Hanhien sopeutuminen koiriin
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Conspiracy
Hanhien sopeutuminen koiriin
HeiMoi!
Minulla olisi hirveä hinku ottaa pari hanhea, ihan ensikertalaisena. Mietin että paras paikka olisi aidatulla etupihalla, missä on rakennus talvea varten, eikä tarvisi ruveta uusia aitoja väsäämään. Mutta aidatulla pihalla käyskentelee myös 2 koiraa. Mitä luulette/onko kokemusta sopeutuuko hanhet jakamaan pihan koirien kanssa? En usko että koirat hanhia kiusaisi, alku uteliaisuutta varmaan olisi.
Minulla olisi hirveä hinku ottaa pari hanhea, ihan ensikertalaisena. Mietin että paras paikka olisi aidatulla etupihalla, missä on rakennus talvea varten, eikä tarvisi ruveta uusia aitoja väsäämään. Mutta aidatulla pihalla käyskentelee myös 2 koiraa. Mitä luulette/onko kokemusta sopeutuuko hanhet jakamaan pihan koirien kanssa? En usko että koirat hanhia kiusaisi, alku uteliaisuutta varmaan olisi.
-
taikku
Re: Hanhien sopeutuminen koiriin
Jos on ukko ja akka hanhi, niin kyllä koirat kyytiä saa
Meillä sakemannit väistää ukko hanhea, joka joskus on esim. koiran kyljeässä kiinni ollut, kun koira on tullut liian lähelle.
-
Conspiracy
No voihan.. Pariskunta olisi tarkoitus ottaa. Parempi ehkä sitten tehdä uusi aitaus, tai jakaa vanha kahtia
Olis vaan päässyt niin helpolla 
-
taikku
Vähän riippuu koirista, useimmat varmaan väistää (uhittelevaa/naarasta puolustavaa akkaansa) ukko hanhea. Riistaverisistä koirista en osaa sanoa mitään 
-
Lyydia
Meillä ainakin koirat väistävät hanhia.Koirina suomenlapinkoirat ja samojedit.
-
Conspiracy
Jos koira väistää hanhia, tarkoittaako se sitä että hanhi hyväksyy (mahdollisesti) Koiran jakamaan saman aitauksen, eikä siis hyöki kimppuun, ellei koira itse mene häiritsemään? Meillä on aidattuna n. 500 neliötä ja siellä käppäilee yksi sakemanni ja yksi seropi
-
taikku
Ei meillä hanhi käy uhkailee tai hyökkää koirien kimppuun, ellei koira tule liian lähelle. Itse varmaan kokeilisin samassa aitauksessa... Tosin minä puhun nyt aikuisista hanhista, jos ottaa hanhen poikasia tai nuoria hanhia, en tiedä miten ne käyttäytyy (niin koirat kuin hanhetkin
).
-
tinttuli
Meilläkin vapaana, mutta myös aidattu laidun hanhille. Koira ja hanhet väistävät meillä toisiaan, mutta pesimäaika on niin kiihkeää, että liian lähelle sattunut koira saa varmasti hanhet niskaansa. Hanhet käyvät kiinni niin kipeästi, etten usko monen koiran huumorintajun siinä kovin pitkälle riittävän. Vaikka hanhi on iso voimakas lintu, se on hyvin kömpelö ja haavoittuvainen ja häviää loppujen lopuksi koiralle tai muulle hampaalliselle. Vaikka meidän koira on tottunut lintuihin ja tänä keväänä kylppärissä on elänyt jatkuvasti hanhenpoikasia, en ulkona jättäisi aikuisia hanhia ja koiraa tähänaikaan vuodesta keskenään ilman valvontaa.