vihdoinkin kanoja!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Ushva

vihdoinkin kanoja!

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Piti ihan oma topikki perustaa kun oon niin innoissani!
Eilen illalla hain Mimmiltä neljä kanaa ja komean Hopea-kukon. Hopean kanat saivat nimekseen Tilda, Aino, Martta ja Sylvia. Tosin täytyy tunnustaa että en vielä ihan erota niitä kaikkia toisistaan :smt017
Kiitos Mimmille ihanista kanoista! Miten tässä malttaa taas töihin lähteä kun tekis mieli vaan istua kanalassa :smt005
Martan ja Sylvian kanssa me ollaan jo niin ystäviä että ne syövät kädestä, mutta Tilda ja Aino pysyttelevät kahdestaan vähän erillään kaikista muista. Pelkäävät paitsi mua niin myös Marttaa ja Sylviaa. Hopeaa ne eivät pelkää, eikä Hopea kyllä näytä pelkäävän mitään eikä ketään. Koirat ja kissat on käyneet verkon läpi katselemassa uusia asukkeja ja Hopea käy ihan läheltä tutkimassa niistä jokaisen.
Toivotaan että Tilda ja Ainokin rohkaistuvat pikku hiljaa!
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Tulen minäkin kyllä ihmettelemään niitä tipujasi! Olet jo oikein nimennyt ne. Tosi kivat nimet ootki laittanu! Mulla kestää aina kauan nimien keksiminen kun pitää ekaks tutustua niihin ja kattoo vähä luonnetta ja sitä miltä ne näyttää! Semmosta oon suunnitellu et ku on kääpiöistä kyse niin vois nimetä ne pienien mittojen mukaan, tyyliin: Milli, Nano, Desi, Sentti ym..
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Jei! Hyvä, että ystävystytte kovaa vauhtia ja ihanat nimet olet antanut!! Toivottavasti kotiutuvat hyvin. Onnea uudelle kanafarmarille! :smt003
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Onnea tipeistä :smt006
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4449
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut Ushvalle ja Villiinalle uusista kotkotuksista! :cheers:
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Onnea kanasista :smt001 Se kukko Hopea on niin ihana :smt007
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Kiitos kaikille onnitteluista!

Hopea on kyllä aivan ihana uljas kukko, olen rakastunut! :smt007
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Minä sitä Hopeaa itselleni havittelin, mutta välimatka oli kuitenkin liianpitkä :smt012
Todella upean kukot sait kanoillesi :smt001
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

:smt001 Onnittelut kanasista
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

hannaw kirjoitti:Minä sitä Hopeaa itselleni havittelin, mutta välimatka oli kuitenkin liianpitkä :smt012
Todella upean kukot sait kanoillesi :smt001
Taas on pikku-Hopea kasvamassa, joten kesäreissulla sitten, Hannaw! :smt003
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Mimmi, pidetään mielessä :smt001
Tai Munistapaamiseen....
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Tänään kanat on alkaneet kaivella oikein urakalla koirankopissa missä on olkia. Hopea käy myös siellä välillä järjestelemässä paikkoja ja näyttää oikein tärkeältä. On ne niin fiksuja ja ihmeellisiä! :smt007
(Kohta varmaan täytyy hankkiutua hoitoon :smt005 )
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Vihdoin sain rekisteröidyttyä säilyttäjäksi ja oon oikein ylpeä nyt itsestäni.
Kanojen kans on vaan sama ongelma ku undulaattien kanssa, nimittäin se että nyt haluttais saada niitä lisää!
Muniakin vielä odottelen jännityksellä. Onneksi Villiina toi omien kanojensa munia helpottamaan munakuumetta :smt005
Kanalakin edistyy, kun oon lopulta saanu siivottua sen lampaiden jäljiltä.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Ootahan vaan .. ei jää sitten kanoihin ja undulaatteihin... :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ai, täälläpä se munavastaus olikin, tuolla kuvagalleriassa sitä kyselin. Mulla munii jo sun kanojen sisarukset.. Katsopas, että on sellainen pieni, hämärä, rauhallinen pesä, niin pääset omien munien makuun! :smt003

Mulla on munien kanssa sellainen ongelma, että vapaana kanat munivat pitkin pihaa ja harakat ehtivät hyödyntää enimmät ennen minua.. :smt013 Rei'itettyjä kuoria vain löytyy.. :smt011

Muoks; tuosta lisäkanojen hankinnasta.. Melkein takuun voisin antaa, että ennen kesän loppua sulla on jo tipuja. :smt003 (Mulla hautoo nyt kolme..)
Vastaa Viestiin