ankan sukupuoli?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

pauliina74

ankan sukupuoli?

Viesti Kirjoittaja pauliina74 »

mistähän erotan, onko meidän kolme ankkaa tyttöjä vai poikia? :smt002
pienin ja surkeimman näköinen kolmesta vaakuttaa äänekkäimmin, kaksi muuta, isommat, pitävät pienempää "uikuttamista" :smt001
onkohan näin, että tämä vaakuttaja vois olla tyttö ja nämä kaksi muuta poikaa?
joskus olen lukenut jostain, että sukupuolen näkee pyrstöstä, mutta en ainakaan näe mitään eroa, paitsi, että tällä pienimmällä on varmaan rankin sulkasato.. :smt022
ninnu

Re: ankan sukupuoli?

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Minkä ikäisiä nämä vaakut ovat? Koiraan kiehkura tulee pyrstöön vasta myöhemmin, ei ole vielä poikasella. Naaras pitää kyllä kovaa kvaak, kvaak ääntä, koiraat enemmänkin "kähisee" sen kvaak äänen.

Mun omat vaakkuset on hirveän herkkiä vastaamaan mun ääniin, illlla myöhään jos vähän yskäiseekin talon edessä, kaikki alkaa kvaakuttelemaan tarhoissaan saman tien, välimatkaa kuitenkin n. 50m, miehen tai lasten ääniin ne ei niin reagoi, tuosta määrästä lähtee jo aikamoinen möykkä, pitää koittaa olla yömyöhään pihalla ihan hissun kissun, niin saa naapurit nukkua :smt003
taikku

Viesti Kirjoittaja taikku »

Kyllähän sen äänestä yleensä erottaa, ennekuin kiekura pojille kasvaa. Minun piti ostaa yliäänipilli, kun yritän huudella koiria pihalla... ankat ja hanhet alkaa huutaa niin kovaa, että mun ääni hukkuu, pillin koirat kuulee :smt003
ninnu

Taikku: Tiedän tunteen, ja siihen kun lisätään vielä lampaat, ponit ja lehmät, niin kyllä tällä mäellä möykkää riittää :smt035
Vuohet on ihanan hiljaisia :smt049
pauliina74

meidän ankkaset on syntyneet alkukesästä. Vielä ei mitään kiehkuroita näy... niitä odotellen! :smt001
kvaak on todella kovaäänistä, joten ainakin yksi on sit tyttö! :smt001
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Kyllä meidänkin ukot äänestä tuntee kun se vaakunta on tosiaan sellasta krääh tyylistä, aivan erilaista kun tytöillä, ja Rentun pyrstö on juuri saanut kiehkuransa ikää noin 5kk

Tässä Roomeo joka on kuukauden vanhempi, kauniit kaksi kiehkuraa pyrstöllä
Kuva

Ja Renttu (nuorempi) jonka kiehkuran huomasin muutama päivä sitten
Kuva
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Meillä akat huutaa ja mölyää heti jos koitat puhua jonkun kanssa tai ne näkee jotain kiinnostavaa :smt005 Laumana tullaan kovalla vaakutuksella vaappuen, Aku kähisee ja yrittää siinä kolmen akan kanssa saada suunvuoroa epätoivosesti :smt005 Just muuten yks päivä mietin että mikä luonnon juttu sekin on että noille ukoille tulee ne pari kiehkuraa sinne pyrstöön :smt017
pauliina74

kiitos sannikki! :smt001
siispä odotellaan kiehkuroita :smt004
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Kiehkura muuten puuttuu jonkun ankkarodun pojilta, oliskohan se ollut cayaga. Siis tuo on sellainen tumma, metallinhohtoinen ankkarotu. Mun mielestä äänitunnistus on tosi helppoa.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
pauliina74

Meidän kahdelle ankalle on nyt sit tullu kiehkurat, parin päivän sisällä. Toisella tosin vasta yksi, mutta kuitenkin! :smt007 Nyt vähän jänskättää, miten kaks mahdollista urosta pärjää, kun niillä on jaettavana yksi naaras? :smt017
Joskus olen kuullut, että talven menivät sovussa, mut sit keväällä, kun oli laitettu ulos, toinen otti toisen hengiltä :smt010 onko kellään kokemusta? :smt006
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Meillä tarkkaillaan kovasti kun uusi ukko Roomeo kyllä nokkii kovin toista ukkoa..... :smt021 Rentun piti olla rampa ja pataan matkalla, mutta mokoma toipui ja nyt on sitten kaksi ukkoa... Vaikka meillä on kolme akkaa... Ei ankat ehkä ihan tapa toisiaan, näin ainakin kuulin mut saattaahan sitä olla tapahtunut...
taikku

pauliina74 kirjoitti:Nyt vähän jänskättää, miten kaks mahdollista urosta pärjää, kun niillä on jaettavana yksi naaras?
Voivat pärjätä, jos ovat kasvaneet yhdessä. Mutta ehdottomasti lisää tyttöjä tai toinen poika pois. Ankat on ihan hirmu sekstailijoita, siinä on tytöt kovilla ja välillä pojatkin (niille ku kelpaa näköjään nekin :smt003 ).
ninnu

Samaa mieltä taikun kanssa, naaraita lisää, tai toinen poika pois. Mulla on useita uros ankkoja (oikeesti niitä on ihan liikaa, mutta kun muka yhdestäkään ei voi luopua :-" )ja tulee kyllä hyvin juttuun, koko porukka. kaikki uroksen on muuten juoksuankkoja :shock: viimeisen vuoden aikana kolme muuta, muun rotuista on kuollut :smt010 Mutta eipä nuo muutkaan rodut tupsu ja ruotsin sininen mitään matsannut keskenään.

Mutta on ne vaan sellaisia seksiaddikteja, että on yksi tyttö kyllä liian kovilla. Yksikin ukko hoitelee useampiakin naikkosia päivän mittaan :smt002
ninnu

Tossa mun on osa mun nuorista juoksijoista (ne kyllä mitäään tuossa videolla juokse :smt003 ) mutta n. 20 sekunnin kohdalla alkaa naaraan vaakkuminen ja taustalla kuuluu pojan kähinä-ääni :smt006

http://www.youtube.com/watch?v=N0GwJZTnVv4
taikku

Tutut on äänet :smt003 Mulla 10 tyttöä huutaa, siinä on jo korvat kovilla. Ihguja ovat :smt006
Vastaa Viestiin