harakkako munarosvo?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Ruohokarppi
harakkako munarosvo?
Onkos mahdollista, että harakka käy kanalassa ja nokkii munat rikki ja syö sisällön? Eilen ei ollut, kun kaksi rikkinäistä munaa, vaiks neljä on semmoinen normaali munintatulos. Tänään oli taas kaikki rikottu:( Harakan pentele kyllä pääsee sinne aitaukseen, kiitos liian harvan verkon. Mikä avuksi...
-
Jennimm
Re: harakkako munarosvo?
Meillä taistellaan saman jutun kanssa vaikka harakat ei ole vielä munan makuun päässytkään mutta kokeilussa on nyt kanalan ovella sellanen ötökkä verho vai mikä lie. Sellasia muovi hapsuja tai suikaleita mutta luulen ettei sekään kauan auta kun harakat luultavasti viisaana siihenkin tottuu.
Meillä on jo kanat vapaana niin harakat pääsee tarhan portista kulkemaan vaikka ei muuta kautta tarhaan tai kanalaan pääsekään.
Meillä on jo kanat vapaana niin harakat pääsee tarhan portista kulkemaan vaikka ei muuta kautta tarhaan tai kanalaan pääsekään.
-
Kalevi
Re: harakkako munarosvo?
Meillä ihmeteltiin viime kesänä kun munia tuli niin vähän, kunnes yhtenä päivänä näimme harakan lentävän kanalaan, menevän munintakoppiin ja poistuvan sieltä kananmuna nokassaan. Siinä sitä oltiin äimänä ja tuli hierastua silmiä, että voiko tämä olla mahdollista. Myöhemmin viereisessä metsässä käyskennellessä sitten saatiin todisteita siitä että kyllä, kyllä se oli aivan totta. Syötyjä munia löytyi paljon. Tässä linkki kuvaan, en osaa tähän ketjuun lisätä kuvia
http://aijaa.com/Iiy1SV
http://aijaa.com/Iiy1SV