Kukko vai kana?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
yönkukka
Kukko vai kana?
Varmaan jossakin olisi tällekkin kysymykselle vastaus mutta miten pian maatiais tipusta näkee onko kukko vai kana ja sama silkistä? Mitkä olis hyviä tunistus vinkkejä? Minulle sanoi joku et silkki kanan tipusta tietää hyvinkin aikaisin kumpi on kyseessä kukko vai kana? Mun alhokana hautoi viisi tipua joista kolme on alhoja ja ja kaksi puhdasta silkkitipua
olisi vain kiva tietää sukupuolet ja minun tuurilla tietenki kaikki ovat kukkoja
Onko kenelläkään antaa vinkkejä?
-
tiputii
Re: Kukko vai kana?
Minäkin olen miettinyt tätä, että mistä erottaa kukon ja kanan pikkutipuna
Vastauksia odotellen..
-
kochin-fani
Ihan pikkutipuna en itse ainakaan erota, mutta jo 1-2 kuukauden iässä ainakin harjasta ja heltoista voi päätellä... Ja voisihan yrittää katsoa näkyykö pieniä kannusten alkuja
Vaikka eikös kanoillakin ole (ainakin maatiaisilla) jaloissa ihan pienet kannukset täysikasvuisena? Näin olen itse ainakin huomannut...

-
Tuulia
Tässä kuva avuksi.... Vasemmalla kukko oikealla kana (kääpiö-kotseja) ikää 1kk.

Silkit on vaikeita jopa mahdottomia tunnistaa ennenkuin ovat useamman kuukauden ikäisiä, moni miettii vielä 5kk. ikäisen silkin kanssa että kumpi se on ja joissain tapauksessa sukupuolen näkee jo 2kk. ikäisestä, toki poikkeuksiakin on, joillakin vastakuoriutuneilla silkkitipuilla on todella iso lakki, meillä on kuoriutunut tasan 1 sellainen tipu josta näki heti että se on kana. Jos vaan löydän sen kuvan jostain kätköistä niin lisään tänne.....

Silkit on vaikeita jopa mahdottomia tunnistaa ennenkuin ovat useamman kuukauden ikäisiä, moni miettii vielä 5kk. ikäisen silkin kanssa että kumpi se on ja joissain tapauksessa sukupuolen näkee jo 2kk. ikäisestä, toki poikkeuksiakin on, joillakin vastakuoriutuneilla silkkitipuilla on todella iso lakki, meillä on kuoriutunut tasan 1 sellainen tipu josta näki heti että se on kana. Jos vaan löydän sen kuvan jostain kätköistä niin lisään tänne.....
-
sera1
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=9&t=4153 Tuossa ketjussa on oikein kuvaan merkattu ne erot.