Meillä haudotaan taas

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Matti

Meillä haudotaan taas

Viesti Kirjoittaja Matti »

Meidän hassut kääpiömixit on istuneet pesässä tyhjää hautomassa jo viikkotolkulla. Taitavat raukat olla sellaisia, etteivät osaa lopettaa hautomista ollenkaan. Hain niille muutama päivä sitten ihan oikeaa haudottavaa, 10 piikkiöläistä munaa. Sitten odotellaan... :smt001
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Onnea matkaan! :smt001
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Onnea haudontaan!
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Onnea! Sullahan on alho-horniolainen kukko ja hämäläinen kana, ja nyt piikkiöläisiä... meinaatko tehdä oman maatiaiskannan :smt002 Satakuntalainen maatiaiskana :smt017 :smt003 :smt003
TiPu

Viesti Kirjoittaja TiPu »

Onnea haudontaan! :smt001
Matti

Kiitosta vaan. Ihan tarkoituksella halusin jotakin muuta kantaa kuin alhoa, horniolaista tai hämäläistä. Voipi olla, että joskus haudotan noiden omien maatiaisten munia. Eli ehkä tässä nyt on kehitteillä joku ihan uusi kanta.. :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oih! Onnea Matin frouvasille haudontaan! Mistä sä oot saanut hommattua noin ahkeria eläviä hautomakoneita?
Kieku

Viesti Kirjoittaja Kieku »

Hienoa Matti! Kyllä ovat kanaset innoissaan, kun on oikeesti jotain mitä hautoa. Kodikasta!
Wilhelmina

Viesti Kirjoittaja Wilhelmina »

Hyvä juttu!

Mulla on edelleen ainakin 7 hautovaa kanaa. Ainakin-sanaa käytin, koska niitä voi olla enemmänkin. Eilen ilmeistyi yksi kana 3 tipun kanssa näkösälle. Salahaudottuja, en edes tiennyt, että kana oli jossain hautomassa. Laitoin kanan lapsineen vikkelää häkkiin, ettei kissa vie.

Niin ja meillä odotellaan haudonnan tuloksia ihan lähipäivinä. Haudonta aloitettiin 10.6 eli pian pitäisi kuulua piipitystä. Mulla on 4 kanaa, jonka alla on hämäläistä kantaa, jota niiiiiin hartaasti odotan.
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

:smt006 Onnea haudontaan
Matti

Kanat hommattiin yhdeltä munanetissäkin käyneeltä kananomistajalta ja juuri tuon voimakkaan hautomisviettinsä vuoksi. Mixeistä kaksi viidestä hautoo koko ajan, yksi hautoo ajoittain, mutta ei jaksa jatkaa loppuun asti ja kaksi ei ole osoittanut mitään mielenkiintoa hautomista kohtaan. Luulen vaan, että nuo kaksi tosi hautomaviettistä hautovat vielä itsensä hengiltä. :smt012 Tosin jos haudonta onnistuu, on noita mixejä pakko alkaa jossakin vaiheessa vähentämään, tulee muuten ahdasta.
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Wilhelmiina: olenkin odotellut mielenkiinnolla uutisia hämäläisten kuoriutumisesta ja yleensä haudonnan onnistumisesta.
Olen menossa työkaverini kera hakemaan ensi viikonloppuna heille hämäläisiä Majurilta.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Muori oli jo yli viikon ihan masiksessa.. Irja päässyt tiensä päähän.. :smt010 . mutta aamulla ukkeli huuteli tuvasta : "Tuus kattoo, mikä tuolla pihalla".. ja eikun äkkiä sämpylät kainaloon ja antaan hautojalle haukkapalaa.. sitä se jossain kuitenkin sitten tekee..oon mää kaikki sen entiset jemmat jo kiertänyt, mutta ompahan rouva löytänyt nyt jostain sellaisen piilon, ettei muorinkaan nenä sitä haista..mää olin jo ihan satavarma ettei sitä enää oo... :smt005 :smt005
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Meillä hautoo nyt kaksi alho-nuorikkoa, viikko sitten aloitti toinen ja eilen toinen yläpesässä. En uskonut että eka haudonta kestää kun ovat noin nuoria (½v), on tarttuvaa tuo hautominen. Kolmas nuorikko pitää vahtia vieressä, milloin pääsee munimaan haudottavien jatkoksi! :smt003
Wilhelmina

Viesti Kirjoittaja Wilhelmina »

Helvi, mä kerron kyllä miten käy.

Toivottavasti saat kertoa Ilmarille iloisia uutisia. Ainakin pari munaa on joutunut harakan kitaan, mutta osa on ihan varmasti tallella ja kaksi kanaa hautoo häkissä, joten ei pitäisi edes harakalla olla mitään mahiksia.
Sitten pitää saada vielä tiput pelastettua kissojen pitkiltä kynsiltä ja monelta muulta vaaralta. Mutta oon tosi iloinen, jos tämä tällä kertaa nyt onnistuisi.
Vastaa Viestiin