Meillä haudotaan taas
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Meillä haudotaan taas
Meidän hassut kääpiömixit on istuneet pesässä tyhjää hautomassa jo viikkotolkulla. Taitavat raukat olla sellaisia, etteivät osaa lopettaa hautomista ollenkaan. Hain niille muutama päivä sitten ihan oikeaa haudottavaa, 10 piikkiöläistä munaa. Sitten odotellaan... 

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Hyvä juttu!
Mulla on edelleen ainakin 7 hautovaa kanaa. Ainakin-sanaa käytin, koska niitä voi olla enemmänkin. Eilen ilmeistyi yksi kana 3 tipun kanssa näkösälle. Salahaudottuja, en edes tiennyt, että kana oli jossain hautomassa. Laitoin kanan lapsineen vikkelää häkkiin, ettei kissa vie.
Niin ja meillä odotellaan haudonnan tuloksia ihan lähipäivinä. Haudonta aloitettiin 10.6 eli pian pitäisi kuulua piipitystä. Mulla on 4 kanaa, jonka alla on hämäläistä kantaa, jota niiiiiin hartaasti odotan.
Mulla on edelleen ainakin 7 hautovaa kanaa. Ainakin-sanaa käytin, koska niitä voi olla enemmänkin. Eilen ilmeistyi yksi kana 3 tipun kanssa näkösälle. Salahaudottuja, en edes tiennyt, että kana oli jossain hautomassa. Laitoin kanan lapsineen vikkelää häkkiin, ettei kissa vie.
Niin ja meillä odotellaan haudonnan tuloksia ihan lähipäivinä. Haudonta aloitettiin 10.6 eli pian pitäisi kuulua piipitystä. Mulla on 4 kanaa, jonka alla on hämäläistä kantaa, jota niiiiiin hartaasti odotan.
Kanat hommattiin yhdeltä munanetissäkin käyneeltä kananomistajalta ja juuri tuon voimakkaan hautomisviettinsä vuoksi. Mixeistä kaksi viidestä hautoo koko ajan, yksi hautoo ajoittain, mutta ei jaksa jatkaa loppuun asti ja kaksi ei ole osoittanut mitään mielenkiintoa hautomista kohtaan. Luulen vaan, että nuo kaksi tosi hautomaviettistä hautovat vielä itsensä hengiltä.
Tosin jos haudonta onnistuu, on noita mixejä pakko alkaa jossakin vaiheessa vähentämään, tulee muuten ahdasta.

Muori oli jo yli viikon ihan masiksessa.. Irja päässyt tiensä päähän..
. mutta aamulla ukkeli huuteli tuvasta : "Tuus kattoo, mikä tuolla pihalla".. ja eikun äkkiä sämpylät kainaloon ja antaan hautojalle haukkapalaa.. sitä se jossain kuitenkin sitten tekee..oon mää kaikki sen entiset jemmat jo kiertänyt, mutta ompahan rouva löytänyt nyt jostain sellaisen piilon, ettei muorinkaan nenä sitä haista..mää olin jo ihan satavarma ettei sitä enää oo...

Helvi, mä kerron kyllä miten käy.
Toivottavasti saat kertoa Ilmarille iloisia uutisia. Ainakin pari munaa on joutunut harakan kitaan, mutta osa on ihan varmasti tallella ja kaksi kanaa hautoo häkissä, joten ei pitäisi edes harakalla olla mitään mahiksia.
Sitten pitää saada vielä tiput pelastettua kissojen pitkiltä kynsiltä ja monelta muulta vaaralta. Mutta oon tosi iloinen, jos tämä tällä kertaa nyt onnistuisi.
Toivottavasti saat kertoa Ilmarille iloisia uutisia. Ainakin pari munaa on joutunut harakan kitaan, mutta osa on ihan varmasti tallella ja kaksi kanaa hautoo häkissä, joten ei pitäisi edes harakalla olla mitään mahiksia.
Sitten pitää saada vielä tiput pelastettua kissojen pitkiltä kynsiltä ja monelta muulta vaaralta. Mutta oon tosi iloinen, jos tämä tällä kertaa nyt onnistuisi.