kanojen muninta
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
pauliina74
kanojen muninta
täällä odotellaan kuin kuuta nousevaa meidän kääpiökotsien munintaa. kanaset tuli meille loppukesästä ja olivat munineet edellisessä paikassa normaalisti kesän ajan. nyt kuitenkaan munia ei kuulu, ei näy, joten mahtavatkohan olla sulkasadolla? täällä tietämätön pähkäilee...
sama on ankkojen kanssa; viime kesänä syntyneet, koskahan mahtavat pyöräyttää munia?
sama on ankkojen kanssa; viime kesänä syntyneet, koskahan mahtavat pyöräyttää munia?
-
valkoposkihanhi
Re: kanojen muninta
heippa!mulla kanoilla ainaki sulkasato käynnissä,muninta vaihtelevaa/heikkoa.mutta kääpiö-koch rupes yht äkkiä viä hautomaan!
-
Korpela
Koska ne kanat on tulleet teille? Joskus voi kai mennä viikko pari kun kana ei muni, jos on siirretty uuteen paikkaan.
Meillä ainakin on nyt kaikki paikat täynnä sulkia ja höyheniä kun noi on sulkasadolla.
Ruokitko kotiruualla vai valmisrehulla?
Mä olen itse ihan aloittelija mut noi nyt ainakin oli sellasia mitä tuli mieleen et vaikuttaa munintaan,
sit viel sellanen että olisko ne voineet mennä munimaan piiloon jonnekin?
Meillä ainakin on nyt kaikki paikat täynnä sulkia ja höyheniä kun noi on sulkasadolla.
Ruokitko kotiruualla vai valmisrehulla?
Mä olen itse ihan aloittelija mut noi nyt ainakin oli sellasia mitä tuli mieleen et vaikuttaa munintaan,
sit viel sellanen että olisko ne voineet mennä munimaan piiloon jonnekin?
-
pauliina74
hei, meidän kanat on siis tullu joskus elokuussa muistaakseni.. sulkia kyllä lähtee. sisätiloihin olen neitoset siirtänyt n. kuukausi sitten. taitaapi olla siinäkin jo muutosta, kun saivat uuden kodin sisältä. munia ei ole missään piiloissa.. edelleen munia siis toivoen!
-
pauliina74
vielä äskeiseen lisäten; kanat ruokitaan sekä valmisruualla, että osittain kotiruualla esim. makaronit, leivänpalat, perunankuoret jne
-
Korpela
En osaa kyl edes, arvailla muuta kun sitä sulkasatoa. En tiedä miten kauan luonnollinen munintatauko kestää, olen yrittänyt sitä tietoa onkia mut ilmeisesti se vaihtelee niin paljon et oikeen kukaan ei ole osannut vastata.
-
Miracle
Sitä tietoa mäkin kaipaisi, meidän kanat meni tauolle näköjään... Kun siirtyivät sisätiloihin, ei tykänneet enää munia. Vaikka pesä on sama kun oli pihalla tarhassa. Sulkasatoa ei oo, ovat vielä nuoria kanoja.Korpela kirjoitti:En osaa kyl edes, arvailla muuta kun sitä sulkasatoa. En tiedä miten kauan luonnollinen munintatauko kestää, olen yrittänyt sitä tietoa onkia mut ilmeisesti se vaihtelee niin paljon et oikeen kukaan ei ole osannut vastata.
-
Korpela
Jossain toisessa ketjussa oli että tauko voi kestää 2 viikosta 3 kuukauteen. on kuulemma kovin yksilöllistä.
Sitäkin on mietitty että johtuuko valosta, ilmeisesti ei välttämättä johdu. Mä luulen että lämpötila voi kans vaikuttaa suuresti... Siis siihen taukoon...
Sitäkin on mietitty että johtuuko valosta, ilmeisesti ei välttämättä johdu. Mä luulen että lämpötila voi kans vaikuttaa suuresti... Siis siihen taukoon...
-
saralele
Meillä ei nyt muni kukaan. Osalla sulkasato, osalla tiput. Mutta sitä ihmettelen, miksi ei nuo nuorikot ole vielä alkaneet munimaan! Ilmajokisia ovat ja luin jostain että 18-20 viikkoisina alkavat munimaan. Nuo nuoremmat on yli 20 viikkoa reilusti, ja vahnemmat siitä kolme viikkoa vanhempia, lähempänä 30 viikkoa varmaan... 
-
piiparinen
sama täällä...Klaara on yli puol vuotias eikä ole alkanut munimaan.saralele kirjoitti:Meillä ei nyt muni kukaan. Osalla sulkasato, osalla tiput. Mutta sitä ihmettelen, miksi ei nuo nuorikot ole vielä alkaneet munimaan! Ilmajokisia ovat ja luin jostain että 18-20 viikkoisina alkavat munimaan. Nuo nuoremmat on yli 20 viikkoa reilusti, ja vahnemmat siitä kolme viikkoa vanhempia, lähempänä 30 viikkoa varmaan...
sulkasato käynnissä täälläkin, tosin ei toissa kevään kanoilla aikä Klaaralla.
-
suikku
Voi kökkö! Viimeinen kuan säästelty muna meni pannukakkuun. Pitää mennä kaupasta hakemaan, jos munia mielii. Toivon, että kanat rupeaisivat pikkuhiljaa munimaan kun pääsevät kanalaan. Siellä on pitempi päivä ajastimella.
-
harrastaja
Joo ja mun huhtikuussa syntynyt sekarotunen kana muni jo elokuussa ja nyt mokoma ois ruvennu hautomaan saa nähdä onnistunko kaikkia konsteja käyttämällä unohtamaan sen haudonnan