Alkava rottasota

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

jAtisKa5

Alkava rottasota

Viesti Kirjoittaja jAtisKa5 »

Nyt tarvitsisi hyviä -tai vaikka huonompiakin :smt002 - neuvoja rottien hävittämiseen!! Ensimmäisen siimahännän näin tänään kanojen ruokakipolla eli enemmänkin niitä varmasti jo on. Hiiriä on ollut jo aika päiviä, niistä en jaksa välittää, mutta noita rotanlotkoja en tänne kaipaa! :smt013 Siispä sota alkakoon! :smt065

Kissa :dog: ei ole ratkaisu meidän kissanvihaajamäykkyjen :grommit: (ja isännän :protest: ) takia eikä myrkky oikein houkuta, kun kerran näin myrkyn runteleman vaan henkiin jättämän rottapesueen kitumassa pesässään... :smt010 Löytyykö teiltä muita ideoita vai jäänkö vain virittelemään loukkuja perinteiseen tapaan ja koetan saada elikot niihin? Sitä aion nyt joka tapauksessa ensi hätään koittaa! :help:
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Täällä kanssa on sotatila käynnissä :smt067 :smt068 Penteleet syö eristeet kanalan katosta ja tämä rotta kammoinen :oops: saa ruokkia kanoja silmät kiinni ettei vaan rottaa näe.
Lossia yritin mut eihän se toiminut alkuunkaan rotille. Myrkkyä vaan kehiin! Ainoa siinä myrkyssä on se, että saattaa tulla niitä "kameleontti-rottia" vastaan pihalla...
En tiiä mitä tekis kun ei meinaa rotat kadota ollenkaan.
Kai se on vaa hommattava se pyssy ja ei muuta ku kanalan nurkalle odottelemeen jos niitä suurempia sais pois jaloista pyörimästä.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minulla on sen verran kokemusta, että kun olin 6kk taistellut myrkyin ja loukuin päädyin kissaan. ja kun kissa kasvoi häipyi rotat.
Tässä asui allergisella ennen "ulkokissa" Ihan vesimyyrien takia. Sillä oli autotallissa pikkuinen tyroskoppi jossa oli lamppu lämmittäjänä talvisin.
Ihan onnelliselta vaikutti vaikkei taloon sisälle päässytkään. Eli sellaista metsästäjän elämää.
sini

Viesti Kirjoittaja sini »

Mulla tehokkain pyydys näyttää olevan vuohien vesiämpäri! :smt013 Nyt mennään jo jotakuinkin kahdessakymmenessä (VALEHTELEMATTA) hukuttautumisitsemurhan tehneessä pikkujyrsijässä. :smt011 Tosin kaikki on ollu hiiriä. :smt120 Ja kaks kertaa tullu tuplat. :smt019
Kumma , että niitten PITÄÄ kiivetä reunaa kiertävälle parrulle, juosta koko hökkelin ympäri toiseen reunaan ja hypätä uimasille... :smt102 Ei ole täysjärkisten puuhaa. Ei tosin kovin mukavaa vuohillekaan kun vesi jatkuvasti "pilalla"... :evil:
Niin ja tämä "tulos" on vain loppukeväästä tähän päivään... :smt012
jamppa

Hitto kun toi oma kissa on vielä tollanen rääpäle.
Taitais rotta syödä kissan :smt002
sini

Jamppa: mitäs kanarotuja teillä on? Asutte meinaan tässä ihan nurkilla. (Siis ihan uteliaisuudesta vaan...) :angel9:
jamppa

Sini: Katoppa kanarodut osiossa, "kanarotunne lista" sivu 4. Sieltä pitäis löytyä :smt003
Muoks: Mistäs päin sä olet?
sini

Liljendal! :smt002 Pitääpä käyä kattomassa tosin huomasin just, että sulla on hienoja kuvia tuolla galleriassakin... :smt007
jAtisKa5

Jos sinillä on itsetuhoisia hiiriä ja vesiämpäri toimii pyydyksenä, toimii meillä noille pikkujyrsijöille vajaa kaurasaavi :smt012 . Melkein joka päivä sieltä saa vähintään sen yhden hiiren, kun vaan jyvien pinta on vajonnut reippaasti alle puoleen. Siinä sitten ensin mietin :smt017 , että miten niistä eläväisistä otuksista sais hengen liiskaamatta niitä sinne kaurojen sekaan. Ratkaisu löytyi koiratarhasta: mäykyt hoitavat nopeasti viiksiniekat päiviltä, kun raijaa vaan koko saavin tarhaan tai vaihtoehtoisesti päästää koirat vilja-aittaan :smt001 . Tosin yleensä siinä hieman tulee kaurahävikkiä, kun jyvät lentää, mutta eivätpä likaannu enempää kuiteskaan :smt003 !

Vanhat rotanlossat on kaivettu kaapista ja viritys alkaa tuotapikaa... :laughing3:
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Meillä on tosi tehokas kissa, mutta ei sekään saa kaikkia tapettua. Mä laitan kylmäverisesti myrkyt kehiin aina kun nään vilauksenkin siimahännästä. Se on inhottavaa, enkä tykkää siitä yhtään, mutta en ole keksinyt muutakaan keinoa. Loukkuihin en ole saanut ensimmäistäkään.
Mulla on vesiämpäreissä aina oksat, että hiiret pääsee niistä pois. Samaten sadevesisaaveissa.
Suvianne

Paljonko niitä oikein on???
Onko isot tilat missä äiskätä. meillä kyllä yksi kissa hoiti oman rottaongelman ja piti minulta ja kahdelta naapurilta vesimyyrät poissa!!

Tässä vähän kokoa moisilla otuksilla!! Isompiakin on nähty. kerran luultiin että pupunpoikanen pellolla niin olikin vissin tämän emo!!!!!!!! :smt013

Kuva
jAtisKa5

Suvianne: Kyllä teidän rotat on ainakin ruokaa saaneet!! Hirmunen köriläs tuo kuvan otus! :smt003

Hyvä, jos teillä kissat on sen luontoisia, että uskaltavat rottienkin päälle käydä. Olen useammasta suunnasta kuullut sellaisista navetta / tallikissoista, jotka pyytävät kyllä hiiriä ja myyriä erittäinkin hyvin, mutta jyrsijän koon alkaessa lähennellä puoltakiloa, juoksevat itse karkuun. :smt009
kissatar

Viesti Kirjoittaja kissatar »

Meiltäkin löytyy harva se päivä :smt013 hukkuneita siimahäntiä kanojen vesiämpäreistä...Millä ihmeellä ne sais pidettyy poissa kanasten "märkäruoka" kipoista :smt017 ? Kuivaruokaan ja jyviin yms on olemassa vaikka minkälaista hyvää ratkasua,mutta märkään en ole löytänyt :smt012 ... Meillä kotimössö on tarjottu erinäisistä dynoista ja pakkausrasioista.. ja vaikka ruokapiste ois nostettu esim jolleen korokkeelle, niin ne pers...leet osaa kiivetä :smt013 :smt011 Kiva kun ruuat sit on ihan hiirenpapanoissa ja ei se kanoja tuntuu millään kiinnostavan,onko hiiriä vai ei :smt019
jamppa

Kyllähän ne vesiämpärit parhaimpia pyydyksiä on.
Joka päivä täälläkin itsemurhan tehneitä jyrsijöitä roskiin kannetaan.
Ja myrkkyä on nyt kulunut syksyn aikana noin 5 kg! Että kyllä niitä taitaa olla aikas paljon, tai sitten myrkyt ei tehoa...
Onneks ei sisälle taloon tule mitään kun tuolla kanalassa taitaa olla paremmat eväät mitä täällä sisällä :smt002
Suvianne

jAtisKa5 kirjoitti:Suvianne: Kyllä teidän rotat on ainakin ruokaa saaneet!! Hirmunen köriläs tuo kuvan otus! :smt003

Hyvä, jos teillä kissat on sen luontoisia, että uskaltavat rottienkin päälle käydä. Olen useammasta suunnasta kuullut sellaisista navetta / tallikissoista, jotka pyytävät kyllä hiiriä ja myyriä erittäinkin hyvin, mutta jyrsijän koon alkaessa lähennellä puoltakiloa, juoksevat itse karkuun. :smt009
Tämä joka nuita metästi päivittäin oli ihan leikattu poikakissa joka oli veljelläni sisäkissana ollut vuosia???
Mutta parhaat rottakissat saat navettakissan pennuista. Niille emot on raahnnu luomuruokaa jne.
Kyllä naapurinkin tilalla kissat pitää rotat poissa. Sanoi, että pari kertaa menevät loukkuun ja myrkkyäkin syövät vain aluksi.
Mies kertoi, ettei halunnu kissoja, kun jotku voi ruveta kuseskelee heinien sekaan jne. Mutta oli sitte kerran sohinu siilossa rottaa harjalla. Ja se oli käyny päälle, suoraan kurkkua kohti.
Sillon oli tullu taloon eka kissa. ja nyt niitä oli jo 5!!!!
Vastaa Viestiin