Ankkojen keltaisuus

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
EppuHeppu

Ankkojen keltaisuus

Viesti Kirjoittaja EppuHeppu »

Meillä siis valkoisia ankkoja jotka ovat nyt alkaneet vaihtaa väriä valkoisesta keltaiseksi.
Mistähän voisi johtua? :smt017
ninnu

Re: Ankkojen keltaisuus

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ihan normaalia, talvella huomaa hyvin kuinkan keltaisia ovat, kun puhdasta lunta vasten läpsyttelevät :smt001
EppuHeppu

Viesti Kirjoittaja EppuHeppu »

Minä jo niin huolestuin kun alkaa oleen ihan keltaisia koko porukka ja kesällä oli niin kauniin valkoisia.
Nyt löysinkin yhden keskustelun missä oli että olisi siis rasvaa. Tarkenevat paremmin ja eivät palellu kun ulkona kylmässä lotraavat.
Mietin vaan että annanko liikaa ruokaa kun nyt noin rasvoittuvat, vai onko vaan hyvä että vähän pulskistuvat talvea vasten että sitten paremmin tarkenevat.
Näin maalaisjärellä aateltuna olisi vaan hyvä, mutta mutta..
Ruoan tähteet saavat, kalkkia, punahelttaa ja ohraa. Millaisia ruokamääriä muitten ankat saavat?
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Kaikki valkoiset urokset on mulla vielä valkoisia, valkoiset naaraat ovat jo jonkin verran kellastuneet, mutta talvella on koko sakki keltaisia :smt001 mielettömästihän nuo syö, verrattuna hanhiin, tai kanoihin. Mulla ulkoilee ympäri vuoden, joten musta tuo kellastuminen=rasvoittuminen on ihan hyvä juttu :smt023
Vastaa Viestiin