Kana hakkaa jalkansa verille.

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
hen-na

Kana hakkaa jalkansa verille.

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Meidän helmi kana hakkasi kesällä kaksi kertaa toisen(saman) jalan verille. Ihan itse siis hakkasi. Sillon ei ollut vielä tietoakaan kalkkijalasta tai en huomannut siihen viittaavaa.
Eilen illalla aloitin tälle kanalle kalkkijalan hoidon. Illalla ensin rasvasin jalat helosaanilla ja tänään päivällä liotin jalkoja mäntysuopaneste-vesi liuoksessa, sen jälkeen rapsuttelin pois ne kohdat jotka lähti. Nyt illalla menin rasvaamaan kanan jalat uudelleen ja kauhukseni huomasin, että tämän kanan molemmat jalat oli hakattu rikki ja verille (jalan päältä laajasti). Levitin jaloille helosaania, tarkoitus on tai olisi jatkaa huomenna kalkkijalan hoitoa... Nyt en tiedä onko tuo ollut yksin niitä hakkaamassa vaiko koko kanalan porukka.

Onko tämä normaalia (luulen kyllä, että ei), kun tehdään kalkkijalan hoitoa?? Onko jollekkin sattunut samoin? Mitä ihmettä minä teen? :smt010

Kana munii ja syö hyvin, mutta on porukan "heikoin". Joskus tämä saa orrella(!) jopa kukolta nokkaisuja.
saralele

Re: Kana hakkaa jalkansa verille.

Viesti Kirjoittaja saralele »

Ei meillä kalkkijalkakana nokkinut jalkojaan ollenkaan, eikä kyllä muutkaan. Hoidin sitä mäntysuopavedellä ja parafiiniöljyllä.

(ja luin ensin että kana kakkaa jalkansa verille :smt005 vaikka eihän se nyt hauskaa olis, mutta silti)
hen-na

Re: Kana hakkaa jalkansa verille.

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Meillä on siis kahdelle kanalle tehty nyt samat hoidot kuin helmille, venlalla ei juuri ollut edes mitään ja helgallakaan ei kovin pahat jalat ollut, mutta tämä helga oli hakannut ensimmäisen helosaani laiton jälkeen itse suurimman osan niistä "kalkeista" pois. Mutta hällä oli siistinä ja ehjänä iho niistä kohtiilta! Ärsyttää niin kun ei tiedä mitä tekee vai tekeekö mitään, silti menee pipariksi. :smt012
Taidan huomenna hakea tuota öljyä.
Aikas lailla tujua kakkaa saisi olla :smt005
Vastaa Viestiin