missä vaiheessa linnut sisälle lämpimään nyt koppi suojana ulkona jossa heinää,mutteivät tajua mennä sinne yks yö oli -5 astetta jo pakkasta.sateen suoja on kuitenkin olemassa
En tiedä voiko verrata, mutta meillä Myskiankat oli vedottomassa tilassa -25-30 asteessa.
Kun meni siitä kylmemmäksi pakotin vastahakoiset linnut lämpimään.
Muistelen kuitenkin jonkun kirjoittaneen täällä ankan paleltuneesta jalasta!??
Eli jossain vaiheessa pakottaisin suojaan. Siis opettaisin ne sinne.
Niin teen kanoillekkin. Ne on nyt pakotettu sisälle ja pidän ovia viikon kiinni ja sitten päästän taas päiväksi pihalle ja ajan harhailevat yöksi sisälle. Kohta oppivat rutiinit.
En olisi -5 pakkasesta huolissaan, mutta aloittelisin kopin opettelua ajamalla ne sinne suojaan iltaisin.
Mulla ankat ja hanhet vieäl yötä päivää ulkona. Talvella on yöt navetassa, päivät ulkona, myös kovilla pakkasilla. Ne kokoontuu sitten oville jos sisälle haluavat, lähinnä sitten kun alkaa kunnolla hämärtämään. Niillä on talvisin olkea/heinä kunnon kasoissa, joissa tykkäävät pötkötellä pihamaalla. Ammeen täytän lämpöisellä vedellä, paitsi mielettömillä pakkasilla, sitten lämmintä vettä vain dynoihin.
Meillä kanssa ankat ja hanhet on päivät aina iltaa asti ulkona, yöt ovat sisällä petojen takia. Eikä ainakaan hanhet ole ikinä olleet lämmitetyssä tilassa, vaan kunhan ei vedä eikä tuule ja pehkuja riittää niin pärjäävät kuulemma
Nuo Myskiankat ei välitä edes pehkuista. istuvat orrella ja piut paut oljista välittää...
Olen laittanut leveet lankut orsiksi ja siellä keikkuvat kauheissa pakkasissa.
Ruokaa menee enemmän, varsinkin jos saavat raakaa kalaa. Se on talvisin ehdoton ykkönen.
varmasti pärjää näin ainakin tosiaan minulle neuvottiin, ja huomaa että ankkojen oma lämpö on jo aika suuri kun meillä tulvahtaa lämmin ilma vastaan kun oven avaa vaikkei mitään lämmitystä ole. Lattiassa on kyllä kunnon eristeet, 10cm villaa ja vielä 10 cm finn foamia. seinissä on vaan 10cm villaa.
Hanhet meillä selvästi kestää paremmin pakkasia, nehän ei haluais olla sisällä koskaan mutta talvisin ovat yöt sisällä kun ajan ne sinne. Ankoilla palelee jalkoja helpommin, käyvät talvella kyllä ulkona päivisin mutta vain lyhyitä aikoja jos on kylmä. Muuten viihtyvät sisällä.
Petovaaran vuoksi siivekkäät ovat sisällä ja karsinan toisessa osassa on lämpölamppu, mikäli joku yö on niin kylmä, että siipiveikkoja haluttaa lämmitellä.
hoksin tuossa juuri iltatallissa käydessä että voisin majoittaa lintuset sinne aina yöksi ennenkuin siirrän ne kokonaan tuonne sisätiloihin talon puolelle päivisin on kuiten niin ihanat ja hyvät ilmat että olisi sääli laittaa jo kokonaan sisälle samalla sit linnut ulos tarhaan kun poninkin laittaa
Mites 6 viikkoisten ankkojen lämpötilat? Aurinkoiset päivät ovat hengailleet ulkona omassa Ankkalinnassa ja yöt isossa akvaariossa eteisessä. Minkä ikäisenä uskaltaisin jättää ne yöksi ulos? Tai paremminkin mikä on tuon ikäisille ns. kylmyysraja?
Minä laitoin heti viikkoiset ankan pojat ulos omaan häkkiin, päivät pärjäävät , yöllä lämpölamppu varalla , nyt ei enää sitäkään , ja niillä on sateensuoja päällä.