Kiukkuinen kalkku ukko

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
magilla

Kiukkuinen kalkku ukko

Viesti Kirjoittaja magilla »

Näin tuoreena kalkkunoiden omistajana olen vielä ihmeissäni noiden käytöksen kanssa. Elikkäs koko klaani, ukko ja 3 rouvaa tulevat jo hienosti syömään herkut kädestä ja läheltä, kun pysytään aidan takana, mutta Herra Kalkkuna on ilmeisesti päättänyt että tarhaan ei ole asiaa. Se tuli mun päälle eilen (mä uskoin vähällä, ja poistuin eka kerralla :smt003 ) ja sitten isännän päälle :smt003 se hypätä rysäytti kun tuo kyykyssä kävi kehityskeskustelua, ei kuitenkaan nokkinut tai kynsinyt. Tutun neuvosta sitten otettiin ohkonen keppi, jolla annettii kalkku-ukolle napaus kylkeen kun tuli ylle, se tuntuu auttavan ja sovussa ollaan tarhan sisällä. Koitan sitten lahjoa herkuilla kun on nätisti.
Vaikkuttaisiko se, kun varikset ovat uteliaita ja yrittävät päästä kalkkujen ruoka-apajille kun olen sisällä, ja ne ovat puolustuskannalla paljon?
Onko muuta mitä voin tehdä jotta tuo lakkaisi taistelemasta vai matsataanko me aina vaan tarhan sisällä?
Tykkään kyllä, ovat hauskoja ja tuovat pihaan elämää, ja kunhan rouvat innostuvat munimaan niin tulee kalkkutipuja :smt001
maunu_muori

Re: Kiukkuinen kalkku ukko

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mie oon tehnyt niin että oon ottanut kaulasta kiinni ja painanut pään alas maahan. Siinä oon pitänyt niin kauan aikaa pinteessä, että loppuu puhina ja muuttuu ääni kellossa sellaiseksi alistumisääneksi. Voi joutua toistamaan muutamia kertoja.. ja pöllöimmille sitten vesurihoitoo :smt047
magilla

Re: Kiukkuinen kalkku ukko

Viesti Kirjoittaja magilla »

Varmasti toimiva konsti, kokeilen jos tilanne uudestaan kärjistyy, i tuntuu tuo keppiterapia toimineen :smt003 Ihan sovussa jo puuhastellaan samassa tarhassa. Syö jo kädestä ainakin aidan läpi, ja väistelee tarhassa nätisti. Sai nimekseen herra Pörhölä, heti nimenvaihdon jälkeen. Ensin sen nimi oli patakakkonen...
Vastaa Viestiin