Ulkomailta
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
samantha
Ulkomailta
Löytyykö ja onko mahdollista tilata ulkomailta harvinaisia kanarotuja?Onko se laillista?Otan mielellään vastaan vinkkejä. 
-
sokeripussi
Re: Ulkomailta
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/t ... iipikarja/
Tuolta löytyy virallinen ohjeistus.
Tuolta löytyy virallinen ohjeistus.
-
Koivumaa
lintujen osto ulkomailta
Löytyykö täältä ketään, joka pystyisi vaikka Ruotsin puolelta hakemaan kukon/pari kanaa Suomeen? Kieli täytyisi siis olla hallussa ja lainsäädäntö myös (minulla ei ole kummatkaan). Olen koittanut löytää Ruotsista uutta verta näihin Suomen plymouth rockeihin. Ja mahdollisimman puhdasrotuistakin pitäisi siis olla. Jenkeissähän kyllä olisi valikoimaa, mutta ei taida olla niin helppoa/halpaa huvia tuoda sieltä eläimiä?
-
tipunen
Re: lintujen osto ulkomailta
Vinkki. Kannattaa ostaa siitosmunia. Tautivapaampia. Eviralta saa ohjeita tarkemmin.
Ps. Ei ole hankalaa tilata lupien kanssa siitosmunia, eläviä eläimiä on hankalampi hankkia juuri tautiriskin vuoksi. Halvaksi ei tule, mutta hintahan on kaikille erilailla merkityksekäs.
Kun selvittelet noita seikkoja, siksi aikaa olisi tarjolla yksi minulle ylimääräinen Plymouth Rock kukko, joka on varmasti erisukuinen kuin monen muun. On Suomessa syntynyt silti, ja komea. Jalostuskäyttöön vallan upea. Isokokoinen ja hyväkasvuinen. Nuorikin. Ja on terve!
Jos kiinnostaa, laita yksityisviestiä. H.10€ (Kouvolassa asuu ukko)
Ps. Briteissä on ihan ookoosti Plymouth Rockeja myös, siitosmunien postitusaika on paljon lyhyempi kuin Amerikasta tilattujen, tämä kannattaa ottaa huomioon!
Ps. Ei ole hankalaa tilata lupien kanssa siitosmunia, eläviä eläimiä on hankalampi hankkia juuri tautiriskin vuoksi. Halvaksi ei tule, mutta hintahan on kaikille erilailla merkityksekäs.
Kun selvittelet noita seikkoja, siksi aikaa olisi tarjolla yksi minulle ylimääräinen Plymouth Rock kukko, joka on varmasti erisukuinen kuin monen muun. On Suomessa syntynyt silti, ja komea. Jalostuskäyttöön vallan upea. Isokokoinen ja hyväkasvuinen. Nuorikin. Ja on terve!
Jos kiinnostaa, laita yksityisviestiä. H.10€ (Kouvolassa asuu ukko)
Ps. Briteissä on ihan ookoosti Plymouth Rockeja myös, siitosmunien postitusaika on paljon lyhyempi kuin Amerikasta tilattujen, tämä kannattaa ottaa huomioon!
-
satu68
Minua kanssa kiinnostaa ulkomailta tuonti, siis siitosmunien ja niistä orpingtonien.
Onko kenelläkään kokemusta Englannista, miten suhtautuvat pyydettyihin salmonellatodistuksiin ja muihin paperiasiohin yleisesti?
Kielikään ei itsellä ole ongelma ja ymmärrän että siitosmunista saa pulittaa varmaan ihan kohtalaisesti
Onko kenelläkään kokemusta Englannista, miten suhtautuvat pyydettyihin salmonellatodistuksiin ja muihin paperiasiohin yleisesti?
Kielikään ei itsellä ole ongelma ja ymmärrän että siitosmunista saa pulittaa varmaan ihan kohtalaisesti
-
satu68
Ensimmäinen kysely siitosmunista laitettu Englantiin ja vastauksena oli emme lähetä tänä vuonna Suomeen
Huhuu, eikö kenelläkään ole tietoa oikeasti mistä noita saisi tuotua ihan laillisesti??
Huhuu, eikö kenelläkään ole tietoa oikeasti mistä noita saisi tuotua ihan laillisesti??
-
niina86
kanan tuonti ulkomailta?
Heissan kyselisi tietääkö kukaan miten kanantuonti onnistuu esim puolasta?mitä tarvii? Ja jos itse menee hakemaan ? Apuva neuvoa tarvii??

-
sokeripussi
Eviran sivuilta löytyy ohjeet. Siitosmunien tuonti on ilmeisesti helpompaa kun lintujen.
-
Kesämamma
En tiiä, itse olen miettinyt että voisi olla helpompaa tuoda eläviä lintuja, kun nuo ulkomaiset kasvattajat suhtautuvat melkomoisen nuivasti siihen, että pitäis ottaa kasvatusryhmästä verinäytteet salmonellan varalta..
-
sokeripussi
Mutta joutuuhan niitä salmonella testejä tekemään, kun tuo eläviä lintuja ja niissä on vielä kaikki karanteeni säädökset.
Okei, en tiedä kumpi on helpompaa, kun en ole itse tuonut koskaan. Suunnitelmissa ollut, mutta ainakin tähän asti oon ollu liian laiska
Okei, en tiedä kumpi on helpompaa, kun en ole itse tuonut koskaan. Suunnitelmissa ollut, mutta ainakin tähän asti oon ollu liian laiska
-
Kesämamma
Juu juu, joutuu joutuu testaamaan, mutta jos toisi sen alle 20 lintua (vaikka 19) niin kasvattajan ei tarvis kun pitää ne olikohan se 14vrk karanteenissa (omalla tilalla) ja virkaell ottaisi kaikista tuotavista elukoista verinäytteet. En ole kyllä ihan varma liittyykö aiheeseen muita muttia. Mut kasvattajat eiväyt vaikuta kovin innokkailta otattamaan niistä kasvatusryhmistään verinäytteitä että saisivat lähetettyä pelkkiä munia. Toki ulkomailta tuonti joka tapauksessa tulis aikamoisen kalliiksi, toisaalta myyjä voisi pyytää niistä paremmat rahat niistä elävistä elukoista kuin pelkistä munista. Toisaalta, jos kasvattaja perustaisi kasvatusryhmän, jonka munia lähettäis ulkomaille, saisi niillä samoilla näytteillä lähettää useamman satsin munia. JA tietty munien lähetys olisi halvempaa kuin elävien kanojen.