viirun ruokinta

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Tius^^

viirun ruokinta

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

käykö teidän mielestä viiruille kanavilja? on siis samanlaista ku kananherkku ja varmaan aikalailla samanlaiset koostumukset?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Aikuisille joo. Pikku-viirutipuille ois hyvä olla Iso Punaheltta I tai vastaava rehu tai sit Pikku-Punaheltta tai vastaava poikasrehu.
Tius^^

surkia. mistäkähän saan sitä. nimittäin tänne eivät maatalouskauppoihin tilaa ku kanaviljaa ku niil ei oo oikee menekkiä ku ei oo pieniä kananviljelijöitä..:/
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Oletko varma ettei sitä saa tilattua säkeittäin? Jos maatalouskauppa tilaa tuotteita suomen rehulta, voivat heittää kuorman sekaan yksittäisenkin säkin mitä vain. Ainakin agrimarketeista saa tuolla systeemillä yksittäisiä säkkejä. Eri asia sitten jos kauppaan ei tule lainkaan toimituksia suomen rehulta.
Tius^^

kyllä sinne varmaan tulee mut ku ainaki k-maataloudessa sanoivat että eivät rupee tilaamaan yksittäisiä kun se tulee niin kalliiks.. pitää agrista yrittää. kiits!
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

k-maataloudessa oli kanavilja herkkua, se oli tarpeeks pientä viirulle
Tius^^

mä syötän tota kanaviljaa kanoille ja se on pientä nii just sen takia ajattelin et jos sitä pystyy antaan viirutipuille?
Jyrika

Viesti Kirjoittaja Jyrika »

Tius^^, minulla on pari säkkiä Pikkupunahelttaa, olen tulossa sunnuntaina Kärkkäiselle ihailemaan ilotulitusta lasten toivomuksesta, jos satut olemaan Ylivieskan suunnalla samaan aikaan, niin voin tuoda säkin, toki pienemmänkin määrän voin omistani myydä.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

En tunne tuota kanaviljaa hyvin, enkä nyt jaksa etsiä ravintosisältöjä.. Mutta tiedän kokemuksesta, että pikkuviirut kasvaa todella tasaisesti ja hyvin Punaheltta I -rehulla, esim. höyhennys kasvaa todella tasaisesti ja kauniisti. Ja aikuisten rehuilla (tai edes poikasrehulla) ei ollut yhtä kauniit ja tasapainoiset kasvutulokset.
mirri

Muistelisin että ph munituspunaheltta mure ja kanaviljaherkku oli saman veroisia...Mulla on viirut popsineet molenpia. Mutta lisänä on ollut omista viljoista rouhittua kauraa ja ohra, ja kesällä kuivasin nokkosta ja horsmaa viherjauhoksi. Ja sitten kertaviikkoon syövät vielä ohranituja.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Mulla viiriäiset saa pikku-punaheltta, hirssinsiemen sekoitusta, vehnää, heinänsiemeniä ja salaattia, porkkana raastetta, tomaattia yms. vihanneksia. Hyvin nuo näyttää pärjäävän näillä.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Ilmeisesti puhutaan nyt Rehuraision munitustiiviisteestä: Kanavilja-Herkusta? Se näyttäisi sopivan muniville kanoille puolitiivisteeksi (eli sen lisäksi puolet päivittäisestä ruuasta pitää olla jotain muuta).
Hmm...valkuaiset siinä on korkeat, kuten viirutipuille kai kuuluukin olla, mutta meneekös sitten muut ainesosat yliannostuksen puolelle, jos sitä syöttää viirutipuille ainoana rehuna?
Mitäs siinä säkin tuoteselosteessa lukee?
mirri

Kanaviljaherkku 29,0 rv ; met0,80 ; lys 1,70 ;11,7mj/kg nää oli netissä, mä oon tietenkin jo kierrättäny tyhjän säkin..
http://www.rehuraisio.com/www/page/1472
Tius^^

Jyrika kirjoitti:Tius^^, minulla on pari säkkiä Pikkupunahelttaa, olen tulossa sunnuntaina Kärkkäiselle ihailemaan ilotulitusta lasten toivomuksesta, jos satut olemaan Ylivieskan suunnalla samaan aikaan, niin voin tuoda säkin, toki pienemmänkin määrän voin omistani myydä.
kiits. en tarvi enää. jonki aikaa sitte soitin agriin nii sitä kautta sain tilattua säkin tota pikkupunaheltta 1.stä. huomenna käyn koukkaamas sen. onneks viirut ei viel oo pompahtanu. nyt 15.s päivä koneessa menossa.
Tius^^

viirutipujen ruokinnasta

en oo iha varma et oonko jo jossain kyselly mut siis turvotanko aluks tipuille sitä pikkupunaheltta 1.stä? mitä muuta voisin antaa?
Vastaa Viestiin