Joulu hiipii...
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
pirtti
Joulu hiipii...
Meillä siis ensimmäistä kertaa kanat talvellakin. Nyt on lunta hitusen maassa ja itsellä on heti joulumieli. Miten olette kanoja tai muita munivaisia jouluna ilahduttaneet? Jouluvaloja? Yllätysherkkuja? Pieniä kuusia? Hyviä ideoita? Kivoja kuvia?
-
ellikki
Re: Joulu hiipii...
Jouluruokien tähteet ja joulun jälkeen joulukuusi. Tykkäävät hengailla oksien alla ja syödä silmuja
Ja saunavastat kelpaavat myös, lehdet on herkkua.
-
kochin-fani
Pienen kuusen voisikin tänä jouluna laittaa, viime jouluna oli vähän kiire niin tyydyin antamaan joululahjaksi vähän herkkuja ja kirjoitin joulukortin :D
Alankin heti suunnittelemaan kanalaan joulua, ja olisi hauskaa saada jokin joulukuva kanoista
Kyllä joulumieli tulee niin äkkiä, vielä kun maistelee Jaffan jouluomena-limskaa poromukista ja kattelee lumisadetta ulkona 
Alankin heti suunnittelemaan kanalaan joulua, ja olisi hauskaa saada jokin joulukuva kanoista
-
mielikki
Viime vuonna taisi olla kanaloissa omat kuuset. Lisäksi jouluisin on ollut tapana lahjoa eläimiä vähän tavallista enemmän erilaisilla herkuilla. 
-
pirtti
Mietittiin nuorison kanssa, että laitetaan siis ainakin kuusi - sellainen, jonka alle voi mennä ja ehkä oksillekin voisi rohkea mennä. Pitää hieman harventaa välistä oksia, että tulee tilaa. Lisäksi keitellään matomaista kihara spagettia (Myllyn Paras) ja viritellään niitä roikkumaan nypittäviksi kanalan keskelle. Ja salaattia kanamunan kuorimurskeella iso läjä lattialle... Lisää mietiskellään 
- Aleksandra
- nandu
-
kochin-fani
Ihana joulukuva, Aleksandra
Kohtahan se olis aika alkaa suunnitella niitä kanalan joulukoristeluja...
-
sannikki
EN halua ketään nyt järkyttää, enkä masentaa, vaan ajatuksena on muistaa, kuinka hyvät olot varmaan munislaisten kanaloissa on

Minusta tuntuu että kanoille Joulu ihan miten muuten vaan kuin tässä kuvassa, on hyvä joulu
Mie en voi silmät kostumatta katsoa näitä kuvia, sillä olen oppinut että omilla kanoilla on ihan omat persoonansa!
Tietenkin Jouluna on kattavampi valikoima hedelmiä, Joulu männyt ilmestyy joka kanalaan. Mänty pitää neulaset paremmin kuin kuusi

Minusta tuntuu että kanoille Joulu ihan miten muuten vaan kuin tässä kuvassa, on hyvä joulu
Tietenkin Jouluna on kattavampi valikoima hedelmiä, Joulu männyt ilmestyy joka kanalaan. Mänty pitää neulaset paremmin kuin kuusi
-
sera1
Minä tulin leiponeeksi männävuonna kanoille rusinakakkua.
Olin leipomassa rusinakakkua ja sujuvasti kahden kakun kohdalla ohitin ohjeeseen kuuluvan yhden kananmunan
Ainesluettelossa sitä kananmunaa ei ollut vaan itse ohjeessa mainittiin tyyliin paistamisen jälkeen "ainiin muista lisätä se kananmuna ennen paistamista taikinaan" No tekaisin ne kaksi kakkua ilman kananmunaa ja eihän ne kasassa pysyneet
Kippasin pellille molemmat kakut, kaadoin kakkujen keskustat täyteen kauraa ja kaikenmoista kaapista löytynyttä herkkua ja ruuantähteitä.
Ripottelin vielä päälle kaurahiutaleita ja kanojen joulukakut olivat valmiita
Olin leipomassa rusinakakkua ja sujuvasti kahden kakun kohdalla ohitin ohjeeseen kuuluvan yhden kananmunan
Ainesluettelossa sitä kananmunaa ei ollut vaan itse ohjeessa mainittiin tyyliin paistamisen jälkeen "ainiin muista lisätä se kananmuna ennen paistamista taikinaan" No tekaisin ne kaksi kakkua ilman kananmunaa ja eihän ne kasassa pysyneet
Kippasin pellille molemmat kakut, kaadoin kakkujen keskustat täyteen kauraa ja kaikenmoista kaapista löytynyttä herkkua ja ruuantähteitä.
Ripottelin vielä päälle kaurahiutaleita ja kanojen joulukakut olivat valmiita
-
kochin-fani
Minä en ole ihan niin herkkä, että silmät kostuisi noista häkkikanalakuvista, mutta kyllä ne saavat mielen itkemään sekä raivostumaan
Ja se riittää...
Siltikin olen myös tyytyväinen, että maailmasta löytyy koko Munanetillinen niitä, jotka välittävät eläinten hyvinvoinnista, ja vielä paljon enemmänkin!
Kerran ajattelin, että olisi ihanaa pelastaa häkkikanalasta edes yksi kana, ja antaa sille uusi elämä. Silloin tuntui, että tämä kana ajattelisi "Oih, juuri miljoonasta kanasta minä olin se onnekas!"
USA:ssakin 98% munista tulee häkkikanaloista
Siltikin olen myös tyytyväinen, että maailmasta löytyy koko Munanetillinen niitä, jotka välittävät eläinten hyvinvoinnista, ja vielä paljon enemmänkin!
USA:ssakin 98% munista tulee häkkikanaloista