Kukko vai kana?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
yönkukka

Kukko vai kana?

Viesti Kirjoittaja yönkukka »

Varmaan jossakin olisi tällekkin kysymykselle vastaus mutta miten pian maatiais tipusta näkee onko kukko vai kana ja sama silkistä? Mitkä olis hyviä tunistus vinkkejä? Minulle sanoi joku et silkki kanan tipusta tietää hyvinkin aikaisin kumpi on kyseessä kukko vai kana? Mun alhokana hautoi viisi tipua joista kolme on alhoja ja ja kaksi puhdasta silkkitipua :smt055 olisi vain kiva tietää sukupuolet ja minun tuurilla tietenki kaikki ovat kukkoja :smt006 Onko kenelläkään antaa vinkkejä?
tiputii

Re: Kukko vai kana?

Viesti Kirjoittaja tiputii »

Minäkin olen miettinyt tätä, että mistä erottaa kukon ja kanan pikkutipuna :smt012 Vastauksia odotellen..
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Ihan pikkutipuna en itse ainakaan erota, mutta jo 1-2 kuukauden iässä ainakin harjasta ja heltoista voi päätellä... Ja voisihan yrittää katsoa näkyykö pieniä kannusten alkuja :smt002 Vaikka eikös kanoillakin ole (ainakin maatiaisilla) jaloissa ihan pienet kannukset täysikasvuisena? Näin olen itse ainakin huomannut... :smt017 :oops:
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Tässä kuva avuksi.... Vasemmalla kukko oikealla kana (kääpiö-kotseja) ikää 1kk.
Kuva

Silkit on vaikeita jopa mahdottomia tunnistaa ennenkuin ovat useamman kuukauden ikäisiä, moni miettii vielä 5kk. ikäisen silkin kanssa että kumpi se on ja joissain tapauksessa sukupuolen näkee jo 2kk. ikäisestä, toki poikkeuksiakin on, joillakin vastakuoriutuneilla silkkitipuilla on todella iso lakki, meillä on kuoriutunut tasan 1 sellainen tipu josta näki heti että se on kana. Jos vaan löydän sen kuvan jostain kätköistä niin lisään tänne.....
sera1

Viesti Kirjoittaja sera1 »

http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=9&t=4153 Tuossa ketjussa on oikein kuvaan merkattu ne erot.
yönkukka

Viesti Kirjoittaja yönkukka »

Kiitoksia vastauksista. :smt001
Vastaa Viestiin