Hellyyttäkö?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
anki06

Hellyyttäkö?

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Hei!
Tirppojen sielunelämästä...
Osoittavatko kanat kiintymystä?
Minulla nuorikoita ja pikkuinen Mille-kukko. Kun otan kukon syliin se "käpertyy" kämmenelleni ja silmät lupsuen alkaa torkkumaan.
Välillä kukko päästää pienen pikkulintumaisen triit-äänen (tarkoittaa mitä?).
Kanaset lehahtelevat reisilleni ja ihan kiinni viereeni myös nukkumaan :smt050
Siinä me sitten hiljaa piipitellään koko sakki...

Tirpat siis olleet minulla vasta 1,5 viikkoa. Mitä tarkoittaa tämä hellyyttävä käytös ja jatkuuko se isompanakin?
Nuki

Re: Hellyyttäkö?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Mulla kanssa vastaavia ihania kokemuksia ja kyllä mieluusti aattelisin, että se on hellyyttä :smt049 Millet varsinkin tuntuu olevan hyvin luottavaisia ja kesyjä, mulla on kaks erityislellikkiä (mille ja plymari), jotka lentävät itse syliin, tunkevat kiinni muhun ottamaan aurinkoa ja torkkumaan, juttelevat ja seuraavat. Myös Kyllikki-kalkkunan kanssa vietetään herkkiä hetkiä, mä rapsutan Kylliä nahkapäästä ja se sukii mun käsiä. Kun oltiin oltu viikko reissussa, piti heti ekana aamuna ottaa Kyllikki syliin, siihen se asettui torkkumaan ja laittoi pään mun reidelle lepäämään. Kyllikki tunkee myös päättäväisesti "syliin" eli kyykkysillään ollessa jalkojen väliin, paijattavaksi. On se ihan sylissäkin ollut, mutta rouva on 15-kiloisena niin muhkea ettei ite pääse siihen lennähtämään :smt003
Tavast

Viesti Kirjoittaja Tavast »

Mulla on noissa hämäläisissä kolme sylikesyä, kukko Hermanni ja kanat Kaija ja Kyllikki. Ne saa otettua helposti syliin ja tulevat joskus itsekin :smt055 Loput on sitten enemmän tuollaisia villi ja vapaa-tyyppejä. Lähtevät karkuun jos yrittää syliin ottaa, vaikka muuten pyörivätkin jaloissa. Tuntuu että nämä kesymmät nauttivat kun niitä rapsuttelee ja juttelee niille. Kukon kanssa varsinkin tulee seurusteltua aika paljon ja se torkuukin välillä sylissä tyytyväisenä.
Tiia12

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Meillä myös kokemusta että näistä osa on kiintynyt niin että hyppäävät syliin ja jäävät tosiaan kurnuttamaan. sitten minulla on yksi kukko joka tanssii edessäni ja pyörii niin kauan että nappaan hänet kainaloon ja siinä tyytyväisenä kököttäisi vaikka kuinka ja kauan, osa siis on selvästi hellyydenkipeitä :smt049
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Tuon takia meillekkin tulee Millejä :smt055
juujuu

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Onpa ihanan helyydenkipeitä kanasia :smt008
mielikki

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Meillä on noita syliin tunkevia ja rapsutuksenkipeitä piikkiöläisiä ja vaikka aivan ihania ovatkin siinä hellyydenkipeydessään, täytyy sanoa että on se silti ihan mukavaa että niitä sylittelijöitä on vain yksi kukko ja neljä kanaa. :smt042 On meinaan välillä tungosta jos sattuu olemaan yksi ihminen vaan paikalla ja kaikki viisi yksilöä yrittää samaan aikaan syliin. :smt037 :oops: On se vaan aika herttasta kun kukko tai kana nukahtaa tyytyväisenä syliin ja pienesti kurnuttelee vaan välillä. Vähän siinä on samat fiilikset kuin jos olisi kissa sylissä kehräämässä. Verenpaine varmaan hyvin alakantissa.
Nuki

Just kotiuduttiin yön yli reissulta ja piti käydä kaverit halimassa :smt001 Kyllikki-kalkkuna on näemmä ottanut tehtäväkseen myös mun suojaamisen vihaiselta kukolta. Jos Salmari hyökkii mua päin ja Kylli sattuu tilanteen näkemään, se tulee juoksujalkaa vähän kauempaakin ja antaa kukkopojalle huutia :smt003
Viime talvena koko kääpiökotsipoppoo (3) tunki mun syliin iltaisin ja otti siinä ihan nukkumapaikkaa. Oli aika haikeeta nostella pikku villapöksyt pois kun oma tutimisaika koitti.
anki06

Viesti Kirjoittaja anki06 »

Ihana kuulla teidän tarinoita :smt060
Kukkopoika on rohjennut jo viihtymään myös olkapäällä. Siellä istuskelee mun mukana pihatouhuissa ja nyppii mun korvakoruja :smt005

Mun pieni parvi :smt049

Kuva
petskin

Viesti Kirjoittaja petskin »

Minun parvessani on yhtä kanaa lukuun ottamatta kaikki sylissä viihtyviä, Plymarini Lilja jopa kuvittelee että sylistä saa poistua vain
minun nostamana :smt050 . Minun kummatkin kukot tykkäävät hirveästi rapsutuksista ja toisella onkin lempinimi Rapsu, jotkut taas tykkäävät vain
tulla nojailemaan minuun kun istun kynnyksellä. Mille kanani juoksee aina jalkoihin turvaan ja kyykkii olkapäälläni oikein mieleellään korviksiani nyppien
Ilmajokelais kanani Selja taas matkustaisi mielellään selässäni. Kissanruualla saa kanat hyvin kesytettyä, minä opetan niille sen avulla agilityäkin.
Nuki

Voi näitä lintuja... :smt050 Petskin kävi tässä jokunen viikko sitten hypnotisoimassa mun toisen nuoren kalkun (se on oikeesti kanakuiskaaja!!) ja ihailin sekä kadehdin kovasti. Kalkatti siis nukkuin Petskinin sylissä. Toissapäivänä sain sitten jostain päähäni ottaa itsekin tän samaisen -arkana pitämäni- kalkatin syliin. Ja siihenhän se asettui kun hellävaroen painoi selästä. Silmät meni kiinni ja pää hakeutui takin sisään, hihaan. Siinä se pikkuinen olis uinaillut vaikka kuinka kauan :smt049 Eilen en kerennyt sylitteleen, mutta Brunette näytti kyllä tyrkyttävän itseään. Tänään se oli heti tokana jonossa Kyllikin jälkeen ja pääsikin syliin, taas sukellus hihaan ja unten maille. Mä NIIN toivon, että se olis akka, oon jo aivan ih lööv siihen :smt003
Viirutkin muutti uuteen asuntoon, isoon akvaarioon, ja ovat heti jostain syystä paljon kesympiä. Tyttöjä saa silitellä ilman mitään ongelmia. Ja just kun olin päättänyt noiden jälkeen olla ottamatta enää yhtään päättömästi räpistelevää, mua holtittomasti pelkäävää pomppiaista. Kai se asunto vaikuttaa sitten niin paljon... Tää on paljon valoisampi kuin ex-asumus, ja nyt tuli tilaakin väliaikaisen kanihäkkimajoituksen jälkeen. Yritin ottaa kuviakin, mut salama peilaa lasista ja ilman salamaa on liian pimeetä kuvata. :smt009
Vastaa Viestiin