Kukon käytös
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
kataj82
Kukon käytös
Hei! Minulla on vähän yli 3kk ikäinen kukko ja 7 kananuorikkoa. Kummastuttaa nyt tuon kukon käytös, kun se on alkanut "vetämään siipeä" minulle. Vähän niinkuin liehittelisi kanaa, mutta ihmiselle! Onko tuo nyt tulkittavissa, että pitää minua yhtenä parven jäsenenä? Ei mitenkään ole vihaisen oloinen. Muutenkin on ihmisen perään kovasti, kulkee mielellään ihmisen mukana pihalla. Kanoista on minulla kokemusta ihan pienestä pitäen, mutta ei noin kesyä kukkoa ole ikinä ollut 
-
AidaD
Re: Kukon käytös
Mitä tarkoittaa "vetää siipeä"? Siivenkärjet maassa "hartiat suurina"? Kysyy tyhmä. :D
-
kaisumaria
- siebenbürger
Varmasti just tota tarkoittaa. Meillä yksi kukkonuorikko flirttailee mulle ja nokkiikin välillä. Oikea käsi on välillä sinikeltaisena mutta en ole vielä maahan heittäytynyt. Kenkäkin kelpaa joskus. Kukko on muuten ihan kiltti mulle
ja kanoillekin, oikea sellainen sylivauva joka kujertelee kun tulee olkapäälle. No, pataan on varmaan tässä syksyn aikana menossa kuitenkin.
ja kanoillekin, oikea sellainen sylivauva joka kujertelee kun tulee olkapäälle. No, pataan on varmaan tässä syksyn aikana menossa kuitenkin.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
-
Nuki
Aiemmin olisin sanonut, että se uhmailee sua, mutta olen nyt tavannut yhden kukon, joka todella kosiskelee ihmisiä!
Mun käppänäkukko murkkuiässä laahasi siipeä ja vähän nokkikin mua, mutta se onneksi meni iän myötä ohi. Mun ymmärtääkseni toi siiven laahaus voi olla sekä kosioele (kanoille), että lievä uhkausele (toisille kukoille).
Tää mun kaverin kosiskeleva kukko myös saattaa hellästi nipistää kättä jos käsi on sen rinnan tienoilla, tulkitsin sen niin, että tahtoisi polkea. Se myös rakentelee pesiä nurkkiin ja kukerteee ihmisille. Kukko elää vailla kanoja toisen, vihaisen, kukon kaverina. Kiltti kukko on pomo ja jahtaa aina vihaisen pois ihmisten kimpusta
Mun käppänäkukko murkkuiässä laahasi siipeä ja vähän nokkikin mua, mutta se onneksi meni iän myötä ohi. Mun ymmärtääkseni toi siiven laahaus voi olla sekä kosioele (kanoille), että lievä uhkausele (toisille kukoille).
Tää mun kaverin kosiskeleva kukko myös saattaa hellästi nipistää kättä jos käsi on sen rinnan tienoilla, tulkitsin sen niin, että tahtoisi polkea. Se myös rakentelee pesiä nurkkiin ja kukerteee ihmisille. Kukko elää vailla kanoja toisen, vihaisen, kukon kaverina. Kiltti kukko on pomo ja jahtaa aina vihaisen pois ihmisten kimpusta
-
Raksu
Meidän Helmut orppikukko rakasti kaikkia
Se oli kova kosimaan juurikin siipi maata viistäen ja ihmisen ympäri tanssien, tarjoili ihmisille herkkuja, näytti ihmisille hyviä pesintäpaikkoja jne. ja oli muutoinkin aivan ihanan kiltti kukko ja koskaan ei ollut ihmiselle millään lailla uhka. Luulisin että tämä sinunkin kukko vaan tykkää niin paljon sinusta