Ankkatarinoita

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
tipsi
riikinkukko

Ankkatarinoita

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Aloitanpa uuden Topicin. Kun ankkavauvani kasvaa enkä kuitenkaan malta niistä olla täällä kertomatta. Oltiin viikonloppuna mökillä käymässä. Vaakut olivat aivan onnessaan! Ja sitten ne keräänty mun ympärille ja syliin ja käsien päälle ja nenän eteen nukkumaan. Hihi, meikä on ankkaemo! Ja seuraavat perässä. Madonkaivelu ja läträysolivan myös niiden mieleen. Harmi kun ei sattunut kameraa mukaan.. SEuravalla kerralla sitten :smt003
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Wyandotte

Viesti Kirjoittaja Wyandotte »

ankat ei kyllä jätä kylmäksi ketään...! meidän vaakut on jo aika aikuisen kokoisia kun kasvavat niin mahdottoman nopeasti, vaan vieläkään en kyllä ota selvää ovatko poikia vai tyttöjä. Äänistä voisi päätellä jotain mutta pyrstöjen tuijotuksella tuleekin ihan eri päätelmiin.. Pekkiksen ankkoja keväältä. Vain yhdellä on oikein perinteisen oranssi Akun nokka, muilla vaaleamman sävyiset. Omituista oli ettei kovalla helteellä uinti juuri kiinnostanut, sen sijaan viime päivien kylmässä ja sateessa tuntuivat viihtyvän.. Konehaudotut kun eivät tiedä muusta emosta kun siitä ihmissellaisesta, kaikenlaista pitäisi sitten niille opettaa, eivät osaa pelätäkään mitään.. ihania otuksia ovat!
tipsi
riikinkukko

Hihih, joo, vaakut on sellaisia höpsänkeikkoja. Meidän vaakuista kuuli äänen perusteella jo siinä pariviikkosina kumpia ovat. Tyttöjä vai poikia. Tai siis varmistushan tulee vasta sitten kun tulee ne kiehkurat pyrstöön, mutta olen 90% varma että Typy ja Rebekka ovat tyttöjä, ja Dino ja Kirjo Kippura ovat poikia. Kun on niin erilaiset äänet. Dinon nokkaan on tullut oranssia (lintu itse on kirjava) mutta Kirjo Kippuralle ei vaikka on melkein saman värinen kuin Dino. Tiedä sitten noista värituntomerkeistä.. :smt001

Meidän vaakuttimet on ainakin aivan hulluna veteen. Uiskentelvat säällä kun säällä jos vain on mahdollisuus. Nyt ne on mulla työmatkalla mukana :smt005 Vaikka järvi on vieressä, niin kun onnyt ollu tniin kylmää, niin en ole vielä vienyt niitä tällä viikolla uimaan, kun selkäpuoli on vielä untuvilla. Tänään kyllä meinasin..

Hitsi, Dino nappasi mua kaulasta ja leuasta kiinni yksi päivä, ja tuli ihan kuin fritsuja tulokseksi. :smt004 Tykkäävät kiskoa takin nauhoja ja nappeja, ja sitten yhtä-äkkiä tuli nokka kaulaan ja en ehtinyt reagoida mitenkään. Nokka käy koko ajan kun ovat hereillä, joka läträävät, syövät tai sukivat.

Ihanan lutuisia ovat :smt008
tipsi
riikinkukko

:smt009 On se luonnotonta pitää emoa erossa poikasistaan.. puolentoista kk putki yhdessdä ja nyt ne pikkuiset ovat vanhempieni hoivassa kesää viettämässä saaressa. Kunpa ei peto veisi.. ne on höpsykät niin kesyjä, ja luottavaisia!
Vastaa Viestiin