Pakko hehkuttaa ...

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

juujuu

Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

:smt041 mun Ryhmä Rämä saa talvenkestävän kanalan Pääsevät muuttamaan leikkimökkikanalasta talvikanalaan n.viikon päästä
Pinta ala ei kasva ihan hirveesti mutta korkeus kasvaa joten saan kunnon tasot Ja siellä on ISO ikkuna, tulee luonnonvaloa paljon
Plussaa myös se että kanala pysyy lämpinä ihan puulämmityksellä :smt040 :smt044 Voi että olen iki,iki onnellinen ...yritän sinne myös saada toimivan pehkun lattialle ..ihanaa ,ihanaa,ihanaa .... :smt060 hmm..että vanha ämmä voi olla pienestä onnellinen :smt037 vaikka on tää aika iso asia kanoille
Laara

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja Laara »

Voi kun saiskin puulla lämmitettyä tuota omaa kanalaa... :smt012 Millanen systeemi sulla on?
juujuu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Meillä niinkin yksinkertainen ratkaisu että talvikanala on saunan takana ..kun lämmittää saunaa niin lämpiää kanalakin :smt043
Jekku

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Nerokasta :smt023
Ei noi oo pieniä asioita, vaan elämää suurempia :smt040

Olen kuullut yhdestä asuntovaunu kanalasta joka on sijoitettu talon viereen, talosta tulee lämpöputki kanalaan.
juujuu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Lauantai ja sunnuntai meni talvikanalan tekoon Nyt vaan pehkua lattialle Patteri olikin jo yön päällä ja saunaa lämmitettiin kunnolla sunnuntaina Ja lämpölamppu asentuu paikalleen tänään Joten tulkoon kanat talviasuntoonsa :smt023 Ovat varmaan ihmeissään kun on tilaa
entiseen verrattuna ja luonnonvaloa paljon enemmän :smt043

Onneksi ei ole muuttomatka kuin muutama metri joten jokaisen voin kantaa yksitellen uuteen kotiinsa Turhake onkin hankalampi epeli kun ei ole tottunut kantamiseen (vielä) ja on emonsa suojeluksessa ..ne varmaan täytyy kantaa yhdessä vaan miten se onnistunee onkin toinen juttu :smt037

Ihanaa kun pääsee kunnolla istumaan kanalaan kanojen joukkoon ja katsomaan heitin touhujaan (sitä olen kaivannut kesän mentyä) Tuo kesäkanala on niin pieni ettei siellä kunnolla mahdu olemaan hyväkun saa putsattua isommat kakat ilman että talloo ja tönii kanoja Mulla on ihan kanajakkarakin ostettuna joten se pääsee käyttöön nyt kunnolla :smt050
Tupuna

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Ihanasti ilo oikein huokuu tekstistä! :)
Onnea uuteen kanalaan!
miisu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja miisu »

Onnea!
Voi että miten ois hienoa kun sais kanalan puulla lämmitettyä! :smt041 Kyllä käy kateeks... :smt036
juujuu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Eilinen muutto meni vähän myöhäiseksi mutta muutin kanat kumminkin
Ekaksi kannoin Nokkavan joka on helppo kannettava ja kuuluu nykyään tuohon piskuiseen perheeseen Sitten kannoin Turhakkeen joka olikin yllätävän helppo kannettava vaikka desibelejä kyllä riitti kun PIIiiiipiTTi niin lujaa että meinas mennä kantajalta rillit ja korvat :smt050 Seuraavaksi emokananen jota kanssa nosteltu sen verran että on jo siihen hommaan rutinoitunut mutta kovin hätääntynyt oli lapsensa kohtalosta Onneksi kantomatka oli lyhyt ja lapsonen odotti tätinsä hellässä huomassa .. :smt001

Seuraavana vuorossa ne onnettomat tyhjyyttä hautovat vastaan rimpuilevat kanaset eli Ruska,Roosa ja MaDonna joka on kolmikosta kaikkein pahin :smt011 aina yrittävät levittää siiventynkänsä kun ne ottaa syliinsä mutta nekin onnistuin kantamaan vaikka hanttiin laitto olikin 100 %

Nyt he asustavat talvikanalassa ja toivon mukaan ovat tyytyväisiä Pehkua yritän saada toimimaan Nyt on ainakin tilaa tuolle kanamäärälle..hmm..vähän tuntuu tyhjältä nyt toi kanala :smt044
juujuu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Hyvin ovat Ryhmäläiset soputuneet uutten kanalaan Vaikkakin kaksi nyt hautovatkin tyhjyyttä ja yhtäkään munaa ei ole tullut
tässä talvikanalassa Kesäkanalassa tuli vielä yksi muna per päivä

Nyt odottelen että pehku alkais pelittämään ja hohkaamaan lämpöä ennen pakkasia Kas kun tuo saunanlämmittäminen ei ehkä niin hirveesti lämmitäkkään kuin alkuun ajattelin mutta pitää kyllä pientä lämpöä kanalassa

Auttaako jos laitan ihan sitä itteensä heponkakkaa kuivikkeiden sekaan kanalaan Siellä on jo turvetta,kutteria ,olkipellettimujua (hevosen karsinasta otettua)ja kuivia puun lehtiä Pitäiskö kostuttaa jollain vai tulisko se kosteus noista "tuotteista"joita siellä jo on ... :smt017

Nyt kanalassa on lämpöputki päällä koko ajan ja lämpö pysyy 10 asteessa Mutta haluaisin sähkölämmitimet pois ja kunnon hyvän pehkun lämmönlähteeksi
HeiniS

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja HeiniS »

Onnittelut munkin puolestani uudesta kanakolosta! Millä ei nähtävästi talvikanalaa saada tänä vuonna, mutta kesäasumus on eristetty ja pehku toimii hissukseen, toivottavasti pärjäävät. Täällähän oli jossain pitkä ketju kestopehkun perustamisesta, kannattaa lukaista. Hyviä vinkkejä saat sieltä. Jotenkin kyllä kuulostais mun korvaan et ihan liian kuivat ainekset on. Kosteutta saa olla reilusti, ei kuitenkaan niin että lattialla lainehtii. Kahdessa viikossa pitäisi kyllä alkaa tapahtumaan sopivilla aineksilla.
miisu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja miisu »

Tosiaan, miten olen itsekkin käsittänyt niin hevosen p*ska ja muut "biojätteet" olisi ihanteellisia että pehku rupeaisi käynnistymään :smt001 Et ei saisi pehku kai olla noin kuivaa.

Tosin en ole itse vielä sitä pehkua kokeillut, että käytännön tietoa ei ole :smt003
Skrållan

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

onnea uuteen kanalaan, kanat ja emäntä ovat onnessaan :)
laita kuvia!
juujuu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Kuva

tässä Blondi ja Turhake istuvat pesällänsä Pesän yläpuolella on taso ja allapuolella myös tilaa
juujuu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Kuva

Tässä ylätasolla MaDonna ja jompikumpi ruskeista silkeistä Kulku ylös on vielä hakusessa Kanat eivät oikein siellä viihdy eivätkä silkit sinne ihan helposti näköjään halua mennä johtunee varmaan huonoista kulkureiteistä Turhake kyllä on ihan itsekseen siellä olleillut (on juonut redbullia :smt002 ) koska pikkukakkakasoja on ollut ...
juujuu

Re: Pakko hehkuttaa ...

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Kuva

Blondi Emoli Emppu rakkaalla" lapsella" monta nimeä :smt049
Vastaa Viestiin