kana loukannut jalkansa, pikaisia neuvoja kaivataan

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
*heta*

kana loukannut jalkansa, pikaisia neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja *heta* »

kyseessä siis nuori ja hyväkuntoinen eläin joka vaikuttaisi nyt loukanneen jalkansa johonkin. Makaa tai seisoo yhdellä jalalla, ei arista kipeää puolta, syö hyvällä ruokahalulla. Toisen puolen jalka vain on lötkö ja käyttämättömänä koukussa, vika tullut nyt yön aikana.
Mitä tällaiselle tehdään? Itse ajattelin antaa olla ja seurata tilannetta toistaiseksi.
Pia

Re: kana loukannut jalkansa, pikaisia neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Pia »

Jos ei verta näy tai ihan väärää jalan asentoa, niin itse seuraisin tilannetta. Meillä on aina joskus joku alkanut ontumaan (esim. liian innokas kukonalku asialla) ja viikon sisällä tepastelleet taas normaalisti. Kana voi säikähtää jotain yöllä ja kompuroida alas orrelta, näinkin on meillä joskus käynyt.
ninasorvali

Jalka murtunut?

Viesti Kirjoittaja ninasorvali »

Nuorella kukonalulla (tai kanan) jalasta suomut vähän irronneet ja turvotusta varpaiden välissä, ontuu ja on omissa oloissaan... Oletus että hevonen astunut varpaille tai jäänyt johonkon jalastaan kiinni . Tosi kipeän oloinen. Mitä kipulääkettä kanalle voi antaa ja minkä verran? Painaa vasta varmaankin puoli kiloa max. Miten muuten hoitaa jalkaa ja voiko hoitaa?
Nuki

Re: kana loukannut jalkansa, pikaisia neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mä en osaa sanoa mikä lääke olisi turvallista, mutta mun Vanilja-mille sai kesällä Metacamia muutaman tippasen ja on hengissä edelleen.
Vastaa Viestiin