Lintujen yhdistämisestä
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
sannikki
Lintujen yhdistämisestä
Mitenkös muiden kokemukset? Kun meillä noita tipusia tulee esim rokkeja ja meillä tuo rokkipari on niin voinko koskaan laittaa nuoria rokkeja samaan kanalaan vai pistääkö alkuperäiset ne kylmäksi? On alkanut hirvittää että kohta on kaksi kanaa siellä, neljä täällä, muutama tuolla.... huoh... Jos voi yhdistellä niin pitääkö tipujen olla kuinka vanhoja/suuria pärjätäkseen aikuisille? Tietty hakevat paikkansa arvojärjestyksessä, mutta kuinka paljon kanatappioita se vaatii...
-
Iloisten Munatalo
Re: Lintujen yhdistämisestä
Meillä olivat emon kanssa erillään, mutta koko ajan näköyhteydessä n. kk ikään asti, tosin aloin niitä sopeuttamaan päivittäin kun olivat muistaakseni n. reilun viikon ikäisiä, tuolla on meidän haudonnat ja tipujutut mun pesien kuulumisissa aika tarkalleen.
-
Nuki
Mulle tuli syksyllä / loppukesästä eri kokoisia, ikäisiä ja lajisia lintuja tipotellen eri paikoista. Kaikki ovat vielä elossa eikä isompia tappeluita ollut. Nokkimisjärjestys tietty haettiin, mutta ei ollut mitään hakkaamista tai väkivaltaa, isommat ja arvovaltaisemmat vaan kopautti alempia pois ruokakipolta. Jättikukko ja kalkut oli alkuun vähän ihmeissään, mut onneks Viikinki oli niin kohtelias että vältteli yhteenottoja ja mieluummin väisti, nyt syövät sovussa samalta kipolta. Mä oon tylysti vaan laittanut kaikki heti yhteen ja seurannut ite alkuun paikan päällä ettei mitään kauheeta kiusaamista tapahdu. Kesällä oli tietty helpompaa kun saivat olla vapaana pihalla, oli helpompi väistää. Saa nyt nähä kuin käy kun haen uuden kalkkuakan tonne koppiin...
Muoks. Mikään lintu ei kuitenkaan ollut ihan tipu, niistä en osaa sanoa.
Muoks. Mikään lintu ei kuitenkaan ollut ihan tipu, niistä en osaa sanoa.
-
sannikki
Kiitos vastauksista, meinaankin kasvattaa tipuset erillään niin että ovat reilun kokoisia kun yhdistää, pakkohan se on ei muuten paikat riitä ja tuleehan niitä tipuja laumaan emojenkin matkassa. tästä viisastuneena, kanalan laajennus sisältää nuorille oman kanalan minne pääsee tipuhäkistä, sitten vasta aikuisten sekaan kun koko ja rohkeus on kasassa :D