Nirsot ankat.
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
saaristolaismamma
Nirsot ankat.
Meillä on 2 suloista n. 5kk ikäistä ankkaa. Olisipa kiva tarjoilla niille kanarehun ja kauran lisäksi herkkuja, mutta!
Ei kelpaa puuro, leipä, keitetty peruna, kala, omena, porkkana, kaali, ei kaikki vihreät, mitä pihalta löytyy. Salaatti on niiden mielestä ihanaa ja keitetty kananmuna ja makarooni. Mitä ihmettä minä noille kulinaristeille vielä tarjoilisin? 
Re: Nirsot ankat.
Ankat ovat superkranttuja uuden ruuan suhteen. Eli mitä eivät pienenä opi syömään, alkavat nihkeästi syömään vanhemmalla iällä. Ts. tarjoaisin sitkeästi uutta ruokaa, ja se voi auttaa että uutta ruokaa tarjoaa kun ankat ovat nälkäisiä. Jos näkevät toisen ankan syövän jotain uutta niin oppivat nopeammin itsekin. Yksi keino mitä voi koklata on laittaa jotain (kiinteää) uutta ruokaa pienenä määränä vesikippoon, voivat innostua läträilemään sitä.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Adeliina
Ankat nirsoilee, mitä voisin tarjota ruoaksi?
En tiedä teenkö nyt kärpäsestä härkäsen, mutta meidän ankat syövät tosi huonosti nyt, ja se on musta ihan kummallista
..ja joo, ovat mun ekat ankat, äippä on nyt vähän huolissaan
Meillä siis kolme ankkaa, n. 8kk ikäisiä, uros ja kaksi naarasta. Ovat aina syöneet hyvin, rehua, kauraa, leipää yms. "biojätettä", jota töistä tuon. Nyt ovat ehkä noin pari viikkoa mun mielestä syöneet paljon huonommin kuin aiemmin, olen yrittänyt sit tarjota kaikkea muutakin, että josko joku kelpais, mm. makaroonia, jauhelihaa, kanojenkin rehua jo tarjosin hädissäni.. mutta ei, tosi huonosti uppoaa kaikki.
Ulkoisesti näyttävät ihan terveiltä ja normaaleilta, reippaasti tulevat luokse kun ankkalaan menen, mutta eivät sit kuitenkaan juuri mitään syö kun yritän tarjoilla. Leipää menee jonkun verran, mutta eivät edes samalla innolla ala ruokia tutkimaan kuin aiemmin.. Sama rehu saa olla "sisäkopissa" vaikka kuinka kauan, pikku hiljaa se sieltä aina vähenee, mutta ei läheskään niin samaan tahtiin kuin aiemmin..
Olen yrittänyt rauhoitella itseäni, että ehkä ankat ovat nyt ns. saavuttaneet aikuiskokonsa, eikä niiden tarvi enää syödä niin paljon kun eivät varsinaisesti kasva, mutta en tiedä yhtään voisko asia oikeasti olla niin
jotain selitystä pitänyt vaan itselle keksiä..
Tytöt aloittivat aiemmin syksyllä munimaan, mutta nyt ei ole noin viikkoon munia ilmestynyt, joskin meillä on edelleen rottaongelma, joka voi olla myös syy siihen ettei munia riitä mulle asti
Meillä siis kolme ankkaa, n. 8kk ikäisiä, uros ja kaksi naarasta. Ovat aina syöneet hyvin, rehua, kauraa, leipää yms. "biojätettä", jota töistä tuon. Nyt ovat ehkä noin pari viikkoa mun mielestä syöneet paljon huonommin kuin aiemmin, olen yrittänyt sit tarjota kaikkea muutakin, että josko joku kelpais, mm. makaroonia, jauhelihaa, kanojenkin rehua jo tarjosin hädissäni.. mutta ei, tosi huonosti uppoaa kaikki.
Ulkoisesti näyttävät ihan terveiltä ja normaaleilta, reippaasti tulevat luokse kun ankkalaan menen, mutta eivät sit kuitenkaan juuri mitään syö kun yritän tarjoilla. Leipää menee jonkun verran, mutta eivät edes samalla innolla ala ruokia tutkimaan kuin aiemmin.. Sama rehu saa olla "sisäkopissa" vaikka kuinka kauan, pikku hiljaa se sieltä aina vähenee, mutta ei läheskään niin samaan tahtiin kuin aiemmin..
Olen yrittänyt rauhoitella itseäni, että ehkä ankat ovat nyt ns. saavuttaneet aikuiskokonsa, eikä niiden tarvi enää syödä niin paljon kun eivät varsinaisesti kasva, mutta en tiedä yhtään voisko asia oikeasti olla niin
Tytöt aloittivat aiemmin syksyllä munimaan, mutta nyt ei ole noin viikkoon munia ilmestynyt, joskin meillä on edelleen rottaongelma, joka voi olla myös syy siihen ettei munia riitä mulle asti
-
rilla
Re: Ankat nirsoilee, mitä voisin tarjota ruoaksi?
No ankat ny on semmosia. Näihin aikoihin meillä ainaki on nirsoilua. Tuntuu, et mikään ei kelpaa.
Jos muuten ovat normaaleja, niin kyllä ne sit syö, kun nälkä tulee.
Jos muuten ovat normaaleja, niin kyllä ne sit syö, kun nälkä tulee.
Kasvun loppuminen ja muninnan taukoaminen voivat molemmat olla syitä rehunkulutuksen pienemiseen. Vaikuttaa musta normaalille 
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Räpylä
Hohoo ja meillä ankat on oikein siipisikoja, vaappuvia komposteja
Kaikki kelpaa ja jyviä käyään nokkimassa vasta jos pariin päivään ei ole ruuantähteitä herunut. Oikein kaakattavat onnesta kun menen bioämpärin kanssa ankkalaan.