Silkkikukot!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Jenska

Silkkikukot!

Viesti Kirjoittaja Jenska »

Onkos noi silkkikukot rotuna noin muuten ärhäkämpiä?

Mulla on ollu nyt 6 silkkikukkoa kaiken kaikkiaan 3 vuoden sisällä ja tällähetkellä 3 kukkoa joista 2 on aika sellasia vähän uhittelevia meille ihmisille.
Yks kävi appiukon kantapäähän kiinni viikko sitten.
Arkoja ei oo yhtään ollu, vaikkei syliin annakkaan mielellään ottaa muttei ne kovin kovasti pakoonkaan pyri :smt001
minkuliini

Re: Silkkikukot!

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Minulla on kaksi silkkikukkoa ja ikinä ei ole tappeluita syntynyt! Kukot antaa ottaa syliin ja paijata. Mielestäni silkkikukot ja silkkikana yleensäkkin on siitä rauhallisemmasta päästä! Itse ei ole tarvinnut kukkoja pelätä, ja vieraatkin uskaltaa kanatarhaan tulla.
Fairie

Silkkikukkojen sielunelämästä

Viesti Kirjoittaja Fairie »

Meillä elelee kaksi silkkikukkoa rinta rinnan, ovat jo tipuista asti yhdessä kasvaneet ja nyt noin 7kk ikäisiä. Ne nukkuvat orrellaan kylki kyljessä ja johtavat kanalaumaa yhdessä. Molemmilla on kyllä omat "ykkös" kanansa. Talvella sisätiloja niillä on noin 8 neliötä mutta kelien salliessa ulkotarha on noin 40 neliötä ja vapaanakin liikkuvat, aina yhdessä. Olen muutaman kerran nähnyt kukot nokat vastakkain mutta tappeluja ei ole tullut. Onko kokemuksia tai edes toiveita, että nämä pärjäisivät tulevaisuudessakin yhdessä vai pitäisikö minun toiselle näistä etsiä kotia kiireellä. Ovat luonteeltaan tähän asti olleet hyvin säyseitä, kiekumisetkin hoidetaan yhteistuumin. Jotenkin näyttää, että ovat kovin "veljellisiä" keskenään mutta muuttuuko tämä joku päivä?
minkuliini

Re: Silkkikukkojen sielunelämästä

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Uskon että pärjäävät yhdessä :) Minulla on 2 silkkikukkoa, padu kukko ja valkohuntu kukko. Talvitila n. 10m2 ja kaikille on tarpeeksi kanasia. Silkit on niin säyseitä tyyppejä että useampi kukko menee monesti tosi hyvin yhdessä, varsinkin jos ovat pikkuisesta asti olleet yhdessä. Kyllähän ne kukot voi toisilleen röyhistellä, mutta se on normaalia pomon paikan hakua. Täällä toinen kukko röyhistelee kun toinen polkee kanoja, muttei ikinä ole käynyt käsiksi ja tapelleet!

Älä hävitä toista kukkoa :)
Vastaa Viestiin