fasaanin tarhaus
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
kuparte
fasaanin tarhaus
olen uusi tässä hommassa ja ajattelin kysyä kokeneemmilta tietoa. pärjääkö fasaani rovaniemen alueella ulkona ympäri vuoden? vai tartteeko jotain lämmitettyä tilaa? olen suunnitellut ottavani muutaman fasaanin tyhjäksi jääneeseen koiran häkkiin(5m*5m). vai monta kannattee ottaa? sopiikokaan se tulemaan koiraverkosta läpi min, reikä n.5cm*5cm? ylempänä vähän korkeempi reikä. kattoksihan siihen pitää jotain laittaa jne. onko kellaan täällä etelä-lapin lähettyvillä ylimääräisiä fasaaneita? olisin kiinnostunut, edellyttäen että ne pärjäävät ulko oloissa.
-
haahkaherra
- isa brown
Re: fasaanin tarhaus
Ehkäpä kannattaa soittaa ja kysyä esimerkiksi Ranuan eläinpuistoon, siellähän tarhataan mm. metsäkanalintuja, ja Suomen pohjoisimpana eläintarhana, heillä on varmasti kokemusta pohjoisten olosuhteiden tarhauksesta! Ja jos ei viitsi soittaa, niin toisena vaihtoehtona tietysti tiedustella heiltä sähköpostilla
ja kerroppa meille muillekin täällä munanetin sivustolla mitä kertoivat, ehkäpä pohjoisessa viriää enemmänkin sen myötä kiinnostus fasaanien ja muiden tarhaukseen!
-
fasupoika
Re: fasaanin tarhaus
pärjää hyvin ulkona ympäri vuoden.. itse tarhaan täsä oulun alapuolella ja hyvin on pärjännyt nyt siirsin kaikki linnut talveksi kylmään navettaan pedoilta piiloon