Kukko hyökkäilee ??
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Kukko hyökkäilee ??
Ihmettelen onko se normaalia että kukko hyökkäilee tipuja kohtaan ? Ensin se on aivan rauhallinen ja seuraa pikkutipuja mutta sitten se saattaa hyökätä (varoittaa?) tipua/tipuja kohti? Mielestäni se ei ole satuttanut vielä niitä. Tiput ovat nyt reilut kolme viikkoa ja juuri päässeet toisten kanojen seuraan. Voisiko olla niin että kukko tietää jo nyt mikä tipuista on kukko ja mikä kana ja sen takia hyökätä tulevaan uuteen kukkoon ? 

Re: Kukko hyökkäilee ??
Haluaisin vaan tietää että onko tämä normaalia ?? Onko muissa kanaloissa samanlainen touhu ? Voinko antaa tipujen juosta vapaana emon kanssa vai onko mahdollista että kukko voisi tappaa pienokaisen ? Please please, vastatkaa että voin päästää tiput ulos... 

Minulla ei itselläni vielä ole aikuista kukkoa eikä siis kokemusta aiheesta, mutta kirjojen mukaan tuntuu olevan mahdollista, että kukko tappaa tipuja. Taitavat suositella, että ensin pidettäisiin tiput ja emo verkon takana, näköetäisyydellä muusta laumasta, että oppivat pitämään uusia tulokkaista lauman jäsenenä ja vasta vähän myöhemmin päästettäisiin muiden sekaan kokonaan. En tosin tiedä, koskiko tämä suositus vain konehaudottuja tipuja, minulla kun ei tosiaan ole kirjatietoutta enempää aiheesta jaettavaksi.
Tiput ja emo ovat olleet erillisessä kopissa jonka etuseinä on kanaverkkoa joten sosiaalinen puoli on toiminut verkon läpi. Nyt tiput ja emo tuntuu haluavan siirtyä isoon kanalaan /ulos joten olen päästänyt niitä sinne muutamaksi tunniksi. Emo suhtautuu rauhallisesti kukkoon ja tiputkin ovat uskaltautuneet kukon lähelle kun se houkuttelee ruoalla. Mutta yht´äkkiä se voi hyökätä tipua kohti ja kerran osuikin nokalla tipun päähän. Onko tämä kasvatusta, pelottelua tai vihaa .... ?