kanat ja kukot
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
TopiKukko
kanat ja kukot
olen kysellyt teilt`kanaviisailta visasii kysymyksiä. Nyt olis semmonen huoli, kun hommasin juhannuksena ne neljä "kanaa", niin taiskin tulla kaks uroskanaa ja ne tappelee?. Onko pakko panna toinen pataan, vai vaihtaisko joku kukon kanaan ja väli-rahaan ?. TopiKukko Tuusulasta. 
-
Kiyry87
Re: kanat ja kukot
Laita kuva siitä kukosta josta meinaat luopua niin voi olla että halukas vaihtaja löytyy
tai pistä myyntiin palstalle. Ja voi olla että ne ei ota kuin yhden matsin kun tulevat suku kypsiksi
jotta saavat tietää kuka on se pomo.
Mistä hain oman kukon niin siellä oli 4 kukkoa sovussa: Isä ja pojat ja isä oli pomo.
tai pistä myyntiin palstalle. Ja voi olla että ne ei ota kuin yhden matsin kun tulevat suku kypsiksi
jotta saavat tietää kuka on se pomo.
Mistä hain oman kukon niin siellä oli 4 kukkoa sovussa: Isä ja pojat ja isä oli pomo.
-
TopiKukko
Kiitti vihjeestä KiyRy , täytyy tsiigaa miten paljon ne matsaa?.
Sit hurrataan voittajalle
Mä en oikeen tsennaa miten noit kuvii duunataan tänne palstalle, ehkäpä olen liian vanha gubbe oppimaan kaikkia . Viimeks panin fotot yhden ylläpitäjän meiliin. TopiKukko
-
SannaT
Nuoret kukot ottaa meillä ainakin vähän väliä pieniä matseja kun testosteroiini jyllää. Ikinä ei ole pahempaa sattunut. Ennemmin olisin huolissani niistä kahdesta kanasta, joita huonossa lykyssä kohta kaksi innokasta kukkoa polkee vuoron perään. Eli lisää kanoja tai toinen kukko pois. Uuteen kotiin tai pataan.
-
TopiKukko
Sellaista vielä funtsin
, että oon vaan toisen niistä " kukoista" huomannu -eli kuullu ja nähnyt, kiekuvan. Eli jos on käynyt hyvä tsägä kukkoja onkin vaan yksi?
. Ne olis nyt noin melkeen kolme kuukautta vanhoja enkä vieläkään tsennaa varmasti niistä kun yhden kukoks. Onks jotain satavarmaa juttuu mist tietäis?. Ku meikäläisen vanhassa kansaskolessa ei ollu edes tätä bilsaa. Siel opetettiin vaan et maikkoja pitää tervehtii kohteliaasti sporassa eli ratikassa
. Terve taas TopiKukko
-
Kiyry87
Hyvä kun huomasit SannaT sanoa asiasta.
Yhdellä kukolla pitää olla ainakin 3 kanaa mielummin tietenkin enemmän. Meillä on 4 kanaa ja yksi kukko
niin ei rouvat ole kovilla. Ja 2 nuorikkoa sekä kolme tipu tyttöä kasvamassa lisää.
Muuten jos on liian vähän kanoja niin tyttö parkojen selät on pian paljaana astumisen johdosta kun selkä höyhenet kuluu
samoin kuin niskan höyhenet mistä kukko ottaa kiinni ja tulee astunta kalju...
Jos ne tulleet sulle tipuina niin yleensä kanojen siivet sulkautuu nopeammin ja pitemmiksi ja sulkautuminen
on muutenkin nopeampaa. Sekään ei ole ihan 100% varmaa rodusta riippuen. Onko sillä epävarmalla kukolla kenties kannukset?
Kukoilla on kannukset jaloissa ja kanoilla ei mutta olen sen verran aloittelija itsekin etten ole varma onko kannuksia
joidenkin rotujen kanoillakin. Ja kukon pyrstöön tulee ns. laulusulat eli muita sulkia pidemmät ja kaarevat sulat.
Jos kanasi ovat jotain tiettyä rotua kannattaa katsella kuvia rodusta niistä on yllättävästi apua tai jos tiedät mitä rotuja niissä on
niin niiden rotujen kuvia.
Kuvat pitää laittaa tänne ulkopuolisen kuvasäilön kautta. Minä olen itsekin niin untamo että laitan kuvan facebookiini ja tänne
linkin sieltä. Netissä on myös pelkkiä kuvasäilö sivuja mutta en osaa itse niitä käyttää
Yhdellä kukolla pitää olla ainakin 3 kanaa mielummin tietenkin enemmän. Meillä on 4 kanaa ja yksi kukko
niin ei rouvat ole kovilla. Ja 2 nuorikkoa sekä kolme tipu tyttöä kasvamassa lisää.
Muuten jos on liian vähän kanoja niin tyttö parkojen selät on pian paljaana astumisen johdosta kun selkä höyhenet kuluu
samoin kuin niskan höyhenet mistä kukko ottaa kiinni ja tulee astunta kalju...
Jos ne tulleet sulle tipuina niin yleensä kanojen siivet sulkautuu nopeammin ja pitemmiksi ja sulkautuminen
on muutenkin nopeampaa. Sekään ei ole ihan 100% varmaa rodusta riippuen. Onko sillä epävarmalla kukolla kenties kannukset?
Kukoilla on kannukset jaloissa ja kanoilla ei mutta olen sen verran aloittelija itsekin etten ole varma onko kannuksia
joidenkin rotujen kanoillakin. Ja kukon pyrstöön tulee ns. laulusulat eli muita sulkia pidemmät ja kaarevat sulat.
Jos kanasi ovat jotain tiettyä rotua kannattaa katsella kuvia rodusta niistä on yllättävästi apua tai jos tiedät mitä rotuja niissä on
niin niiden rotujen kuvia.
Kuvat pitää laittaa tänne ulkopuolisen kuvasäilön kautta. Minä olen itsekin niin untamo että laitan kuvan facebookiini ja tänne
linkin sieltä. Netissä on myös pelkkiä kuvasäilö sivuja mutta en osaa itse niitä käyttää
-
harrastaja
Mutta kun laittaa fb.kautta linkin tänne niin kaikki halukkaat eivät sitä näe on monia jotka eivät ole fb vaikkakin muniksessa . kopio ohje ja siitä asia kerraan etenet niin kyllä luulisi onnistuvan sain minäkin.
-
Hellan lettas
1. googleta:aijaa.com 2.klikkaa tiedosto 1(selaa kuva koneeltasi) 3.lataa se 4.kopioi bbcode4 url osoite kokonaisuudessaan" maalaamalla" se. 5.Liitä kopioimasi url osoite TÄHÄN viestikenäättän

pim,kuva tallentui,onnea! Hiukan harjaantuneempana voi ladata usean kuvan kerralla ja liittää niiden omat osoitteet samoin.

pim,kuva tallentui,onnea! Hiukan harjaantuneempana voi ladata usean kuvan kerralla ja liittää niiden omat osoitteet samoin.
-
kaakatin
Topi katopas niiten sun kanastes harjoja ja helttoja. Tuossa iässä kukkojen harja on jo punainen, kanan harja alkaa punertaa vasta kun alkavat munimaan.