voisiko tää vuoden aika olla syy vai mikä? kooltaan Klaara on kuitenkin ihan jo kanan mitoissa ja muutenkin..
muninnan alkaminen?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
piiparinen
muninnan alkaminen?
noh, tästäkin aiheesta on varmasti keskustelua jossain vaan en jaksanu etsiä, niinpä kysäisisin et mitenkä eri aikaan on alkanu ite kunkin nuorikot munimaan? meillä täytti ainukainen nuorikko mikä jäi viime keväältä nyt hyvin pitkälti tasan puol vuotta eikä ole alkanu munimaan?
. muistan et kun Valma tuli meille(eli eka kana) se aloitti muninnan olikohan päivälleen 4 kkn iässä. muistaakseni myös edellis kesän kanaset Tuulia ja Hellä aloittivat kyllä jo ennen puolta vuotta?samoin Viola, Hillevi ja Veera(veera kuoli äkillisesti viime talvena minun syntymäpäivänä
)
voisiko tää vuoden aika olla syy vai mikä? kooltaan Klaara on kuitenkin ihan jo kanan mitoissa ja muutenkin..
-
Iita
Re: muninnan alkaminen?
Ruskeat kanat aloitti 8-9 viikkoisina,mutta onko ne jotenkin niin jalostettuja..
.
Leivottiin tytön kanssa ja kaikki munat olin antanut pois,kun "ainahan niitä tulee uusia".Pullia olin voitelemassa ja sitä yhtä munaa ois tarvinnu
. Laskin, että joku kana ei ole muninu.Tyttö ramppas kanalan ja talon väliä..ei oo muninu ..ei oo muninu.
Melkein lähdin jo kanoja puristelemaan
,keltä on jääny väliin.Ja mikä riemu ,kun vihdoin ja viimein saatiin .
On se elämä joskus pienestä kiinni...
Leivottiin tytön kanssa ja kaikki munat olin antanut pois,kun "ainahan niitä tulee uusia".Pullia olin voitelemassa ja sitä yhtä munaa ois tarvinnu
Melkein lähdin jo kanoja puristelemaan
On se elämä joskus pienestä kiinni...
-
Chick
- chabo
Viime kesän hämäläiset nuorikot aloittivat 5,5kk iässä munimaan.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
-
kaakatin
Ei kai sentään noin nuorena aleta munimaan, justhan emo ne on vierottanutIita kirjoitti:Ruskeat kanat aloitti 8-9 viikkoisina,mutta onko ne jotenkin niin jalostettuja...
Rodusta on kovin kiinni tuo muninnan aloittaminen silkit aloittavat vasta 25-30 viikon iässä
-
Tupu
Mä olen myös ihmetellyt, että samasta poikueesta yksi aloitti muninnan jo 6 viikkoa sitten (oli iältään silloin 22viikkonen) mutta kaksi muuta kanaa ei muni vieläkään
Mistä moinen ero? Alhoja ovat. Ja sitten kaksi samasta parvesta, 10 kk vanhoja, toinen lopetti muninnan muutama viikko sen jälkeen kun meille tulivat ja toinen munii ahkerasti vieläkin. On nää niin yksilöitä! 
-
Iita
.Nämä tuli kesäkuussa kana-autosta..ja virallista ikää en tiedä.Minusta niitten piti olla 6viikkoisia (?) ..ihan mahdollista ,että olen väärässä..kaakatin kirjoitti:Ei kai sentään noin nuorena aleta munimaan, justhan emo ne on vierottanutIita kirjoitti:Ruskeat kanat aloitti 8-9 viikkoisina,mutta onko ne jotenkin niin jalostettuja...
![]()
Rodusta on kovin kiinni tuo muninnan aloittaminen silkit aloittavat vasta 25-30 viikon iässä
Jos ne ol sitten 16 vk ja siitä 2-3 vk aloittivat muninnan..
nimim.keltanokka
-
kuumakesä
Meille tuli kans kanaset kana-autossa kesäkuun alussa, olivat jotain 20 viikkoisia ja aloittivat kaikki munintansa melkeen samantien.