Meidän horniolaisemme eivät ole olleet hanakoita hautomaan, edellisessäkään kodissaan. Viime kesänä pisin haudonta-aika oli vuorokauden, joten tänä kesänä olin skeptinen kun yksi lätsähti pesään. Jaksoi loppuun saakka, mutta jostain syystä haudonta epäonnistui. Laitoin alle uudet munat, ja niistä saatiin 5 terhakkaa tipua (7 munaa). Yksi oli tyhjä ja yksi tipu oli kuollut kuoriutuessaan. Kaikki lähti sujumaan hyvin, kunnes tänään joku oli päässyt kanalaan ja kaksi tipua oli kadonnut kuin tuhka tuuleen. Tongin kaikki pehkutkin, mutta mitään ei löytynyt. Turvatoimet on nyt kiristynyt, harmittaa vaan kun ekoista tipuista lähti kaksi viidestä, ja vieläpä ne kaikista vaaleimmat. Meillä porukka on mustavoittoista, ja nyt innostuin saadessani kaksi vaaleampaa tipua. Pitikin juuri niiden joutua parempiin suihin
Tässäpä kuvapäivitystä junnuista! Kahdesta onkin tulossa vaaleita, ihanaa! Osaisko joku jo arpoa, ovatko kanoja vai kukkoja? Minä näen joka päivä eri merkkejä, heh... Mutta tosiaan, nämä ovat ihan ekat tiput meillä. Kaikki vaikuttavat samoilta, musta ehkä hieman arempi. Esim. harja näyttää kaikilla samanlaiselta, mustalla vain tietysti erottuu paremmin. Eli olisko niin hyvä tuuri, että kaikki olisivat kanoja? Tai sitten kaikki ovat kukkoja
No sehän passais vallan mainiosti
Mies pyöritteli silmiään, kun tihrustin tipuja ja väitin, että yläkuvassa oikeanpuolimmaisella vaalealla on mielestäni naisellinen pää
Pikkukana kirjoitti:Mies pyöritteli silmiään, kun tihrustin tipuja ja väitin, että yläkuvassa oikeanpuolimmaisella vaalealla on mielestäni naisellinen pää
Mutta sillähän on!
Minun silmääni nuo näyttäisivät myös kaikki kanoilta, vaikkei minulla Horniolaisia olekkaan, vain Ilmajokisia . Tosi kauniin värisiä , vitsi kun Ilmiksissäkin tulisi tuollaisia värejä.
Kiitos kommenteistanne! Minustakin ovat ihanan värisiä. Saa nähdä, millainen on lopullinen väri. Meillä on aikuisissa 4 mustaa, joista kahdella rinnassa hieman ruskeaa. Ja yksi blondi, jolla pyrstössä mustaa. Tulee vähän väriä ryhmään!
En sitten ihan näkyjä ole nähnyt, kun tipualoittelijan silmäänkin kanoilta näyttävät. Toivotaan parasta
Olisko sitten käynyt niin, että mahdolliset, rohkeammat kukkopojat päätyivät harakan ruuaksi?