Mikä on vialla??

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Ujopossu

Mikä on vialla??

Viesti Kirjoittaja Ujopossu »

Heippa kaikille!
Mulla on enää vaan 2 kanaa jäljellä :smt022 :smt022 , koska ne ei anna ottaa lisää kanoja ja näyttävät sen pelottelemalla uusia ja lopuksi tappavat uudet asukit.
Siis voisko joku viisaampi kertoa mulle et, mistä johtuu toisten kanojen tappaminen (nokkimalla) ja uusien kanojen "säikyttely"?
ninnu

Re: Mikä on vialla??

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Ompas julmia kanoja :smt009

Minkä rotuisia ja ikäisiä nämä kaksi ovat? Montako niitä oli alkuunsa? Koska tulleet, mistä tulleet?Onko kukkoa? Paljonko tilaa? saavatko, ulkoilla? valon määrä, laatu, paljonko munimispesiä, piilopaikkoja, orsia, tasoja? Lämpötila, ruokinta?

Jos mun olisi, lähtisivät kyllä taivaslaitumille kikkaileen ja ottaisin ihan uuden parven,mukavan ja sosiaalisen, kukon kera. Aika häijyiltä kyllä kuulostavat, tai sitten tyydyt näihin kahteen kauhukanaan ja otat uudet vasta kun kuolema näille koittaa...jos jo montakin tulokasta tappaneet, niin uusia en kyllä enää hankkisi...
Ujopossu

Itseasiassa en tiedä minkä rotuisia :smt017 Ne ovat valkosia ja hain ne naapurin kanalasta. Alkuun niitä oli 4 tappoivat 1 ja vein tappajann pois , toin tilalle ja tappoivat senkin.... Onneksi yksi kuoli itsestään ,varmaankin vanhuuteen. Siis jäljellä on 2.

Tulivat kesän alussa ovat olleet 4 1/2 kuukautta nyt. Ei ole kukkoa. Pihalla tilaa liikkua n.aari ja pääsy koppiin on vaapaa. Koppi on n. kaksi neliötä ja muninta pesiä 2kpl. Saavat liikkua silloin tällöin pihamaalla vapaasti, pyöriä mettäs, kuoputtaa, jne..

Ei ole muuta valoa kuin luonnon valo. Piilopaikkoja löytyy muutama ainakin, orsia 6 kpl.
Ruokin itse pari kertaa päivässä. Veden vaihdan joka päivä.

Täytyy kyllä sanoa että olen miettinyt lopettamista :smt022 :smt022 , mutta kun ei millään raaskis lopettaa niitä. :smt009
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Hybridejä/entisiä häkkikanoja? Onko naapurissa siis tuotantokanala? Kukko pitää emännät järjestyksessä, mutta kuulostaa noi sen verran terroristeilta, että auttaisiko sekään ja mistä löytää tarpeeksi auktoritäärinen isäntä, noiden kanssa ei mikään peräkammarin poika pärjää...

Inhottava tilanne kyllä :smt009 Tuleeko nämä jäljellä olevat keskenään kuitenkin toimeen? Mihin ajattelit ne talveksi laittaa? Mitä ruokaa ne nyt syövät?...edelleenkään ei paljon kyllä neuvoja ole, yhtäkään kanaa en kyllä itse noiden sekaan enää laittaisi, joten vaihtoehtoja ei kamalasti ole :smt017
ymmärrän kyllä, ettei lopettaminenkaan mukavalta tunnu.
Toisaalta näiden kahden tilalle voisi hankkia mukavan pikku parven, (kukko mun mielestä ehdottomasti pitää olla :smt002 ) jotka käyttäätyy normaalisti, niitä on kiva pitää, hoitaa ja katsella...ja ehkä sitten joskus saisi pikkutipusiakin :smt001
Ujopossu

Joo tuotantokanalahan se oli , mietin aika kauan mutten keksiny. Joo kyllä nää kaksi keskenään pärjää jotenkin. Joskus ollu vähä kinaa ruuasta, mutta onneksi ei sen kummempaa.
Oon styroksilla vuorannu kopin ja teen pihalle sellasen pienen alueen jossa voivat käydä verryttelemässä..
Syövät kauraa, kalkkia, rehua, porkkanoita ja muuta mitä keittiöstä löytyy.
Vastaa Viestiin