Hanhinaaras ei päästä urosta polkemaan :(

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
zika68

Hanhinaaras ei päästä urosta polkemaan :(

Viesti Kirjoittaja zika68 »

Meillä hanhipari ollut nyt noin kuukauden.Hyvin ovat kotiutuneet. Naaras on kooltaan isompi ja mielestäni vaikuttaa vanhemmalta. Sähisee ja suojelee poikaa???. On kovasti nyppinyt itseään ja silmien kohdalta ollut kalju. Varmaan vaihtuu sulkapeite.
Poika on paljon pienempi, hiljainen, ei sähise ja tosi utelias.
Myyjä sanoi pariskunnan olevan n. 5 vuotiaita
Nyt ovat saaneet olla ulkona ammeessa lotraamassa ja poika onkin useampaan otteeseen yrittänyt kiivetä selkään huonolla menestyksellä.
Ei oikein uskalla enää yrittää kun akka sähisee ja antaa nokalla, kovasti kyllä haluaisi.
Onko tässä näin että poika vois olla niin paljon nuorempi ettei vielä osaa, vai onko akka jo liian vanha(ei kai)?
Lampeen kun on vienyt uimaan niin poika alkaa pesäpuuhiin, akka seilaa etsien syötävää...??
Nyt olisi hauskaa jos joku voisi tietämätöntä valaista...itse en enää tiedä yhtään mitään mitä ajatella....
Olin sitäkin miettinyt että voisko meillä olla 2 poikaa?????...toivottavasti ei :(
tinttuli

Re: Hanhinaaras ei päästä urosta polkemaan :(

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Tässä meidän hanhien polkemista. http://www.youtube.com/watch?v=gwqow2IQGxw
Valkoinen isompi kaveri on ukko ja kuten näkyy, se on akka, joka aloittaa tuon polkemistouhun vaatimalla toimintaa.

Hanhet polkevat erilaisilla rituaaleilla kuin esm. kanat, joilla kukko tulee ja ottaa.

Voisivatko ne hanhesi olla päinvastaisia sukupuolia, kuin sinun on annettu ymmärtää? Kuulostaa nimittäin kovin ukolta se sinun isompi hanhi, enkä itse ole koskaan tavannut poikahanhea, joka jäisi taka-alalle ja antaisi tytön hoitaa sähisemisen.

Hanhet voivat olla myös toisilleen vieraita tai myyjä on ehkä erehtynyt sukupuolista.
zika68

Re: Hanhinaaras ei päästä urosta polkemaan :(

Viesti Kirjoittaja zika68 »

Kiitos vastauksesta!Minä oletin alussa että näin on,siis isompi ja sähäkämpi olisi poika.Mutta,se ei yritä ollenkaan selkään mitä taas tää pienempi.Jos olisivat 2urosta antaisivatko yrittää ollenkaan kivuta selkään?Jos ovat naaraita molemmat niin voivatko yrittää polkea?Epäilen kyllä että olisivat samaa sukupuolta koska käytös on niin eri näitten kahden välillä.Kait se on vaan katottava ja toivottava parasta:-)
Vastaa Viestiin