En nyt löydä linkkiä mistään tähän tutkiimukseen, mutta itse asiassa liian aikaisin nostettu kosteus aiheuttaa "kuoriutumisvalmiuteen" valmistelevalle tipulle vain haittaa. Joka koneella itse toiminut näin, mulla ei taida olla ollut sellaista konetta, jossa kosteudet nostetaan jo noin aikaisin, kääntely tietty lopetetaan ajoissa.
Mutta joo, kyllä mullakin on mennyt hyvin nekin haudonnat, joissa olen vahingossa käännellyt väärät munat, joillakin ollut jo nokka pihalla, tai piipannut, kun olen mennyt toista häiriköimään. Ja ne tipuskat, jotka yöaikaan kuoriutuu, vaikka vielä puolen yön aikaan käyn katsomassa, niin hienosti ovat munistaan yöllä pihalle tullut, vaikkei kosteuksia ole nostettu.
Onnea Petra uusista tipuista
Kirjoitin aiemmin pitkät pätkät, mutta kone sitten taas sekoili ja katosi viesti jonnekkin. Mulla on tipuilla purua, mutta monella on pelkkä sanomalehti. Silti tipuista tulee paljon pölyä, joten ahkerasti sitten vaan rätin kanssa heilumaan
Meillä on tässä olkkarin vieressä "lintuhuone", (oikeasti baarihuone, jonka tiskin on tiput vallaneet ja baarikaappikin on täynnä...nimittäin lintujen ruokia ja siemeniä

) pariovet on auki koko ajan ja kyllä se lintupöly vaan löytää tiensä pitkälle, vaikka pölyt pyyhkii joka päivä