neuvoja ankkoja pitäs hautua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Onnea hyvästä haudontatuloksesta!tallitonttu kirjoitti:minä hankin myös covatutto 16, huolimatta siitä, että luin paljon toisten kokemuksista kyseisellä koneella. Laitoin 17 munaa hautumaan. Lämpösäädön tein koneen omalle mittarille alin 101,5-103 F. (tarkkaa ja kärsivällisyyttä vaativaa työtä)
Molemmat kourut vettä täysi. Ilman kosteusmittaria en käytä mitään hautomakonetta. Haudonnan loppupuoliskolla jouduin laittamaan märän rättirusetin roikkumaan ilmanvaihtoreikään rautalangalla, niin että ilmanvaihto ei kärsinyt.
Olin lukenut toisilta, että kannattaa laittaa vuorattuun laatikkoon kone, niin ympäristön lämpötilan vaihtelu ei tunnu ja niin tein. Käänsin ja vaihdoin munien paikkaa laidoilta keskelle ja päinvastoin joka päivä.
Monenlaisia tunnelmia ja kuvitelmia ehti miettimään haudonnan aikana, MUTTA: tasan laskettuna aikana ja vajaan vuorokauden sisällä syntyi 14 elävää ja tervettä tipua.Loput 3 loppuvaiheessa kuolleita ja parempi niin, koska vaivalloisesti kuoriutuvat ovat usein viallisia ja poistoon meneviä kuitenkin.
Ostin jopa samantyyppisen koneen 48 kananmunalle, ei muuta kuin huolellisuutta, niin saa edullisella koneella tipuja. Luin juuri jostain, että kun perussäädöt ; lämmössä ja kosteudessa, ovat kohdallaan, niin lopputulokseen vaikuttaa enemmän muna-aines kuin kone, ja itse allekirjoittasin sen myös.
Vielä kerran: ilman kosteusmittaria en haudottamaan ala millään koneella .