Poikasten untuva ei aukea
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Poikasten untuva ei aukea
Ensimmäinen haudonta kymmeniin vuosiin onnistui aika hyvin. Ongelmaksi muodostui kolme viimeiseksi kuoriutunutta poikasta. Kuoriutuessaa ne olivat hyvin limaisia ja nyt kahden päivän jälkeenkään untuva ei aukea, vaan on kuin liimattu nahkaan kiinni. Tännään laitan ne kolme keskenään omaan purkkiin, mutta mikähän on niiden ennuste selvitä? Kauanko kestää, että niille alkaa kasvaa jotain suojaa nahkansa päälle.
Re: Poikasten untuva ei aukea
Arvaa oonko jo kämpimällä vedelle kraanan alla pessy. Ajattelin, etten sentään tätä juttu kehtaa kirjoittaa
Ei sekään auttanu, tuntu vaan et yhden takaraivo tuli ihan kaljuksi.

Kiitos kuvasta, selittää paljon
Minä en tiedä, näyttää sille kuin olisi ollut vasta muutama tunti sitten kuoriutunut, meillä ainakin on tuon tapainen untuva kun on muutama tunti mennyt kuoriutumisen jälkeen. En osaa kyllä todellakaan sanoa.. Onko tipu muuten sairas? 

Näitä tipasia on kolme ja kaikilla on untuva kuin korppua. Kuten aikaisemmin kerroin , ne olivat kovin limaisia kuoriutuessaa. Luulen kosteuden olleen liian kovan lopussa. Aika pieniä ne on, muttei sairaita. Muut 17 ovat ihan hyvin kuivuneita.
En varmaksi osaa sanoa mutta itse viruttaisin ne vielä kertaalleen lämpöisellä vedellä hellästi pyyhkien ja kuivaisin föönillä. Kun sitä fööniä heiluttelee koko ajan niin sen lämpöisen ilmavirran luulisi aukaisevan untuvat.
mulla oli viimesyksynä yks samanlainen. En tiedä Mistä johtui. Mutta pää-kaula oli ihan liimaletillä. Pesin ja kuivasin, Pesin ja kuivasin ja uudelleen kyllä se siitä sit aukes lopulta. Eli pesua vain vaatii lämpöisellä vedellä. 

Kiitos vastauksista. Yritäänpä tänään vielä pestä. Kaikkeen sitä joutuu vanhoilla päivillään 

samaa joskus kaverit kyselee (nuori? Kun olen :D ) että niin että tä mitä tipuja? Mitä tipuja? Ja moni on sitä mieltä että tiput haisee, ja ihmettelee miten ihmees mä voin olohuonees pitää jotain tipuja häkissä lampun alla. No sitten kun tulevat katsomaan niin rakastuvat tipuihin ja sanovat ettei ne nyt haisekkaan. Mut välillä tuntuu hassulta selittää kanajuttuja kanattomille kun ne kattoo huuli pyöreenä et mitä selitän
hassua. Ja juu pesulle pesulle 

Nyt kävikin niin, etten ehtinyt pestä, kun oli aamulla kuollut reppana. Jos seuraavassa haudonnassa käy samoin, osaanpahan toimia aikaisemmin.
Mä kun vasta peruskoulu iässä, ja puhelen kanoista aina sitäsun tätä niin sanovat myös että haisevat ja kaikkea..ninanni kirjoitti:samaa joskus kaverit kyselee (nuori? Kun olen :D ) että niin että tä mitä tipuja? Mitä tipuja? Ja moni on sitä mieltä että tiput haisee, ja ihmettelee miten ihmees mä voin olohuonees pitää jotain tipuja häkissä lampun alla. No sitten kun tulevat katsomaan niin rakastuvat tipuihin ja sanovat ettei ne nyt haisekkaan. Mut välillä tuntuu hassulta selittää kanajuttuja kanattomille kun ne kattoo huuli pyöreenä et mitä selitänhassua. Ja juu pesulle pesulle

Musta se vaan tuntuu typerälle puhua sellasille jotka ei ole edes koskenut kanan tapaiseen lintuun, kun jo huutelevat että " yökyök, miten joku voi ssellasista
tykätä? "

no voi kurja kun kävi huonosti
tulevaisuudessa taas viisaampana, jos tarve vaatii