Meillä kun tämä kanaprojekti lähti käyntiin lueskelin täältä ja googlettamalla ohjeita huolella ja tuosta kanalan koosta sanotaan että suositeltava koko on 4-5 aikuista kanaa/kukkoa/m2, koska läheisyys lämmittää ja sitä rataa. Jossain sanottiin että minimikoko on 4-5 kanaa/m2. Sitten kun näitä keskusteluita lukee, monilla on tyyliin 10 m2 kanala ja sielä 8-10 kanaa ja toteavat että enempää ei mitenkään mahtuisi. Meillähän olisi nyt talvella tarkoitus mahdutta 8 kanaa 2,5 m2 kanalaan (tosin neljä näistä ovat tällä hetkellä vasta 7 viikkoa vanhoja eli ei aikuisia talvella viellä) ja minähän laskin että se olis hyvä jos IDEAALI ja SUOSITUS on 4-5/kanaa/m2. Pihalla saavat tallustella vapaasti aina sään salliessa. Ja nyt näitä juttuja lukiessa mulle tulee sellainen olo että olen eläinrääkkäjä jos noin teen. Jos niin on niin toivoisin että nuo kanalan vaatimus- viestin ohjeet päivitettäisiin kanalan koon suhteen. Kanalan kokoa ajateltiin sen mukaan että saataisiin kestopehku toimimaan. Pitääkö mun näistä kanoista nyt osa pistää eteenpäin? Meillä on haaveissa muutto ja isompi kanala ja enemmän kanoja, mutta ennenkuin ryhdytään seuraavaa kanalaa rakentamaan haluaisin tähän jotain selvyyttä.
Kiitoksia!!