smt001
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Paljonkos toi kisun komistus tasaa lämpöjä, ookko mitannu? :smt005 Varsinainen keinoemo :smt005
Mimmi

Pitäiskin kokeilla haudontaa kissan alla uunin päällä.. :smt003
Mimmi

Seuraava hautoja:

Kuva

:smt005

Noin muuten menee haudonta "tosi hyvin". Yhtäkkiä hieno (kallis) digimittari näytti toista lämpötilaa 42 ja toista 37 ja kosteutta 40??? Mittasin kuumemittarilla, niin lämpötila oli ihan oikea 38. Ja kun nollailin digimittarin, kosteus näyttikin yhtäkkiä 80 %!! :smt103

Siis aivan säkällä, että tuleeko sieltä mitään, kun ei ole edes luotettavaa mittaria! :smt013
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Tuon takia en ole ostanu mittaria.
Joku takuu varma siihen pitäisi saada. Mun exä oli mustan pörssin myyjä ja se selitti, että nuissa on yleensä joku ihme lanka tai neula taimikälie joka menee pilalle jo vuodessa. Jotenkin sen sais elvytettyä jollain märkäpyyhe konstilla. Mutta silloinkin epävarmaa.
En tiiä sitten mikä olis toimiva ja varma ja kuinkahan hitsin kallis se olis??!!
kanamummo

Ihanuuskissa. Montakos sulla nuita on?
Mimmi

Noita hautojia on noi kaks. Lisäksi on kaks pikkuriiviötä. Ne, jotka tallissa leikkii välillä ankkoja ja välillä pupuja. Nyt on kaikki neljä ollu vähän aikaa sisällä ja sen kyllä huomaa!

:cat: :cat: :cat: :cat:
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 ihania hautojia. Sitten kun ne on sisällä kotvasen aikaa, niin kun ne menee ulos jo kohta kaipaat...

Auttaisko lämpöjen tasaisena pysymiseen jos koko koneen laittais isoon styroxloodaan?
Mimmi

Kuvasarja jatkuu kolmannella hautojalla:

Kuva

Tää neljäs hautoo vain omia munia:

Kuva
kanamummo

:smt007 :smt007 Ja mulla on vaan kahden kissan kiintiö :smt011
Vastaa Viestiin